Ga naar inhoud
  • 0

Alarm/knipperlicht werkt maar deels


rvandenb

Vraag

Normaal gesproken knipperen de knipperlichten 2x wanneer ik de deurvergrendeling van de auto open en knipperen de knipperlichten 1x wanneer ik deze sluit. Dat laatste werkt sinds een paar dagen niet meer. Verder in de overige functies doet het knipperlicht het prima.

 

Alarmlichten aan/uit ==========>  OK/OK

Richtingaanwijzers aan/uit =====>   OK/OK

Deurvergrendeling open/sluiten =>   OK/NOT OK

 

Wat kan dit defect veroorzaken? Vreemd hoor. Ergens een draadje los of zo? Moet ik een zekering vervangen? Een nieuwe alarm/knipperlicht schakelaar?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

weliswaar in een 3C maar ik heb dit ook nu. Heb onlangs wat gewijzigd aan de wagen en hierdoor gaat mijn stuurslot er niet meer op. Daarna opgemerkt dat de knipperlichten niet meer werken bij het vergrendelen van de wagen (deden ze voor de ingreep wel).

Dus ik denk dat je richting het alarm of deurswitchen zal moeten zoeken. Auto eens uitgelezen op fouten ? misschien komt daar iets naar boven ivm alarm, stuurslot, deuren (gaan alle deuren wel goed op slot ?).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

TNX allemaal. Goede ideëen om na te gaan. Het bleek echter allemaal niet nodig. Ik ben er inmiddels achter wat de oorzaak was. Het was de motorkap die niet helemaal goed gesloten was.. Oeps :angel: 

Na de motorkap goed gesloten te hebben doet alles het weer als vanouds. Laat ik de motorkap te zacht zakken dan is die weliswaar gezekerd maar toch niet helemaal goed gesloten. In dat geval werkt het knipper(alarm)licht niet als ik met de afstandsbediening de autodeuren sluit. Ik ben wel benieuwd of het bij jullie ook zo werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn 3B heb ik de bestuurdersdeurslotmodule ook moeten repareren.

Mijn 3BG had een losgebroken motorkapschakelaar toen ik hem kocht; eerst gekeken of de optie-instellingen goed stonden (zowel knipperlichten als speciaal claxonsignaal is instelbaar voor openen en sluiten) en toen met 2 componentenlijm de schakelaar weer op z'n plek gelijmd en geen last meer gehad.

Ook gelijk het toetertje geactiveerd bij sluiten - erg makkelijk als je op gehoor weet of je auto écht dicht is. Heel fijne optie om te activeren.

Of je die speciale claxon hebt die bij het linker achterwiel zit kom je achter als je de deur in het eerste slot (dus niet helemaal) dichtdoet en vasthoud in de bijna helemaal dicht positie. Daarna alles op slot doen en de deur loslaten: hoor je dan een alarmtoeter dan kan je die programmeren bij (openen en) sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn 3B heb ik de bestuurdersdeurslotmodule ook moeten repareren.

Mijn 3BG had een losgebroken motorkapschakelaar toen ik hem kocht; eerst gekeken of de optie-instellingen goed stonden (zowel knipperlichten als speciaal claxonsignaal is instelbaar voor openen en sluiten) en toen met 2 componentenlijm de schakelaar weer op z'n plek gelijmd en geen last meer gehad.

Ook gelijk het toetertje geactiveerd bij sluiten - erg makkelijk als je op gehoor weet of je auto écht dicht is. Heel fijne optie om te activeren.

Of je die speciale claxon hebt die bij het linker achterwiel zit kom je achter als je de deur in het eerste slot (dus niet helemaal) dichtdoet en vasthoud in de bijna helemaal dicht positie. Daarna alles op slot doen en de deur loslaten: hoor je dan een alarmtoeter dan kan je die programmeren bij (openen en) sluiten.

Hi. Stel nou dat dat alarm dan afgaat, hoe stel je dan het geluid in? En dat is een fijn klein piepje, of een asociaal getoeter?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hi. Stel nou dat dat alarm dan afgaat, hoe stel je dan het geluid in? En dat is een fijn klein piepje, of een asociaal getoeter?

 

het alarm wat ik ken van mijn 3bg is een "fijn klein piepje"

wat het tevens maar een minuut of 2 a 3 doet, daarna is ie al stil, als ik mag inhaken op het onderwerp, is dit in te stellen dat het langer duurt ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn 3B heb ik de bestuurdersdeurslotmodule ook moeten repareren.

Mijn 3BG had een losgebroken motorkapschakelaar toen ik hem kocht; eerst gekeken of de optie-instellingen goed stonden (zowel knipperlichten als speciaal claxonsignaal is instelbaar voor openen en sluiten) en toen met 2 componentenlijm de schakelaar weer op z'n plek gelijmd en geen last meer gehad.

Ook gelijk het toetertje geactiveerd bij sluiten - erg makkelijk als je op gehoor weet of je auto écht dicht is. Heel fijne optie om te activeren.

Of je die speciale claxon hebt die bij het linker achterwiel zit kom je achter als je de deur in het eerste slot (dus niet helemaal) dichtdoet en vasthoud in de bijna helemaal dicht positie. Daarna alles op slot doen en de deur loslaten: hoor je dan een alarmtoeter dan kan je die programmeren bij (openen en) sluiten.

Hoe is t in te stellen dat je dat piepje activeert? Kan ik dat zelf of moet daar een apparaat aan te pas komen?

 

En wordt t dan de toeter op 21 sec of 32?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe is t in te stellen dat je dat piepje activeert? Kan ik dat zelf of moet daar een apparaat aan te pas komen?

 

En wordt t dan de toeter op 21 sec of 32?

Bij mij was het een kwestie van losgemaakte draad op de hoorn opnieuw aan te sluiten.

Om dan vervolgens het geluid van de toeter van 21 sec te horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden