Ga naar inhoud
  • 0

Installeren achteruitrij camera


roelh

Vraag

Hallo,

 

Op Aliexpress camera's gezien voor het achteruitrijden voor leuke prijsjes. Echter, de installatie moet nog plaats vinden :D
Voordat ik er aan ga beginnen, wil ik weten wat me te wachten staat. Graag wil ik jullie hulp, hoe dit aan te pakken.

Ik heb vanuit de klep kofferbak al gezien hoe de kabels kunnen gaan lopen. Deze gaat via een rubber de bovenkant van de auto in, ik neem aan op 1 of andere manier richting de B-stijl (die is dat toch?).

De camera zelf inbouwen is het loshalen waar de gevarendriehoek zit, volgens mij moet dat ook goed te doen zijn. Echter, dan bij je bij voren aan. Hier heb ik wat hulp nodig denk ik. Mochten mensen tips hebben, graag! Als ik het rond heb, kan ik er eventueel een howto van maken voor mensen die er ook 1 willen gaan inbouwen.

 

Groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ok, het verschil met een low en een high camera is duidelijk, nu nog eens kijken waar ik ze goedkoop op de kop kan tikken

Als ik een high camera doe dan misschien wel goed om er eentje te kopen die al in een Passat b7 variant heeft gezeten.

Een low camera is makkelijker te monteren, tips zijn welkom!

Kan ik de bedrading wel zo aan sluiten op de achteruitrijverlichting? Of moet dit ook ingelezen worden?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben zelf in afwachting van de volgende (gewoon low end):

https://www.aliexpress.com/item/OEM-Original-VW-RGB-Rear-view-Camera-For-Golf-Plus-Jetta-MK5-MK6-Tiguan-Passat-B7/1196289535.html?spm=a2g01.8005310.1000002.14.769d2af39efThs_a2g0s.9042311.0.0.iPhahV

 

Ik lees ff mee voor de inbouwtips, met name de doorvoer naar de achterklep. De rest stelt geen drol voor. Heb al een heleboel info gekregen van Roel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, het verschil met een low en een high camera is duidelijk, nu nog eens kijken waar ik ze goedkoop op de kop kan tikken

Als ik een high camera doe dan misschien wel goed om er eentje te kopen die al in een Passat b7 variant heeft gezeten.

Een low camera is makkelijker te monteren, tips zijn welkom!

Kan ik de bedrading wel zo aan sluiten op de achteruitrijverlichting? Of moet dit ook ingelezen worden?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb nog een highend camera module liggen inclusief kabelboom. Alleen de camera zelf heb ik niet liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Moet ie deze gekalibreerd worden of komt ie uit een Passat b7

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Is gekalibreerd op een b6 dat volstaat ook voor b7 maar is eventueel ook opnieuw te kalibreren als ie in de b7 zit. Maar inpreciepe is dit niet nodig. Ik had een nieuwe module gekocht omdat ik dacht dat de fout in de module zat maar die bleek uit eindelijk in m'n fakra aansluiting te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kak. Handel allemaal netjes geinstalleerd.

Bitje aangezet met VCDS en wat denk je? Geen beeld.

Zie wel het camera icoontje als ik hem in zijn achteruit zet maar geen beeld, alleen maar PDC.

Morgen toch maar ff eea doormeten.

Hmmmm een kabel niet goed aangesloten? Hoop dat ie snel werkt

 

VW Passat b7 1.6 TWE Edition

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmmmm een kabel niet goed aangesloten? Hoop dat ie snel werkt

 

VW Passat b7 1.6 TWE Edition

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Ff meten. Misschien geen goeie massa, hoewel ik me dat niet kan voorstellen.

Meten is weten alleen had ik er een groot vertrouwen in en heb ik alles weer netjes afgemonteerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ff meten. Misschien geen goeie massa, hoewel ik me dat niet kan voorstellen.

Meten is weten alleen had ik er een groot vertrouwen in en heb ik alles weer netjes afgemonteerd

Gaat je lukken. Binnenkort mooi beeld on board!

 

VW Passat b7 1.6 TWE Edition

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bescherm dopje nog over de camera lens ?

Na enkele dingen achteraf ingebouwd te hebben is dit wel wat ik heb onthouden, eerst testen en dan samenbouwen. Hoe zeker je ook bent, is en blijft een passat en deze heeft soms rare kuren.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bescherm dopje nog over de camera lens ?

Na enkele dingen achteraf ingebouwd te hebben is dit wel wat ik heb onthouden, eerst testen en dan samenbouwen. Hoe zeker je ook bent, is en blijft een passat en deze heeft soms rare kuren.

Lesson learned.

Nee het dopje is eraf. Dan zou ik ook zwart beeld moeten krijgen maar ik krijg helemaal geen beeld. Ik krijg mn parkeersensorenschermpje en kan op de. cameraknop hengsten wat ik wil maar hij ziet gewoon geen camera.

Ik ga eerst meten of de plussen en de massa goed zijn. Daarna signaalkabel doormeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je krijgt geen melding van "het optisch parkeersysteem is momenteel niet beschikbaar" ?

Mogelijks nog iets vergeten bij de codering ? Toestel gereset ?

Kan je anders eens een foto posten van wat je nu krijgt op het beeldscherm ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je krijgt geen melding van "het optisch parkeersysteem is momenteel niet beschikbaar" ?

Mogelijks nog iets vergeten bij de codering ? Toestel gereset ?

Kan je anders eens een foto posten van wat je nu krijgt op het beeldscherm ?

Krijg geen melding. Alleen wat er op de foto te zien is.

+, - en signaal van achteruitrijden is gemeten en oke.

Het betreft trouwens voor de duidelijkheid een low-end variant he.d7381fa33ed39816f686f1c79e8d75ba.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Krijg geen melding. Alleen wat er op de foto te zien is.

+, - en signaal van achteruitrijden is gemeten en oke.

Het betreft trouwens voor de duidelijkheid een low-end variant he.d7381fa33ed39816f686f1c79e8d75ba.jpg

Rechtsonderin op tekentje drukken?

 

VW Passat b7 1.6 TWE Edition

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden