Ga naar inhoud
  • 0

Installeren achteruitrij camera


roelh

Vraag

Hallo,

 

Op Aliexpress camera's gezien voor het achteruitrijden voor leuke prijsjes. Echter, de installatie moet nog plaats vinden :D
Voordat ik er aan ga beginnen, wil ik weten wat me te wachten staat. Graag wil ik jullie hulp, hoe dit aan te pakken.

Ik heb vanuit de klep kofferbak al gezien hoe de kabels kunnen gaan lopen. Deze gaat via een rubber de bovenkant van de auto in, ik neem aan op 1 of andere manier richting de B-stijl (die is dat toch?).

De camera zelf inbouwen is het loshalen waar de gevarendriehoek zit, volgens mij moet dat ook goed te doen zijn. Echter, dan bij je bij voren aan. Hier heb ik wat hulp nodig denk ik. Mochten mensen tips hebben, graag! Als ik het rond heb, kan ik er eventueel een howto van maken voor mensen die er ook 1 willen gaan inbouwen.

 

Groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik had zoiets al wel een beetje begrepen ja. Het aansluiten van de bekabeling vergt denk voor mij ook nog enige hulp. 1 kabel gaat sowieso richting de RNS315.

1 kabel moet volgens mij aangesloten worden op de achteruitrijlichten. Dan heb je nog 2 andere die naar voren gelegd moeten worden. 1 is voor de min en de andere de plus?
Moeten die nog naar speciale plekken toe, ergens ingeplugd worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat weet ik niet precies, Heb zelf de high end camera in gebouwd, je moet wel aardig wat drempels en het handschoenenkastje er uithalen plus nog wat delen vam de achterklep. Maar als je net zo slim ben als je er uitziet gaat dit zeker lukken. :mrgreen: doe rustig aan en neem de tijd dan komt het echt wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Diver , deze info gaf @ al. Maar ik zoek nog wat gedetailleerde details. Zoals de D+, op de rns...?

 


  * Blauwe draad + achterlicht
  * Rode draad bij  je D+ RNS 510 solderen
  * Zwarte draad ( massa)


Dan is adres 37 een vinkje zetten dat je een Back reverse camera hebt.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had op een forum ook al gezien dat ze 1 van de 3 stekkers bij de bestuurdersstoel iets mee deden. Maar als de d+ bij de radio is, moet dat te vinden zijn. Eigenlijk zoek ik zulke plaatjes, dan moet het ok komen. Als hey visueel gemaakt wordt, kom ik een heel eind.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
  • 0
  • 0

Volgens mij schreef ik solderen bij de D+ van de RNS510 :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Maar Roel @@roelh wil best eens een dagje komen helpen hoor, geen probleem ;):wink:

Ik had jouw stukje al gekopieerd in dit bericht;) Maar ik weet niet waat de D+ zit :mrgreen:

Kom je uit de buurt van mien dan?

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1 draad gaat naar de plus van je achteruitrij lamp

1 draad gaat naar de massapunt koffebak

1 draad soldeer je bij de D+ draad in de stekker Rns

de 26polige stekker gaat ook naar de Rns

 

echt een kind kan de was doen :mrgreen: :mrgreen:  :mrgreen:

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden