Ga naar inhoud
  • 0

Voetverlichting Passat B7


roelh

Vraag

Hallo,

 

Eigenlijk een simpele vraag aan jullie, zodat @@Fopperr en ik een setje kunnen gaan bestellen aus China.

Welke zouden jullie aanraden.

De 1e link. Als ik het plaatje van de verkoper zelf zie, is het licht erg zwak, terwijl bij de reacties de verlichting volgens mij wel fel lijkt en zelfs rood?

Daarnaast lijkt de bekabeling goed ingepakt tegen breukschade?

 

De 2e link. Het is led, goed fel, misschien te fel? Daarnaast de bekabeling zijn alleen draadjes zonder omhulsel (wat waarschijnlijk geen probleem zal leveren).

 

We zijn al een tijdje aan het dubben. Graag wat jullie ervan vinden/ervaring/meningen zijn. Dan kunnen we een setje bestellen en inbouwen wanneer het binnen is over een maandje :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ikzelf heb er units in zitten waarin een gewoon T10 lampje in past. Daar stop je gewoon een T10 led vervanger in die je zelf wenst. Is het te fel dan dim je het boeltje met vcds. Heb er al een paar geplaatst van ali en deze zijn wel ruim waardoor deze redelijk hard spannen in de originele gaten. De lampjes die je bijbde dealer haalt passen net wat beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo de voetverlichting is binnen, 4 stuks, voor en achter. Is er een bepaalde plek waar te beginnen? Linksvoor, achter oid?

Misschien dat ik me er morgen of dinsdag aan ga wagen...

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

de kabelboom is normaal opgebouwd met op de beide uiteinden een connector om aan te sluiten op zo een lampje.

Dan heb je nog een stukje waar de pin aan zit voor in het BCM en een oogje voor aan te sluiten aan de massa.

 

Als je dus de kabelboom open legt heb je dus op elk uiteinde een connector voor aan een lampje.

Dan neem je de helft van de kabelboom en heb je een links stuk en een rechts stuk. In zowel links als rechts zitten nu 2 connectoren langs elke kant maar aan 1 van de 2 kanten heb je dus de aansluiting voor aan het BCM en massa. Dat deel moet links in de wagen komen. Dat sluit je aan aan bcm en massa. Het uiteinde links trek je verder door langs de dorpel tot aan de ruimte waar de stoel connectoren zijn gesitueerd. Hier trek je het uiteinde verder door tot onder de stoel en verder tot waar het lampje komt te zitten.

 

Dan is de linkse kant gedaan.

Rechts moet je dan doortrekken naar de rechtse kant en hierbij maak je best de zijkanten van de middenconsole los. Zit een schroefje net aan het gaspedaal en dan klikt de zijkant er gewoon af (trekken naar de vloerbekleding toe (achterkant thv de versnellingspook).

De andere kant (bijrijder) net hetzelfde.

 

Dan trek je alles door tot aan de bijrijderskant, net boven de voeten onderkant handschoenvakje en de rest trek je verder door via de dorpel bijrijder tot onder de bijrijdersstoel.

 

de afbeelding hieronder toont wel een 3C maar bij de B7 is dit net hetzelfde - de pin aanduiding voor aan het BCM klopt wel

post-13546-0-39943400-1482438836_thumb.jpg

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thanks @@wulfke! Zoals je het uitlegt ziet het er simpel uit, zeker met tekening. Het losmaken van panelen zal het meeste werk zijn.

Een massapunt, hoe kom je achter zoiets? Wanneer is het wel of geen massa, ik heb geen idee hoe zoiets werkt...

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de 3C zit er achter de afdekking van de motorkap ontgrendel hendel een massapunt. Dit zal mogelijks ook zo zijn bij de B7. Massapunt is een aansluitpunt aan het chassis.

Alles massa ogen zitten op een draadeinde geschroefd met een dopmoer. Meestal zit er ook een zwart plastiek ring rond om de draden wat te spreiden. De draden die hierop aankomen zijn zo goed als altijd bruin - of zwart

 

post-13546-0-68046300-1482439661_thumb.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoo,

 

Vrijdag gaat ik beginnen aan de voetverlichting, eindelijk! Ik heb in principe alles helder, op 1 ding na. 

Ik wil graag de stoel omhoog kantelen, om er makkelijker bij te kunnen. Welk boutje moet ik hiervoor loshalen, zodat de stoel uit de railing schuift?
Ik heb zelf wat zitten kijken, maar krijg het niet helder. Ik kan wel 4 torx bouten loshalen, maar dan haal ik de hele stoel eruit, lijkt me ook niet de bedoeling, of is dat juist wel de bedoeling?

 

Hoor het graag, eventueel met illustratie van welk boutje.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier misschien wat duidelijker

http://s1267.photobucket.com/user/vw_norm/media/Instruments/CECMPinouts_zpsb827cb4b.jpg.html?sort=3&o=0

 

Normaal staat op het deel waar de pinnen in schuiven op het begin en einde het start nummer en eind nummer. Vanaf daar moet je dan verder tellen.

Ik hoop voor jou dat het een kabelboom is die geschikt is voor de B7 want als het er 1 is voor een B6 3C dan klopt de pin niet. Bij de B7 gebruiken ze een andere pin om in de stekker te steken

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden