Ga naar inhoud
  • 0

Active Info Display - optie - ervaringen


vlkswgnpsst

Vraag

Nu ik op zoek ben naar een nieuwe wagen heb ik gemerkt dat er tegenwoordig veel auto's zonder klassieke tellertjes afgeleverd worden .

In de plaats zit dan een computerscherm .

 

Wanneer ik in België een auto samenstel en discover pro navigatie toevoeg , wordt er automatisch (verplicht) Active info display toegevoegd .

In Duitsland is dit niet zo en kan je beide opties apart nemen (AID is optie van 550€) .

 

De indruk die ik heb is dat het wel ok kan zijn als het licht is , maar in donkere omstandigheden gaat het veel te veel aandacht trekken (je hebt dan een grote discover pro alsook het AID dat veel licht geven en je aandacht vragen) . Zelf neig ik eerder naar een gewone analoge teller omdat ik al zoveel uren per dag op een computerscherm moet kijken .

Analoge teller met klein schermpje (zwart/wit) vond ik altijd zeer duidelijk . Het schermpje middenin in kleur vond ik bij de B6 zelfs al geen meerwaarde (het werd er niet duidelijker of overzichtelijker mee , integendeel)

 

Ik heb ooit in een saab 9-5 gaan testrijden en daar had je een optie zodat enkel de meest belangrijke dingen verlicht werden . Dat was prachtig voor savonds en snachts te rijden ! Alles superdonker en enkel een paar dingen verlicht .

 

Mijn vraag aan AID gebruikers is nu hoe prettig het eigenlijk is . Hoe goed het werkt in daglicht , en hoe bij nacht .

Zou je er opnieuw 550€ aan spenderen of toch liever analoog terug .

aangepast door vlkswgnpsst
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben ook voor zo donker mogelijk in de avond. Het AID bevalt me echter prima. Het irriteert geen moment en lijkt ook wel op omgevingslicht te reageren. Met name bij de vakantie in Italie met fel licht en dan opeens een donkere tunnel leek het scherm dan wel een soort te dimmen. Of dit echt gebeurd weet ik niet.

 

Verder is het een leuk hebbeding maar voegt het ook weer niet superveel toe. De navi functie is leuk maar je kan ook echt zonder. Als het erin zit prima maar zeker geen extra geld voor neerleggen in mijn optiek.

 

Helderheid is geen bezwaar (is natuurlijk persoonlijk) en is tevens via de DiscoverPro nog instelbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik wil nooit meer zonder de AID (of vergelijkbaar), heerlijk, ik stel hem zelfs niet eens donkerder in in het donker, het scherm in de discover pro hoef je niet op de navi te zetten, maar bijv. gewoon op de radio.

het is juist heel rustig aan de ogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je zou een proefrit in het donker kunnen maken, heb ik destijds ook gedaan. De dagen worden al behoorlijk kort, er is vast wel een dealer te vinden die nog 'koopavond' heeft en waarbij je een proefrit in het donker kunt maken. Net als Mickey ben ik ook erg te spreken over de AID, al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik niet heel vaak iets wijzig aan de instellingen (heb eigenlijk altijd de navigatie aan staan op de AID, ik kies zelden voor een andere weergave). Zelf proberen bij donker lijkt me het handigst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik wil nooit meer zonder de AID (of vergelijkbaar), heerlijk, ik stel hem zelfs niet eens donkerder in in het donker, het scherm in de discover pro hoef je niet op de navi te zetten, maar bijv. gewoon op de radio.

het is juist heel rustig aan de ogen.

 

+1

 

De AID bevalt prima. Alleen wil ik graag meer "themes". Ik vind de GROOTE kaartweergave van de Audi Virtual Cockpit erg leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

+1

 

De AID bevalt prima. Alleen wil ik graag meer "themes". Ik vind de GROOTE kaartweergave van de Audi Virtual Cockpit erg leuk.

en jij hebt de rode wijzers denk ik? die wil ik juist ook, ik heb de 2017 witte wijzers.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is wel wat spijtig dat je geen "themes" kan downloaden (of zelf maken) , of zelf kleuren aanpassen in vcds .

 

Ik zou ook de diepte missen die je met wijzers hebt denk ik . Ik kijk ook graag zo weinig mogelijk op computerschermen (omdat ik voor mijn werk er al zo veel op moet kijken) .

 

De optie kost +-550€ in Duitsland en dat vind ik wat veel voor iets wat eigenlijk op dit moment weinig toegevoegde waarde heeft (in mijn ogen dan) .

 

Bedankt voor jullie meningen en nuttige tips .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is wel wat spijtig dat je geen "themes" kan downloaden (of zelf maken) , of zelf kleuren aanpassen in vcds .

 

Ik zou ook de diepte missen die je met wijzers hebt denk ik . Ik kijk ook graag zo weinig mogelijk op computerschermen (omdat ik voor mijn werk er al zo veel op moet kijken) .

 

De optie kost +-550€ in Duitsland en dat vind ik wat veel voor iets wat eigenlijk op dit moment weinig toegevoegde waarde heeft (in mijn ogen dan) .

 

Bedankt voor jullie meningen en nuttige tips .

Het Navi scherm is de grote meerwaarde, ik gebruik ook alleen maar dat scherm en niet die in de middenconsel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gaan testrijden met zo'n Active info display .

In een tunnel vond ik het toch veel te licht . (licht bleef op mijn netvlies gebrand na het uitkomen van tunnel)

Ook in de tunnel zelf trok het display teveel aandacht .

 

Vond ook het verlies van 3D ook niet echt mijn ding .

Misschien zijn er instellingen om bepaalde zaken te finetunen , maar ga na deze ervaring toch proberen om de optie niet te nemen als ik het kan .

aangepast door vlkswgnpsst
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan de helderheid van je display (samen met de verlichting van alle knoppen in de auto) instellen in het licht-menu. Aanvullend wordt de helderheid ook geregeld aan de hand van een lichtsensor. Je kan de boel echt heel donker instellen als dat je voorkeur heeft.

 

Heb je dit al uitgeprobeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden