Ga naar inhoud
  • 0

Dakrails passat b7 / variant 2012


Baronskie

Vraag

Hallo iedereen,

Ik ben in het bezit gekomen van een passat variant b7 van 2012.
Hij is volledig voorzien van chroom behalve de dakrails.

Naar mijn inziens ziet het er wat raar uit en dus al chromen dakrails besteld.
Ik heb mij laten vertellen dat deze dakrails zelf kunt monteren. de kapjes eraf schuiven loshalen en klaar?

Maar is dit wel zo ?

Graag jullie expertise hierop en hoop dat het inderdaad zelf te doen is  :angel: 

Groet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heren,

Ik ben het niet helemaal met jullie eens want ik heb 1 kapje eraf gehaald achter die ik wel enigszins kapot heb gemaakt maargoed hierin zie ik een bout zitten en aan
de binnenkant zitten dus de moeren. 

Maar alsnog denk ik inderdaad dat het vanaf binnenuit moet gedaan worden omdat de bouten zegmaar vast zitten zodat deze niet doordraaien. die kun je dus niet van boven aandraaien.

Heeft iemand enig idee wie dit kan doen? dakrailing monteren voor schappelijke prijs?

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Opzicht wel redelijk handig.

 

Als de kans niet groot is om makkelijk de boel te vermoeren lukt het wel.

Is er ergens een handleiding om dit te doen bij een passat B7?

 

 

Er is een handleiding voor de 3C maar deze zal in zo goed als alle lijnen hetzelfde zijn bij de B7
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren ,

 

Bedankt voor de hulp , mede door handleiding is het gelukt om dakrails te vervangen . Het heeft me ongeveer 3 uurtjes gekost maargoed ze zitten erop ! Het enige wat afwijkt of lastig is zijn de zon klepen los te krijgen voor . De stekker zit namelijk op het dak geklemd en kun je dus niet zo makkelijk los krijgen .

 

Ik weet niet of iemand anders het al eens eerder gedaan heeft maar enige probleem wat is nog heb zijn de riemen voor . Deze kan ik niet meer verstellen en gaan nu wat stroef . Ik zal deze komend weekend dus weer eens los halen . Kijken wat er aan de hand is ?

aangepast door Baronskie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Baronskie waarschijnlijk heb je de geleiderails niet goed in de onderste zwartekap geschoven even je instaplijsten los halen zwarte kap loshalen gordel omhoog schuiven dan zie je aan de onderkant een witte bredelip deze schuif je in de uitsparing van de zwarte kap en klikje alles weer vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden