Ga naar inhoud

Telefoon draadloos opladen in auto?


roelh

Aanbevolen berichten

ik heb gewoon een draadloos oplaad houder... Telefoon in de houder en hij laad op :)

 

Wil je geen houder dan bouw je de techniek ergens waar je het wilt hebben? Ik gebruik mijn telefoon tijdens het rijden dus een telefoonhouder is een must voor mij, wel makkelijk en geen gedoe met kabels :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

GTE heeft dit vakje voor draadloos laden ook, heb echter nog niet kunnen proberen of dit werkt daar mijn phone dit niet ondersteund. Daarbij is het vakje te klein om een telefoon groter dan 4" compleet in te leggen. Vraag me af of het zal werken indien de telefoon schuin ligt.

 

http://www.volkswagen.co.uk/assets/common/content/technology/Wireless-charging_large.jpg

 

in de eerste modellen Passat GTE zit daar geen QI charger onder. (bij mij althans niet).

er zou een actieve koppeling moeten zijn naar de buiten antenne, maar daar heb ik vooralsnog niets van gemerkt. Ik heb evenveel streepjes ontvangst wanneer ik de telefoon in het vakje leg, tov de telefoon niet daar.

Daarnaast werkt Android Auto alleen met een kabel, dus dan is dat hele vakje een beetje onzinnig (omdat de telefoons met aangesloten kabel daar eigenlijk net net meer inpassen...).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gewoon een draadloos oplaad houder... Telefoon in de houder en hij laad op :)

 

Wil je geen houder dan bouw je de techniek ergens waar je het wilt hebben? Ik gebruik mijn telefoon tijdens het rijden dus een telefoonhouder is een must voor mij, wel makkelijk en geen gedoe met kabels :)

 

Dat heb ik ook.

een Brodit houder klik/plak je makkelijk op een mooie plek naast de knoppen van de verwarming, en je kunt dan je telefoon fijn gebruiken voor dingen als flitsmeister :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de eerste modellen Passat GTE zit daar geen QI charger onder. (bij mij althans niet).

er zou een actieve koppeling moeten zijn naar de buiten antenne, maar daar heb ik vooralsnog niets van gemerkt. Ik heb evenveel streepjes ontvangst wanneer ik de telefoon in het vakje leg, tov de telefoon niet daar.

Daarnaast werkt Android Auto alleen met een kabel, dus dan is dat hele vakje een beetje onzinnig (omdat de telefoons met aangesloten kabel daar eigenlijk net net meer inpassen...).

Bij mij (GTE eind 2016) ligt er een rubber matje in met een tekentje erop en volgens de handleiding versterkt het bakje het signaal + ondersteunt het draadloos laden. Kan dat helaas niet testen met een iPhone 6. Ik gebruik het vakje nooit. Is erg onhandig om daar de gsm + USB kabel allemaal in te proppen (en dan ook nog eens het klepje dicht te krijgen), laat hem gewoon in mijn broekzak zitten als ik rijd en signaal is eigenlijk altijd prima.

aangepast door dennesm
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat wel zo,n soort symbooltje ook bij mij. my2017

 

Maar soweiso is dat vakje veel te kleine voor een Samsung s7 zonder hoes en dus ook kansloos, daarnaast moet je koppelen met usb voor android auto.

Voor mij dus niet bruikbaar, Jammer dat het vakje niet groter is een IPhone 7 of Samsung s7 zijn toch redelijk gangbare telefoons lijkt me... Overigens past geen enkele telfoon hie rin huis erin Nokia 950, Motorola, Samsung a5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat wel zo,n soort symbooltje ook bij mij. my2017

 

Maar soweiso is dat vakje veel te kleine voor een Samsung s7 zonder hoes en dus ook kansloos, daarnaast moet je koppelen met usb voor android auto.

Voor mij dus niet bruikbaar, Jammer dat het vakje niet groter is een IPhone 7 of Samsung s7 zijn toch redelijk gangbare telefoons lijkt me... Overigens past geen enkele telfoon hie rin huis erin Nokia 950, Motorola, Samsung a5

Wat voor symbooltje heb je dan? Kan je een foto maken?

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden