Ga naar inhoud
  • 0

iets boven 1 op 13 normaal voor passat tdi 96 kw bj 2002


gevanje

Vraag

hallo,

 

ik heb een vw passat 1.9 tdi met 130 pk motor, de auto heeft een 6-bak en is een variant uitvoering, gewicht volgens kenteken is 1436 kilo.

 

Het verbruik ligt tussen 1 op 13 en 1 op 13,5. Naar mijn mening aan de hoge kant. Ik haal overigens nooit van die extreme verbruikscijfers. Komt misschien ook doordat ik in woon-werkverkeer de eerste 10 km veel verkeerslichten heb. De auto heeft ong. 160 dkm op de teller. Veel roken doet ie niet.

 

Vragen:

 

is dit verbruik normaal

zo niet

waaraan kan het liggen (laatste beurt is 9 dkm geleden)

zou chippen bij deze uitvoering veel positiefs betekenen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
hallo,

 

ik heb een vw passat 1.9 tdi met 130 pk motor, de auto heeft een 6-bak en is een variant uitvoering, gewicht volgens kenteken is 1436 kilo.

 

Het verbruik ligt tussen 1 op 13 en 1 op 13,5. Naar mijn mening aan de hoge kant. Ik haal overigens nooit van die extreme verbruikscijfers. Komt misschien ook doordat ik in woon-werkverkeer de eerste 10 km veel verkeerslichten heb. De auto heeft ong. 160 dkm op de teller. Veel roken doet ie niet.

 

Vragen:

 

is dit verbruik normaal

zo niet

waaraan kan het liggen (laatste beurt is 9 dkm geleden)

zou chippen bij deze uitvoering veel positiefs betekenen?

 

Vindt dit verbruik wat aan de hoge kant rij zelf met een 115Pk met Chip en als ik me overal aan de aangegeven snelheid hou en op de CC rij dan rij ik op de boardcoputer 1:22 . Het Gem wat ik verbruik is zo 1:16,5 a 1:17 Als ik echt een zware rechtervoet heb gehad rij ik 1:15. Dus die 1:13,5 is echt wel wat veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi.

 

Ik heb heb een 19 Tdi Highline Variant Automaat

Ik weet dat een automaat iets meer gebruikt, zo'n 10 %

Ik rij op de snelweg gemiddelt als ik vanaf Denhaag naar Nijmegen rijd en ik rijd 100 km/p/uur is het verbruik zo'n 5.1 Liter p/100 km.

Zeg er wel bij dan moet ik me wel aan de snelheid houden, als ik 120 km/p/uur rijd is het verbruik 6.8 Liter p/100km.

En Ja ik rijd ook wel eens veel te hard 160 km p/uur dan is het verbruik 8.8 Liter p/100km.

En als ik 185 km p/uur rijd is het verbruik 10.5Liter p/100km

Maar dat komt zelden voor alleen in Duitsland

Groetjes Marcel van Es :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Even iets meer over hoe en waar ik rij. Ong. 30% puur in de stad 40 % 80 en 100 kilometerwegen en de rest is autobaan. Heb eerlijk gezegd wel eens de neiging om een keer te trappen maar echt idioot hard rij ik niet.

 

Las laatst dat het ook de luchtmassameter kan zijn????? Ervaringen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou ik rij weekelijks wel zoon 1000 km met mijn 1.9 tdi comfortline 110pk

naar duitsland en terug en rij gemiddeld 160 km per uur

aan het begin van men rit zit ik op 6.8/7.2 per 100 km en na en poosje zit ik op 5.8/6.1 per 100 km ik rij dan wel en goede 900 km op en volle tank

hoe kan dat dat sommige passaten met de zelfde moter in houd zuiniger of juist meer diesel gebruiken :?::?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een 130pk gechipt naar 165pk gehad, was wel een golf maar ook variant en 6bak.

 

Hiermee deed ik 1:16. (zelfs met 225/40/18 ).

 

Met koude motor en veel stoplichtjes zou ik me kunnen indenken dattie 1:13,5 doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb 177.000km gereden met een Audi A4 TDi 130pk. was wel gechipt naar 170pk... sedan (gunstigere stroomlijn, 1.382 kg).

 

90% snelweg of 80km-weg; alles op cruisecontrol op maximaal toegestane snelheid! weinig files. rest stadsverkeer.

gemiddeld over al die kilometers 5,8L / 100km. dus zo'n 1 op 17.

 

toppunt was terugreis vanaf wintersport vorig jaar. 980 km met gemiddelde snelheid van 124 km/u. in nachtelijk duitsland cruisecontrol heel lang op 170 gehad.

boordcomputer bij thuiskomst: 4,8L / 100km oftewel zuiniger dan 1 op 20. en dat met die snelheid 8O

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jan-Roelof,

 

wij zullen wel dezelfde genetische afwijking hebben aan de rechtervoet. :D

 

Lees wel altijd vol bewondering de verhalen van 1 op 20 etc. Laat toch de LMM een keer uitlezen (Vdub kan ik je dat nog een keer aan de zin zijn, laatst was je ook al zo vriendelijk??? De pest is dat je er nooit wat voor wilt en ik teveel zeuren vervelend vind. Maar ja de dealer....... over 3 weken meneer!!)

 

Na evt. een nieuwe LMM toch maar een chippie denk ik. Trouwens als ik 190 rij en dan gemm. 1 op 10 dan klaag ik niet hoor, heb ik dr ook nog lol van!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik dacht dat mijn LMM ook stuk was. Vdub heeft die van mij ook uitgelezen en bleek niets aan de hand te zijn.

 

Ik blijf met m'n 100 PK 1.9 TDI van 2001 steken op 1 op 16,6 op z'n zuinigst. Ik heb slechts 1x 1 op 20 gehaald maar dat was slechts op 1 traject waarbij ik 90% constant 80 km/u moest rijden :(

 

Valt me nog steeds tegen 1 op 16,6.

 

Trek niet extreem hard op. Blijf nu altijd onder de 2100 Toeren, zo veel mogelijk de cruisecontrol erop, veel en vroeg anticiperen. Dus snap et nie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo

 

heb met mijn passat tdi 130 pk

over 3000 km 6,8 litter de 100 km gebruikt

'

zelf vindt ik dit teveel hoor

 

( reed met mijn vorige passat 110 pk diesel

altijd boven de 1 op 16)

 

heb nu gechiped naar 160 pk en hij lijkt zuiniger te zijn staat nu op boordcomputer 6,0 liter de 100 km

 

maar over 2800 km zal ik vertellen of chippen scheeld in verbruik.

 

laurens

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hallo

 

tussenstand naar 1000 km geeft ie 6,4 litter de 100 km aan

 

dus verschil van 0,4 litter de 100 km

 

is toch mooi vindt ik

(vooral omdat ik de extra's pk toch wel eens gebruik)

 

laurens

 

Kun jij al die extra newtonmeters netjes op de weg houden; slipt jou auto niet erg vaak door met dit koppel??

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden