Ga naar inhoud

Ervaring velgencoating.nl Asten


Fopperr

Aanbevolen berichten

Denk erover mijn Lugano's zwart (metalic) te laten poedercoaten en liep tegen dit bedrijf aan. Iemand bekend met dit bedrijf? Resultaat op de site ziet er goed uit en stralen + poedercoat voor €55,- per velg is niet duur.

 

 

Repareren ook velgen wat helaas ook nodig is vanwege beschadigingen op alle 4 de velgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij velgencoating.nl is het stralen en 3-laags poedercoaten €220,-, hetzelfde geldt voor velgenherstel.nl

 

Wheelcare heeft alle mogelijkheden voor herstel van een velg, dus ook richten, lassen etc. Richten van een velg is €45,- ex btw en €260,- ex btw voor normaal zilver (of zwart) en €340,- voor hyper zilver (of metallic zwart). Dat is €411,40 zonder richten. Nagenoeg het dubbele.

 

Als ik video's van de andere bedrijven en de resultaten bekijk twijfel ik of het verschil in prijs ook het verschil in kwaliteit is, daar lijkt het nl niet op.

 

Bij Wheelcare zal ik zo'n €€550,- kwijt zijn incl de-montage van de banden. Bij de andere partijen zo'n €325,-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie heeft er ervaring met velgenexpert.nl in Amsterdam?

 

Stralen + 3-laags poedercoaten + (de)montage en balanceren komt op €290 excl BTW voor een set 16 inch velgen. Ziet er uit als een goede prijs.

 

Voordeel: is bij mij in de buurt, zodat ik niet twee keer een halve dag in de auto zit om de spullen te brengen en later weer op te halen (al is het absoluut geen straf om met de Passie op pad te zijn  :angel: )

Velgencoating.nl en velgenherstel.nl zijn een fractie goedkoper, maar liggen wel een stuk verder weg ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie heeft er ervaring met velgenexpert.nl in Amsterdam?

 

Stralen + 3-laags poedercoaten + (de)montage en balanceren komt op €290 excl BTW voor een set 16 inch velgen. Ziet er uit als een goede prijs.

 

Voordeel: is bij mij in de buurt, zodat ik niet twee keer een halve dag in de auto zit om de spullen te brengen en later weer op te halen (al is het absoluut geen straf om met de Passie op pad te zijn  :angel: )

Velgencoating.nl en velgenherstel.nl zijn een fractie goedkoper, maar liggen wel een stuk verder weg ...

voor tientjeswerk zou ik niet het halve land afgaan ;) ik zou dan gewoon naar velgenexpert.nl gaan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb totaal geen verstand van poedercoaten hoor maar als je de filmpjes ziet hoe dat wordt opgebracht dan kan ik mijn dochtertje van 2,5 nog vragen rond te zwaaien met zo'n powdergun. Ik zou me voor de kwaliteit van het stralen en poedercoaten niet heel druk maken, repareren, richten of lassen van de velg is een heel ander verhaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben paar keer geweest bij http://www.straalbedrijf-schlingmann.nl . Is een straal en coatings bedrijf. Doet vanalles en nog wat, ook veel velgen. Lag ook een opnieuw gecoate ankerlier, misschien iets voor ons in de toekomst.

 

Heb toen de 19' touaregs daar laten voorzien van een nieuwe antraciet laag met het verwijderden van de oude coating en stoeprand schade, was toen z'n €350,- kwijt. Resultaat is netjes voor die prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor mijn 19 inch velgen geïnformeerd bij velgenherstel.

Bij hun kom ik uit op 260,- voor 4 19 inch velgen schade bijwerken, stralen en poedercoaten in kleur naar keuze.

Is een stuk goedkoper dan Wheelcare, daar heb ik ook geïnformeerd, maar zij geven alle prijzen excl. BTW..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb totaal geen verstand van poedercoaten hoor maar als je de filmpjes ziet hoe dat wordt opgebracht dan kan ik mijn dochtertje van 2,5 nog vragen rond te zwaaien met zo'n powdergun. Ik zou me voor de kwaliteit van het stralen en poedercoaten niet heel druk maken, repareren, richten of lassen van de velg is een heel ander verhaal...

 

Laat ik voorop zeggen dat ik geen expert ben, maar heb al wel heel wat verschillende kwaliteit in coaten gezien. Het opbrengen is inderdaad niet zo bijzonder moeilijk, daar doet het verschil in positieve en negatieve lading zijn werk wel.

Ik denk dat het daarop volgende proces van "bakken" en uitharden de kwaliteit bepaalt. Wellicht dat er ook verschil zit in het gebruikte poeder (hoe laat zich dat geleiden en hoeveel pigment zit erin?)

Heb zelfs al gepoedercoate delen gezien met sinaasappel effect, sommigen beweren dat niet niet kan. Nou dan mag het voor mij anders heten maar ik weet wat ik zie (zei de detailer)

Ook poedercoat die niet helemaal lekker tot zijn recht komt doordat er een soort doffe waas over zit ben ik al tegengekomen.

Bovenstaande was onder andere reden voor mij om mijn velgensets gewoon te laten spuiten in Reflexzilver. Het is wat kwetsbaarder maar die glàns.

 

Welk bedrijf je ook kiest Foppe, vraag of je recent werk van ze kunt zien. Je eigen ogen bepalen voor je of het voldoende is. Succes met je keuze.

aangepast door BlackPassat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wheelcare heeft topwerk geleverd bij mij.

Die man behandeld je velgen met passie en respect. Als hij ziet dat het niet goed is gegaan wordt het opnieuw gedaan. Het moet perfect anders worden ze niet geleverd.

Daar hangt wel een prijskaartje aan.

 

Maar beste, als het wielen worden voor de zomer zou ik ze spuiten. Worden het winter velgjes zou ik coaten. Met spuiten krijg je over het algemeen een strakker resultaat. Mijn stars gaan naar Apeldoorn. Richten, repareren stralen en spuiten.

Naam van bedrijf weet ik zo niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden