Na heel wat stukken gelezen te hebben, heb ik zojuist mij aangemeld op dit forum ,
Sinds 2 maanden ben ik in het bezig van een mooi Passat 2002, 1.8t 20v ( AWT )met 144dkm op de klok,
Vanaf de aankoop was er een "klein"probleempje, de motor gaf niet je het juiste vermogen maar reed verder prima, hmmm Projectje ?
Het leek mij een leuke uitdaging, eerst maar eens de auto aan de computer, hier stonden geen foutmeldingen of dergelijke in aanwezig,
1 week verder, Yes! een foutmelding, foutcode 17536 p1128, veel gelezen over de eventuele lekker in de lucht circuits voor zover mogelijk was alles na gekeken, en niets geks kunnen vinden,
Na de melding m.b.t de fuel trims eens verder aan het zoeken gegaan, hierbij kwam ook meedere malen de aantal "misfires" van de motor naar boven,
Dit klopt ook en vooral met een koude motor hij deze bij de eerste paar meter behoorlijk in, en verstikt deze zich zelf, gas los en 2tellen wachten en gaan,
op het moment wanneer de turbo druk zou moeten zetten wil dit ook nog wel eens voorkomen des ondanks de snelheid die gereden worden, (stad/snelweg)
een poos zitten twijfelen aan de N75 klep, maar ik begin naar het lezen ook steeds meer mn twijfels te krijgen aan de LMM
Met deze meldingen en problemen gaat de auto over in de noodloop,
Na het verwijderen van de meldingen moeten de fueltrims zich zelf weer "stabiliseren" zodra voor de motor de gemiddelde waarde bekend is ken je de auto niet meer weer,
Zodra je dan met de auto een keer doorhaalt gaat de auto er met jou vandoor , opbouw in toeren en vermogen is dan vol aanwezig,
Maar helaas na een (ong.) 2 tal dagen doet zich het probleem weer opnieuw voor,
p.s. de auto is niet gechipt o.d.
Ik heb een aantal log gemaakt zouden jullie hier eens naar kunnen kijken ?
Mocht je tips of advies hebben dan hoor ik het heel graag!,
Alvast bedankt, ik zou met alles richting een oplossing zeer geholpen zijn!
Vraag
cafe_delmar
Hallo,
Na heel wat stukken gelezen te hebben, heb ik zojuist mij aangemeld op dit forum ,
Sinds 2 maanden ben ik in het bezig van een mooi Passat 2002, 1.8t 20v ( AWT )met 144dkm op de klok,
Vanaf de aankoop was er een "klein"probleempje, de motor gaf niet je het juiste vermogen maar reed verder prima, hmmm Projectje ?
Het leek mij een leuke uitdaging, eerst maar eens de auto aan de computer, hier stonden geen foutmeldingen of dergelijke in aanwezig,
1 week verder, Yes! een foutmelding, foutcode 17536 p1128, veel gelezen over de eventuele lekker in de lucht circuits voor zover mogelijk was alles na gekeken, en niets geks kunnen vinden,
Na de melding m.b.t de fuel trims eens verder aan het zoeken gegaan, hierbij kwam ook meedere malen de aantal "misfires" van de motor naar boven,
Dit klopt ook en vooral met een koude motor hij deze bij de eerste paar meter behoorlijk in, en verstikt deze zich zelf, gas los en 2tellen wachten en gaan,
op het moment wanneer de turbo druk zou moeten zetten wil dit ook nog wel eens voorkomen des ondanks de snelheid die gereden worden, (stad/snelweg)
een poos zitten twijfelen aan de N75 klep, maar ik begin naar het lezen ook steeds meer mn twijfels te krijgen aan de LMM
Met deze meldingen en problemen gaat de auto over in de noodloop,
Na het verwijderen van de meldingen moeten de fueltrims zich zelf weer "stabiliseren" zodra voor de motor de gemiddelde waarde bekend is ken je de auto niet meer weer,
Zodra je dan met de auto een keer doorhaalt gaat de auto er met jou vandoor , opbouw in toeren en vermogen is dan vol aanwezig,
Maar helaas na een (ong.) 2 tal dagen doet zich het probleem weer opnieuw voor,
p.s. de auto is niet gechipt o.d.
Ik heb een aantal log gemaakt zouden jullie hier eens naar kunnen kijken ?
Mocht je tips of advies hebben dan hoor ik het heel graag!,
Alvast bedankt, ik zou met alles richting een oplossing zeer geholpen zijn!
Log-FUEL-Code.txt
Log-FUEL-Code.xlsx
Log-misfire.txt
Log-misfire.xlsx
Link naar reactie
Delen op andere sites
8 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten