Ga naar inhoud
  • 0

Koelvloeistof...zucht


Lieuwter80

Vraag

Mogguh! Gisteravond wel redelijk snel gereden en bij het inrijden van de straat rustig de turbo laten bekomen. Eenmaal op de oprit zie ik rechtsvoor dampen omhoog stijgen, onder de motorkap vandaan, motorkap open en zie dat het expansievat/kvs gelekt heeft. Nu is het zo dat de temp. op het dashboard gewoon op 90grd stond perfect zou je kunnen zeggen. Vanmorgen auto gestart zonder problemen, na 7km toch het lampje van koelwater gaan branden. Koelwater gekocht en afgevuld tot max. Geen melding meer gehad sinds nu.

Maaaaar...waar ligt dit probleem? Kachel wordt warm, temp. blijft op 90grd staan, koelwater staat mooi en nog steeds op de max en heeft er niets uitgegooid. Iemand een ideetje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Voor alle "bijvullers": gooi er niet te veel in. NOOIT boven max. vullen!

Ik heb daardoor al eens een radiateur moeten vervangen. Het systeem bouwt meer druk op (want er is minder luchtvolume om te comprimeren).
Mijn overdruk-begrenzing ging om een of andere reden niet open, en dan gaat het zwakste onderdeel kapot.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welke motor heb je? Heb je toevallig een motor met een extra electrisch pompje voor de EGR koeler? Ik heb nl. dat pompje defect gehad... en je raad het al : af en toe ineens waterlek. Niet altijd. Met VCDS kan je deze fout (soms) vinden, omdat het pompje niet altijd in werking moet komen.

Bij heel warm weer (+35°) ging soms het oranje motorlampje aan.

 

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update:

Passat terug van Dealer.  Dit stond er op het verslag:

- Koelvloeistof afgeperst...

- Lekkage te zien bij de EGR-koeler

- EGR-koeler vervangen.

 

Geen bericht of koelvloeistof opnieuw onder druk is getest.... Maar daar ga ik maar vanuit...

Even een maandje rijden...  en kijken of het niveau zakt... 

 

Oh ja,   de reparatie is onder 90 % coulance uitgevoerd....   Wellicht handig om te  weten voor jullie.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klinkt bekend... de mijne ook (CBBB). Ik zou maar eens naar het pompje kijken, het zit vooraan aan de motor. Wanneer je de bodemplaat losmaakt kan je er (bijna makkelijk) aan.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden