Ga naar inhoud
  • 0

Installeren achteruitrij camera


roelh

Vraag

Hallo,

 

Op Aliexpress camera's gezien voor het achteruitrijden voor leuke prijsjes. Echter, de installatie moet nog plaats vinden :D
Voordat ik er aan ga beginnen, wil ik weten wat me te wachten staat. Graag wil ik jullie hulp, hoe dit aan te pakken.

Ik heb vanuit de klep kofferbak al gezien hoe de kabels kunnen gaan lopen. Deze gaat via een rubber de bovenkant van de auto in, ik neem aan op 1 of andere manier richting de B-stijl (die is dat toch?).

De camera zelf inbouwen is het loshalen waar de gevarendriehoek zit, volgens mij moet dat ook goed te doen zijn. Echter, dan bij je bij voren aan. Hier heb ik wat hulp nodig denk ik. Mochten mensen tips hebben, graag! Als ik het rond heb, kan ik er eventueel een howto van maken voor mensen die er ook 1 willen gaan inbouwen.

 

Groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

De radio is ook gezekerd als het goed is. Het nadeel is dat als je storing of sluiting heb in de camera je radio het dus ook niet doet. Zeker je de camera appart dan blijft je radio het doen. dit had ik van de zomer met mijn camera.

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien een idee ja. Iets meer werk denk ik, maar dan wel goed. Best werkje wat ik zie in de pdf. Red ik niet in 1 dag haha.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Kom nou, je heb je huis toch niet op je rug ( Slak :mrgreen:  ) is makkelijk te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Veel geld vind ik voor op een oem te zetten.alle gezien de resolutie van de schermen vraag ik me af hoe goed je beeld zal zijn.ok ik heb altijd iets te keutelen maar ik heb dat draadloos voor ons hetzelfde gels.

Sony high end met zender en ontvanger.

Dan geeft je radio door via de canbus als je in achteruit zet.

Anders idd moet je een signaal aftakken van de achteruitrijverlichting en die zit niet in maar naast de koffer( in de carrosserie dus...ik vond het teveel werk met de kennis die ik ervan heb iig

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De radio is ook gezekerd als het goed is. Het nadeel is dat als je storing of sluiting heb in de camera je radio het dus ook niet doet. Zeker je de camera appart dan blijft je radio het doen. dit had ik van de zomer met mijn camera.

Storing in de camera, had ik ook met een Low-end.... maar mijn radio bleef het gewoon doen hoor Jan @@Diver.

 

Met een High-end maakt het ook niet uit omdat die via een aparte Can adres word bediend.

 

Dus je kunt gewoon de D+ van de radio pakken, 10 A is meer dan genoeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Veel geld vind ik voor op een oem te zetten.alle gezien de resolutie van de schermen vraag ik me af hoe goed je beeld zal zijn.ok ik heb altijd iets te keutelen maar ik heb dat draadloos voor ons hetzelfde gels.

Sony high end met zender en ontvanger.

Dan geeft je radio door via de canbus als je in achteruit zet.

Anders idd moet je een signaal aftakken van de achteruitrijverlichting en die zit niet in maar naast de koffer( in de carrosserie dus...ik vond het teveel werk met de kennis die ik ervan heb iig

Beeld is prima en met een Guy/wulfke mod en 2 kanonnen van lampen achterin... lijkt het net daglicht.

Martijn @@maxx007at heeft ook een camera via Ali... vraag het maar aan hem ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook geen 3c, dus die mod kan ook niet, maar misschien komen er nog wel andere achteruitrij lampen in (cree)

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Ik zeggewoon DOEN.... is zo'n mooie mod om te zien wat er achter je gebeurd als je in parkeer.

En dit samen met OPS... geweldig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zeggewoon DOEN.... is zo'n mooie mod om te zien wat er achter je gebeurd als je in parkeer.

En dit samen met OPS... geweldig. 

 

Eerst de camera inbouwen! ;-) Ben heel benieuwd of het me gaat lukken :D Maar zoals @ al zei, het mot lukken, daar vanuit gaande komt het goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De inparkeerlijnen/orientatielijnen bij de high end versie draaien mee met het verdraaien van het stuur.

De low end versie loopt de bedrading van camera tot aan de rns. De camera is een RGB camera en stuurt een RGB signaal naar de RNS.

 

De high end versie loopt de bedrading van camera naar een camera module die rechts achterin de koffer komt. Dan is er een koppeling met de camera module en de Rns. De high end camera stuurt een PAL signaal naar de camera module en dus zijn de low en high end camera's niet uitwisselbaar, ook hebben ze een andere aansluitstekker.

 

Low end camera activeer je in de RNS en eventueel OPS module voor weergave op de rns.

 

Bij de high end versie moet je deze camera module aanmelden in de gateway en dus ook aanknopen aan de infotainment can.

 

Verder is er een prijsverschil tussen de 2 versies en kan je bvb al een low end camera voordelig aankopen via ali expres. (Onlangs 1tje geplaatst en werkt ook goed)

Camera module kan je vinden tussen de 100 en 150eur. Dan moet je nog een camera kopen en een kabelboom maken of aankopen. Al bij al snel rond de 350 -400eur

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe is het afgelopen @@roelh ?

 

Ik ben me namelijk ook aan het orienteren voor de onderdelen (linkjes!!!!). Deze staat zeker op mn to do lijst (ergens in 2017).

 

Ohja wat is het verschil tussen een highend en lowend versie?

High end kan ik je een heel stuk mee op weg helpen. Mocht je interesse hebben stuur maar even pb

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden