Ga naar inhoud
  • 1

bandenspanningscontrole b8


morris

Vraag

Hoi,

ik heb op mijn GTE als het goed is een bandenspanningscontrole systeem.

Maar dan blijkbaar wel een eenvoudige uitvoering, want ik kan het alleen maar resetten in mijn discovery, en ik zie nooit de echte bandenspanning. Ik kan ook niet zien of het wel goed ingeleerd is. (zou het überhaupt wel goed werken?)

Als er sensoren in de wielen zitten dan lijkt me eigenlijk dat dit een optie zou kunnen zijn wat met VCDS aan te zetten is?

Of zijn er daadwerkelijk verschillende uitvoeringen van de sensoren?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

mijn ervaring nu is dat bij de meeste dealers maar een stel zoutzakken met een pak aan in de etalage zitten, de hele dag op hun telefoon social media te lezen totdat er een klant komt, maar ze zijn te beroerd om zich fatsoenlijk in te lezen in het product wat ze verkopen, en wat het verschil is tussen alle kleine dingetjes, en die keuze voorleggen aan de klant.

Amen!

 

Heb helaas dezelfde ervaring. Kennelijk verkopen VW's zichzelf, anders zouden er niet zo veel van verkocht worden elk jaar. Zelf goed inlezen is nog steeds het beste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat kun je toch gewoon bestellen als je dat wilt hebben? ik wil het niet, lastig want je winterwielen moeten dan ook weer deze ventielen hebben, bij mijn A6 Allroad na 5,5 jaar alle 4 de batterijen leeg, 180 euro per stuk destijds bij audi.

Bij ons zijn de ventielen rond de honderd euro en gaan 8 tot 10 jaar mee. Als je dan winterwielen het dan ook moeten dan word het inderdaad een dure hobby of je moet alleen banden wisselen.

 

Ik persoonlijk vind het wel oke om ze erop te hebben. Vind het wel leuk om het in display te hebben als ik de keuze had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

optiecode is 7k3

In de nieuwe folders van de GTE is deze hele optie niet meer aanwezig.

de tirepressure leak indicator is standaard bij alle GTE modellen. Dat zal dus de uitvoering zijn die via ABS werkt.

 

Bij mij werd gezegd dat die bandenspanningscontrole erin zat, maar dus blijkbaar de simpele versie. omdat de verkopers gewoon niet weten wat ze verkopen :(

Of omdat het niet meer kan op de huidige modellen (want het staat niet op de prijslijst?)

aangepast door morris
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij deze nog een paar foto's:

 

Bij keuze 'Standaard' (bandenspanning is voldoende)

attachicon.gifAID_Standaard.jpg  attachicon.gifDP_Standaard.jpg

 

 

Bij keuze 'Volbeladen' (bandenspanning achterwielen is te laag)

attachicon.gifAID_Volbeladen.jpg  attachicon.gifDP_Volbeladen.jpg

 

 

Ventiel met zilverkleurige dop (volgens de dealer gebruiken ze deze doppen bij de speciale ventielen)

attachicon.gifVentieldop zilver.jpg

 

Hmmmm, net vrijdag mijn GTE opgehaald. Een Connected Plus, met Exec plus pakket. Yayyyyyy... best wel toffe bak !

 

Nu met de handleiding in de hand het ding verder verkennen. Ik ben ook op zoek geweest naar bovenstaand scherm, maar kan - net als vorige poster - alleen de bandenspanning 'Setten', maar ik krijg dit overzicht niet te zien. Doe ik iets verkeerd? Kan dit alleen rijdend ? Ben ik vergeten een optie aan te kruisen op de bestellijst ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmmmm, net vrijdag mijn GTE opgehaald. Een Connected Plus, met Exec plus pakket. Yayyyyyy... best wel toffe bak !

 

Nu met de handleiding in de hand het ding verder verkennen. Ik ben ook op zoek geweest naar bovenstaand scherm, maar kan - net als vorige poster - alleen de bandenspanning 'Setten', maar ik krijg dit overzicht niet te zien. Doe ik iets verkeerd? Kan dit alleen rijdend ? Ben ik vergeten een optie aan te kruisen op de bestellijst ?

 

Kan zijn dat je het vergeten hebt aan te vinken, ik heb het als extra optie besteld toen ik de auto samenstelde. Misschien is het achteraf nog te doen (speciale ventielen en aanpassing in software?). Even vragen aan je dealer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toen was dat het einde in 2016, nu ik ook een GTE heb in 2023, ben ik wel benieuwd of iemand het "cijfer systeem" achteraf heeft ingebouwd dan wel ingebouwd en aangezet.
Ik snap dat je de ventielen en die antenne nodig hebt maar verder nog iets?
En wat kost dat anno 2023?

aangepast door Petroman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt inderdaad de juiste antenne nodig (lees 1tje die van een B8 komt of 1tje die hiervoor de juiste dataset heeft). Setje ventielen welke bij de B8 horen (5Q0 907 275B) en de bedradingsset incl antenne houder voor achter de achterbumper. Rest is codeerwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden