Ga naar inhoud
  • 0

Vervangen aircoventilator Passat 3BG 1.9TDI AVF, plaats stekker?


Underground75

Vraag

Omdat bij warm weer de ruiten beslaan bij stationair draaien (bv in de file) ben ik op met behulp van het forum op zoek gegaan naar de oorzaak. Ik ben er achter gekomen dat mijn aircoventilator niet draait.

De oranje zekering onder het dashboard is in takt.

 

Ik heb een nieuwe ventilator gekocht en wilde deze vanochtend vervangen. Vol goede moed eraan begonnen, aircoventilator los gekregen en geprobeerd de bekabeling te volgen. Onder de rechterkoplamp loopt de kabel naar voor en daarna kon ik hem niet meer vervolgen.

 

Graag jullie hulp over hoe ik die fan nu moet vervangen en waar de stekker zit.

Moet ik de voorbumper demonteren of kan het ook makkelijker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb hem pas geleden ook vervangen. De kabel heb ik nu bovenlangs lopen en vast gezet met tieraps. Werkt prima.

 

Ik denk trouwens niet dat je probleem daar door komt. (maar wie weet toch wel) Ik heb lang met een kapotte fan rond gereden en nooit problemen gehad. Je krijgt dan pas gedoe als je stil staat en het 30+ is met de airco vol aan is mijn ervaring. Maar een intacte fan is natuurlijk beter, dat ding zit er niet voor niets. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hem pas geleden ook vervangen. De kabel heb ik nu bovenlangs lopen en vast gezet met tieraps. Werkt prima.

 

Ik denk trouwens niet dat je probleem daar door komt. (maar wie weet toch wel) Ik heb lang met een kapotte fan rond gereden en nooit problemen gehad. Je krijgt dan pas gedoe als je stil staat en het 30+ is met de airco vol aan is mijn ervaring. Maar een intacte fan is natuurlijk beter, dat ding zit er niet voor niets.

Mijn probleem is net name bij temperaturen boven de 25 graden en bij stilstaan, zodra je weer begint met rijden is het over en koelt de airco weer. Daar onder gaan last van het "beslaan" van de ruiten.

Beslaan van vocht is echt anders

aangepast door Underground75
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanochtend eindelijk tijd gehad om naar de airco ventilator te kijken. Oude fan draaide niet bij airco aan. Nieuwe eerst getest en deze draaide wel.

Fan is vervangen en de kabel loopt bovenlangs vastgezet met tiewraps.

 

Auto gelijk een kleine beurt gegeven. Kilometerstand is nu 346.400km.

 

Heren bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden