Ga naar inhoud
  • 0

vcds aanschaffen of alternatief?


morris

Vraag

Hoi allemaal,

omdat ik toch wel aardig gefascineerd ben door hoe de huidige stuur electronica van een moderne auto werkt, wil ik daar toch zelf ook wel eens mee spelen en dingen kunnen uitlezen.

Voor mijn Passat moet ik dan volgens mij VCDS hebben met bijbehorende kabel, volgens mij iets wat door ross-tech verkocht wordt?

 

Wie zou me daar eens wat meer over kunnen vertellen. Begin ik aan iets waar ik beter niet aan kan beginnen? of valt het allemaal wel mee.

Techisch gezien schrik ik niet van de coderingsstrings die ik af en toe in binary of hexadecimaal voorbij zie komen :)

 

Wat kan ik allemaal met VCDS, en is er ook een soort van instap licentie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Er is geen instaplicentie. Er zijn clonen uit China,maar die werken niet op de nieuwste auto's en werken niet altijd probleemloos en zijn niet te upgraden of stoppen er mee na een upgrade.

 

Als je slechts 1 of 2 aanpassingen wil doen kan je beter bij een forumlid langsgaan.

 

Wat wil je eigenlijk aanpassen?

 

Zelf heb ik het jaren geleden bij RossTech aangeschaft en net nog de nieuwste versie binnengehaald. Ik gebruik het hoofdzakelijk voor mijn eigen auto en heb het alleen maar nodig als ik iets inbouw, of zoals nu dat ik weer spullen verwijder uit de auto omdat er een ander komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat ik wel wat dingetjes wil aanpassen, maar dat zal niet zo heel veel zijn. Ik ben dan toch meer van het pielen en uitzoeken hoe het zit.

Dat is dan weer leuk voor anderen :)

(heb al gemerkt dat van de GTE nog lang niet alles bekend is)

en om met dat prutzen nou weer de hele tijd bij anderen langs te gaan dat is voor zo iemand anders vast ook niet heel relaxed :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een aftermarket setje versie 15.7. Hiermee is wel de B7 etc te doen.Ik heb al wel een paar keer hulp nodig gehad van @@roelh of @@Vdub om de software weer werkend te krijgen

 

Als ik tzt eens een goede aanbieding tegenkom overweeg ol absoluut een originele.

aangepast door BARRY_TDI
Link voor close kabel verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een setje van **** ja, 15.7. Is niet te updaten ,maar aangezien ik het voor mijn auto nodig heb en sommige andere, werkt prima! Heel soms geeftie geen goede verbinding, maar dan f de stekker in uit en klaar. Ik wik niet anders meer...

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

aangepast door BARRY_TDI
Link verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Fopperr@@roelh ik mag aannemen dat jullie op de hoogte zijn van de forumregels wat clone kabels betreft.

S.v.p geen linken of site namen melden waar clonekabels te krijgen zijn!

Vandaar heb ik jullie tekst iets aangepast.

Ja sorry, had er niet aan gedacht zosnel.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een setje van **** ja, 15.7. Is niet te updaten ,maar aangezien ik het voor mijn auto nodig heb en sommige andere, werkt prima! Heel soms geeftie geen goede verbinding, maar dan f de stekker in uit en klaar. Ik wik niet anders meer...

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

 

Ik ben in ieder geval niet op zoek naar namaak of clonespullen. voor VCDS zou ik gewoon ross-tech kopen, en heb inmiddels begrepen dat er ook nog Vag Can Pro is.

waarbij de meeste mensen nog steeds wel de voorkeur hebben voor VCDS? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden