Ga naar inhoud
  • 0

Olie peilstok afgebroken


Mark91

Vraag

Hallo allemaal,

 

Vandaag begon ik last te krijgen van wat olievlekken op men velgen, afijn ik op onderzoek uit en nou is men oliepeilstok afgebroken :blink2:  ja idd ja de oliepeilstok.

 

zijn er hier meer die dit al eens gehad hebben? of is het weer iets wat alleen mij kan overkomen :mrgreen: mocht er een how to van zijn zou helemaal top zijn :)

 

Groetjes Mark

 

ps Gaat om een 1.9 TDI

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vorig jaar ook vervangen 10 minutjes werk, te simpel voor een How-to

Even bij de dealer een setje halen, motorkap openen, oude houder eraf trekken, en nieuwe erop duwen. Thats it

Thanks Alfred :thumb:

 

Dat heb jij weer Mark.

 

Om te pijlen hoeft niet de hele stok met houder er uit hoor :mrgreen:

Ik pijl zowiezo nooit... tegen de tijd dat ik er een x aan denk staan er alweer 15xxx bij op dus kan het er alweer af :P

 

Afijn, morgen maar.een nieuwe halen dus :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey Forumers,

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Zoals bij zovelen is de peilstokhouder afgebroken. Gelukkig heb ik alle stukjes eruit kunnen halen zonder dat er iets in de carterpan viel.
Een hele tijd terug heb ik een nieuwe gehaald en erin gezet, maar nu is het probleem dat hij niet blijft zitten. Ik heb hem zachtjes in het gat proberen te tikken. Blokje hout op de bovenkant en tikken met een hamer, maar als ik de peilstok eruit haal gaat de houder mee.

Moet ik hem draaien? Of is er een andere techniek?

Ik las ook ergens dat hij vast komt te zitten als je motor warm wordt, maar dat is ook niet het geval bij mij.

 

Off-topic, ik ben vrij nieuw op het forum. Is het oke om op zo'n oude topic te reageren? Of is het beter om een nieuwe te openen, ookal gaat het over hetzelfde onderwerp.

 

Cheers

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey Forumers,

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Zoals bij zovelen is de peilstokhouder afgebroken. Gelukkig heb ik alle stukjes eruit kunnen halen zonder dat er iets in de carterpan viel.

Een hele tijd terug heb ik een nieuwe gehaald en erin gezet, maar nu is het probleem dat hij niet blijft zitten. Ik heb hem zachtjes in het gat proberen te tikken. Blokje hout op de bovenkant en tikken met een hamer, maar als ik de peilstok eruit haal gaat de houder mee.

Moet ik hem draaien? Of is er een andere techniek?

Ik las ook ergens dat hij vast komt te zitten als je motor warm wordt, maar dat is ook niet het geval bij mij.

 

Off-topic, ik ben vrij nieuw op het forum. Is het oke om op zo'n oude topic te reageren? Of is het beter om een nieuwe te openen, ookal gaat het over hetzelfde onderwerp.

 

Cheers

Het is ok om in een oude topic te reageren hoor :thumb:
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij de meeste motoren gaat het indrukken erg zwaar, zorg dat er alleen nog maar een metalen buisje uitsteekt en binnen in het metalen buisje geen plastic meer zit.

Je moet vaak echt veel kracht zetten om hem erop te klikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey Forumers,

 

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Zoals bij zovelen is de peilstokhouder afgebroken. Gelukkig heb ik alle stukjes eruit kunnen halen zonder dat er iets in de carterpan viel.

Een hele tijd terug heb ik een nieuwe gehaald en erin gezet, maar nu is het probleem dat hij niet blijft zitten. Ik heb hem zachtjes in het gat proberen te tikken. Blokje hout op de bovenkant en tikken met een hamer, maar als ik de peilstok eruit haal gaat de houder mee.

Moet ik hem draaien? Of is er een andere techniek?

Ik las ook ergens dat hij vast komt te zitten als je motor warm wordt, maar dat is ook niet het geval bij mij.

 

Off-topic, ik ben vrij nieuw op het forum. Is het oke om op zo'n oude topic te reageren? Of is het beter om een nieuwe te openen, ookal gaat het over hetzelfde onderwerp.

 

Cheers

 

 

Idem hier.

 

De nieuwe trek ik zo goed als altijd ook weer los / er mee af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wauw! Bedankt voor de snelle reacties.
Ik ga controlere of er niet nog wat is achtergebleven en dan maar wat meer kracht zetten. Als ik wat tijd vind ga ik er mee bezig en post ik hier een update.

Misschien dat ik wat foto's kan maken

 

Bovenkant zit bij mij niet vast met een boutje trouwens. Volgens mij is dat niet bij alle modellen zo.

aangepast door Wipneus
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste mensen,

 

Ik ben hier nieuw, en hopelijk kan ik met jullie hulp mijn 3GB station uit 2000 weer bij de tijd krijgen.

 

Ik heb dit probleem ook. Ik denk alleen wel het laatste stukje plastic in het metalen buisje aan de motor achtergebleven aangezien de houder er in stukken uit kwam. Heeft iemand een handigheidje om dat stukje plastic te verwijderen zonder dat ik het hele uitlaatspruitstuk van mij 2,0 liter AZM blok moet verwijderen? @@Wipneus, hoe is het jou vergaan?

 

Alvast bedankt voor jullie feedback! :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@keesxnl Welkom op het forum.
 

Ik heb er nog niet weer naar gekeken. Zo'n probleem waar je niet dagelijks last van hebt.

Aangezien ik mijn andere probleem ook weer heb (alleen koude lucht van de climate control) probeer ik dit weekend wat tijd vrij te maken om de problemen aan te pakken.

 

Is het jou gelukt inmiddels?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden