Ga naar inhoud
  • 0

Nieuwe passat , nieuwe kabel en nieuwe vcds nodig ?


vlkswgnpsst

Vraag

Mijn 2010 3C B6 is net total loss verklaard na een accident .

Nu ben ik aan het kijken om een nieuw model te kopen 2015 B8(?) .

 

De kabel waarmee ik mijn B6 kon uitlezen heb ik nog , alsook vcds 11.2 beta .

 

Om de nieuwe auto uit te kunnen lezen dien ik de nieuwste vcds software te hebben (lijkt me logisch) .

Maar , kan ik nog de vorige kabel gebruiken of is hier ook een nieuwe kabel voor nodig .

aangepast door vlkswgnpsst
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vrienden, gebruik absoluut geen Chinese kloonkabels op het MQB platform, dat kan heel vervelend worden weet ik uit eigen ervaring bij mijn Octavia 3 en niet alleen ik, er zijn er meer, het is net drank, het maakt meer kapot dan je lief is....

 

Voor de B8 MJ2017 rijders, ik heb vandaag voor het eerst aanpassingen kunnen doen in "09" wat tot nu toe niet werkte (originele Ross-Tech) ik las dat de laatste update dit probleem opgelost had, het lijkt er idd op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vrienden, gebruik absoluut geen Chinese kloonkabels op het MQB platform, dat kan heel vervelend worden weet ik uit eigen ervaring bij mijn Octavia 3 en niet alleen ik, er zijn er meer, het is net drank, het maakt meer kapot dan je lief is....

 

Voor de B8 MJ2017 rijders, ik heb vandaag voor het eerst aanpassingen kunnen doen in "09" wat tot nu toe niet werkte (originele Ross-Tech) ik las dat de laatste update dit probleem opgelost had, het lijkt er idd op.

 

Ik heb op mijn B6 nooit problemen gehad met mijn kabel . En kan u zeggen dat ik HEEL VEEL waardes heb aangepast en weggeschreven .

 

Misschien is dit iets nieuw op de laatste generaties dat die kabels daar niet goed werken / geblokkeerd worden door Ross-tech . Die willen uiteraard paar honderd euro kunnen aanrekenen voor hun "speciale" kabels :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb op mijn B6 nooit problemen gehad met mijn kabel . En kan u zeggen dat ik HEEL VEEL waardes heb aangepast en weggeschreven .

 

Misschien is dit iets nieuw op de laatste generaties dat die kabels daar niet goed werken / geblokkeerd worden door Ross-tech . Die willen uiteraard paar honderd euro kunnen aanrekenen voor hun "speciale" kabels :)

Ross-Tech blokkeert niets  :wink:  ik had het over MQB en dat is B6 niet, dat wordt het ook niet, nooit zelfs.

Helaas blijkt uit je laatste zin dat je geen enkel benul hebt waar je het over hebt...: "paar honderd euro kunnen aanrekenen voor hun "speciale" kabels" sorry, maar door dit soort opmerkingen wordt ik altijd een beetje "kriegel" de software die jij gebruikt is een illegale rip off van de versie waar ik voor betaal (en samen met mij vele anderen), nee wacht, wij zitten op versie 16.8.3, de kabel kost een beetje, maar de software die kost veel meer. 

Doe lekker je ding, maar kom hier niet huilen als (bij je volgende auto) de boel in de soep is gedraaid, want dan is zeker 25 euro  betalen aan een forumlid met de juiste kabel en verstand te veel :bash:

aangepast door Micky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De software die ik gebruikte is geen illegale rip off en komt gewoon van de officiele website af (VCDS 11.2 beta , zie eerste post) .

 

 

Het is niet omdat je kriegel wordt , dat je onwaarheden over mijn situatie en ervaringen moet gaan verkondigen .

 

 

 

 

Ross-Tech blokkeert niets  :wink:  ik had het over MQB en dat is B6 niet, dat wordt het ook niet, nooit zelfs.

Helaas blijkt uit je laatste zin dat je geen enkel benul hebt waar je het over hebt...: "paar honderd euro kunnen aanrekenen voor hun "speciale" kabels" sorry, maar door dit soort opmerkingen wordt ik altijd een beetje "kriegel" de software die jij gebruikt is een illegale rip off van de versie waar ik voor betaal (en samen met mij vele anderen), nee wacht, wij zitten op versie 16.8.3, de kabel kost een beetje, maar de software die kost veel meer. 

Doe lekker je ding, maar kom hier niet huilen als (bij je volgende auto) de boel in de soep is gedraaid, want dan is zeker 25 euro  betalen aan een forumlid met de juiste kabel en verstand te veel :bash:

aangepast door vlkswgnpsst
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De software die ik gebruikte is geen illegale rip off en komt gewoon van de officiele website af (VCDS 11.2 beta , zie eerste post) .

 

 

Het is niet omdat je kriegel wordt , dat je onwaarheden over mijn situatie en ervaringen moet gaan verkondigen .

nou, leg maar uit dan, want ik heb het waarschijnlijk helemaal verkeerd gelezen :embarassed:

Een beta versie van een enorm verouderde versie (hoezo beta dan?), een waarschuwing voor Chinese kloonkabels en jij reageert door te beweren dat je er nooit een probleem mee hebt gehad (daarmee geef je zelf aan een Chinese kloon kabel te hebben), verder geef je aan dat Ross-Tech wellicht dingen blokkeert en dat de kabels te duur zijn....

 

als je een kabel ergens koopt en dus niet bij de of via de leverancier van de bijbehorende software, dan is het een rib off volgens mij, maar ik ben benieuw naar je onderbouwing :wink:

 

hier een link naar de mening van Ross Tech zelf, zou graag willen horen hoe je het gebruikt op een officiële manier zonder er degelijk voor te betalen, kan namelijk veel mensen helpen die goedkoper uit willen zijn :thumb:

http://www.ross-tech.com/vag-com/faq_3.php#3.3

aangepast door Micky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@vlkswgnpsst. Doe maar een update van je VCDS, en kijk of je kabel nog werkt, weet je ook meteen of het een orginele is. Ik ben zelf ook niet heiliger dan de Paus, want heb jaren met veel tevredenheid een kloon gebruikt, maar ben sinds kort overgestapt op een orginele, daar ik toch wat probleemen met de kloon kreeg. Met een orginele kabel kon ik wel veranderingen doen die met de kloon niet gingen. De keuze is aan U / jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

PS heb nog een kloon in de aanbieding. Iets van 14. Nog wat of zo. Fffffff lekker de boel opstoken.

Ruilen? ik heb er ook nog 1, 85% van de aanpassingen gaan naar wens, 10 gaan niet en bij 5% krijg je de tombola, je weet van te voren niet wat er wijzigt, daar kom je later onderweg langzaam achter, echt iets voor de durfal :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kijk even op het forum rond, er staan net wat originele van RossTech aangeboden.

 

Staan die er nog? en zoja in welk draadje? ik kon ze zo snel niet vinden :|

 

Los daarvan, iemand in de buurt van Delft zo'n kabel die me eens wil laten zien wat er kan, en hoe het werkt (ik wil er graag ook zelf een kopen. Ben niet te beroerd om te betalen voor de software van RossTech, en het lijkt me leuk om daarmee te pielen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren,

 

Voor alle duidelijkheid de kabel kost eigenlijk niets, de kostprijs hiervan is hooguit een paar euro.

De prijs zit hem in de software, en dit lijkt mij dan ook niet meer dan normaal aangezien hier heel veel tijd en energie in gaat zitten.

En uiteindelijk willen we met z'n alle een goed werkend produkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden