Ga naar inhoud
  • 0

Installeren achteruitrij camera


roelh

Vraag

Hallo,

 

Op Aliexpress camera's gezien voor het achteruitrijden voor leuke prijsjes. Echter, de installatie moet nog plaats vinden :D
Voordat ik er aan ga beginnen, wil ik weten wat me te wachten staat. Graag wil ik jullie hulp, hoe dit aan te pakken.

Ik heb vanuit de klep kofferbak al gezien hoe de kabels kunnen gaan lopen. Deze gaat via een rubber de bovenkant van de auto in, ik neem aan op 1 of andere manier richting de B-stijl (die is dat toch?).

De camera zelf inbouwen is het loshalen waar de gevarendriehoek zit, volgens mij moet dat ook goed te doen zijn. Echter, dan bij je bij voren aan. Hier heb ik wat hulp nodig denk ik. Mochten mensen tips hebben, graag! Als ik het rond heb, kan ik er eventueel een howto van maken voor mensen die er ook 1 willen gaan inbouwen.

 

Groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben even aan het lezen geslagen hier. Mijn bedoeling is ook om een low-end camera op mijn B6 te zetten. Ik zie deze link een aantal keer voorbij komen https://www.aliexpre...2311.0.0.iPhahV

 

In de advertentie staat B7. Past deze wel gewoon op mijn B6?

Ligt er denk ik een beetje aan. Hij zal passen in de latere b6, maar niet in de b6 van 2005 tot 2007..
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag met hulp van Ronald de kabel voor de achteruitrijcamera kunnen doorvoeren.

Helaas moest de kabel hiervoor wel doorgeknipt worden. Deze ga ik (later) weer aan elkaar solderen zodat de kabel weer goed werkt...

 

Helaas is de trekhaak niet helemaal gelukt, de zekeringen zitten op hun plek, helaas is bij het aanleggen van de kabelboom voor de trekhaak een stekkertje voor het boordnet afgebroken..

Zodra ik een nieuw stekkertje heb, ga ik die erop zetten en de boel alsnog aansluiten...

 

Auto zit weer grotendeels in elkaar (behalve de onderkant van de achterklep)

 

Kortom.. Weer flink opgeschoten, maar nog niet klaar...

Thnx allemaal voor de tips en het meedenken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben even aan het lezen geslagen hier. Mijn bedoeling is ook om een low-end camera op mijn B6 te zetten. Ik zie deze link een aantal keer voorbij komen https://www.aliexpre...2311.0.0.iPhahV

 

In de advertentie staat B7. Past deze wel gewoon op mijn B6?

Welk bouwjaar is jou B^6 Bas @@luiebas

Camera gaat passen, vanaf BJ 2008 hoef je niets aan te passen aan je klep.

Bouwjaar 2005 tot 2007 moet het gat van je klep aangepast worden en je kentekenplaatverlichting houder moet aangepast worden.

 

Wil je meer info stuur maar een PM

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag met hulp van Ronald de kabel voor de achteruitrijcamera kunnen doorvoeren.

Helaas moest de kabel hiervoor wel doorgeknipt worden. Deze ga ik (later) weer aan elkaar solderen zodat de kabel weer goed werkt...

 

Helaas is de trekhaak niet helemaal gelukt, de zekeringen zitten op hun plek, helaas is bij het aanleggen van de kabelboom voor de trekhaak een stekkertje voor het boordnet afgebroken..

Zodra ik een nieuw stekkertje heb, ga ik die erop zetten en de boel alsnog aansluiten...

 

Auto zit weer grotendeels in elkaar (behalve de onderkant van de achterklep)

 

Kortom.. Weer flink opgeschoten, maar nog niet klaar...

Thnx allemaal voor de tips en het meedenken

Was Piece of cake toch Martijn @@m18587 en netjes door de tule heen.

We geven niet zo snel op hahahahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag met hulp van Ronald de kabel voor de achteruitrijcamera kunnen doorvoeren.

Helaas moest de kabel hiervoor wel doorgeknipt worden. Deze ga ik (later) weer aan elkaar solderen zodat de kabel weer goed werkt...

 

Helaas is de trekhaak niet helemaal gelukt, de zekeringen zitten op hun plek, helaas is bij het aanleggen van de kabelboom voor de trekhaak een stekkertje voor het boordnet afgebroken..

Zodra ik een nieuw stekkertje heb, ga ik die erop zetten en de boel alsnog aansluiten...

 

Auto zit weer grotendeels in elkaar (behalve de onderkant van de achterklep)

 

Kortom.. Weer flink opgeschoten, maar nog niet klaar...

Thnx allemaal voor de tips en het meedenken

Kon je het plastic gedeelte niet van de stekker halen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Diver

 

Dat hebben we idd geprobeerd... het deel dat naar de kofferbak moest was gewoon te dik en geen demontabele stekker.

 

Het deel dat aan de radio moet was niet veilig te demonteren en daarna weer te monteren...

 

Dus dan maar deze 'rigoreuze' oplossing...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren de kabel opnieuw gesoldeerd en vandaag de laatste beetjes aangesloten van de camera.

Even aan de laptop, de juiste vinkjes aanzetten...

 

En zie het resultaat....

post-15965-0-33239900-1521985793_thumb.jpg

 

post-15965-0-59219000-1521985784_thumb.jpg

 

Met dank aan Ronald, anders had ik waarschijnlijk ergens onnodig een gat gemaakt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben ook van plan in mijn sedan een flip camera van Ali te gaan zitten op een after market radio. Nu zie ik bij Ali camera's zonder parking line, met parking line en dynamic parking line. Ik zou uiteraard graag de dynamic parking line willen hebben, maar kan dat ook? Hoe worden deze lijnen dan aangestuurd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo!


Even doorgaan op deze oude post...


Ik ben momenteel bezig met de installatie van een High End achteruitrijcamera voor mijn Passat B7 Variant. Een hoop werk 😅 , maar de camera en module zitten er inmiddels al in. Ben nu bezig met de bedrading aan de voorzijde bij de RNS. Hierover enkele vragen.

1. Ik heb (naast de stekker), nog een losse + en 2 CanBus kabels. Nu zie ik dat de CanBus kabels en uiteraard ook de + al bezet zijn op mijn RNS510 stekker. Hoe/waar kan ik deze kabels nu het beste aansluiten? De + kabel is net zo lang als de CanBus kabels, dus richting de zekeringkast gaat hij niet redden. Zie de bijgevoegde foto's. Ik zie wel nog dat "AMP" vrij is. Is dit toevallig ook een + ingang?

2. Ik was ook opzoek naar de code van mijn RNS510, voordat ik de stekkers lostrek. Echter is deze code in de auto boekjes (zowel van de auto zelf, als de radio, handsfree en service boekjes) nergens te vinden. Is de code nog uit te lezen, voordat ik de RNS510 stekker loskoppel?

3. We zaten al in VCDS te neuzen om te kijken wat er allemaal aangezet moet worden. Maar zagen toen al onder module Radio dat je daar de achteruitrijcamera aan kunt vinken. Echter stond hier specifiek Low End in de benaming? Komt er ook een High End zichtbaar na aansluiten van de module?

4. Heeft iemand de complete stappen welke gevolgd moeten worden in VCDS, om dadelijk alles correct werkend te hebben? 

Bedankt. Gr!

 

IMG_6150.JPG

IMG_6149.JPG

aangepast door mrfaya
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je haalt de canbus draden uit je radio en dan druk je die in de losse stekker.

Dan de 2 korte canbus draden doe je weer in de radio stekker.

Denk er wel om dat je de kleuren op de zelfde positie er weer in doet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, daarvoor moet dan wel de stekker van de RNS510 losgehaald worden denk ik? Nou maar hopen dat hij daarna niet met een code invoerscherm komt. Want die heb ik niet. 😬

En hoe zit het met de + draad? Kan deze wellicht op de "AMP" input van de RNS510 stekker worden aangesloten? Dit zou PIN 11 zijn. Ik las op Internet dat dit een "Display voltage supply, positive" is. Zou dus gewoon een + moeten zijn? 

Gr!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mocht je de code niet kunnen vinden. Had ik ook met mijn 315. Ook via dealer was dit een drama kun je dit ook via https://www.vwradiocode.nl/ opvragen. Kost 20 euro maar dan heb je wel weer een code erbij. Misschien kan het wel goedkoper maar ik had bij deze site het meeste vertrouwen. Ik had binnen het uur de code binnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
20 minutes ago, Passat Rdi said:

Volgens mij niet als je hem weer in de zelfde auto terug zet. 

toen ik de rns in de mk5 zetten had moest  ik de code invoeren en volgens mij moest ik die ook weer invoeren toen ik die nog een keer  los had gehaald had . 

of ik kan me vergissen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, mikerosauer zei:

toen ik de rns in de mk5 zetten had moest  ik de code invoeren en volgens mij moest ik die ook weer invoeren toen ik die nog een keer  los had gehaald had . 

of ik kan me vergissen 

Dat zou goed kunnen, maar in de B6 vanaf 2006 of 2007 herkent de auto wanneer dezelfde radio weer teruggeplaatst wordt. En hoef je geen code in te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden