Ga naar inhoud
  • 0

verlichting ingesteld op linksrijden, mistachterlicht werkt niet meer


morris

Vraag

Ok, bug? of opzet?

 

Ik was mijn verlichting aan het controleren voor mijn aankomende tijd in de UK.

Als je de verlichting in de boordcomputer instelt op links rijden, dan verandert het lichtbeeld aan de voorkant.

Maar...

het mistachterlicht werkt dan niet meer!

in je AID brand wel het controle lampje van je mistachterlicht, maar op de achterlampen brand je mistlamp niet!

 

Dat lijkt me niet de bedoeling?

Is dat bij andere modellen ook? (ik heb een GTE)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoe zijn de regels in Engeland mbt mistlicht achter? Anders even langs de dealer om het na te laten kijken?

Eigenlijk wisten ze het niet zo heel goed.

Idee wat ze hadden was dat het in Engeland zo is dat als er een mistachterlicht is, het rechts moet zitten.

in NL moet er tenminste 1 mistachterlicht zitten. waarbij die bij 1 enkele in het midden, of links van het midden zou moeten zitten.

 

Misschien wordt ie inderdaad bij sommige uitvoeringen omgeschakeld naar de rechterkant, maar bij mij in ieder geval niet :) Wat dan wel vreemd is, is dat in het dashboard het indicatie lampje van de mistlamp gaat branden. Dat hadden ze dan beter ook uit kunnen schakelen, want nu denk je in de auto nog, dat je zichtbaar bent.

 

Dus eigenlijk wist de dealer het ook niet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Brand ie dan niet ipv links , rechts?? Ik zeg maar wat hoor

 

ja misschien als daar daadwerkelijk leds zouden zitten?

Misschien op een knutseldagje eens een unit van een nieuwe B8 erafschroeven en van binnen bekijken, welke leds er nu daadwerkelijk inzitten?

Gaan die unit's uberhaupt open?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja misschien als daar daadwerkelijk leds zouden zitten?

Misschien op een knutseldagje eens een unit van een nieuwe B8 erafschroeven en van binnen bekijken, welke leds er nu daadwerkelijk inzitten?

Gaan die unit's uberhaupt open?

Kan ik helaas niet zeggen, weet ik niet ik heb een 3bg , maar iemand hier op het forum zal het wel weten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, bug? of opzet?

 

Ik was mijn verlichting aan het controleren voor mijn aankomende tijd in de UK.

Als je de verlichting in de boordcomputer instelt op links rijden, dan verandert het lichtbeeld aan de voorkant.

Maar...

het mistachterlicht werkt dan niet meer!

in je AID brand wel het controle lampje van je mistachterlicht, maar op de achterlampen brand je mistlamp niet!

 

Dat lijkt me niet de bedoeling?

Is dat bij andere modellen ook? (ik heb een GTE)

Is een Bug denk ik, heb net even voor je bij mijn MJ2017 (Duitse auto) TDI, gekeken en bij mij brand de linker mistlamp zowel met links als rechts verkeer ingesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden