Ga naar inhoud
  • 0

semi dynamische knipperlichten passat 3C


wulfke

Vraag

vorige week was ik aan het PB'en met @@nick0016 ivm het inbouwen van de guy-mod bij hem.

Dan kwam hij met de vraag of ik extra onderdelen kon voorzien omdat hij met het idee zit om een extra module in te bouwen.

Hij had namelijk een module gevonden die de buitenste lichten vertraagd doet schakelen zodat er semi dynamisch effect komt.

 

Nu leek me dit wel een prachtig idee en ik ben zelf ook wat beginnen knutselen met een ormon timer om te kijken of het wat is of niet.

Als dit beeld goed was zou ik eventueel kijken om een schakelingetje te maken met een IC555 om zo de module een pak kleiner te maken en een pak goedkoper.

Heb deze timer voorzien van connectoren om zo deze gewoon er tussenin te kunnen pluggen zodoende niet te hoeven knippen in de originele bedrading.

 

post-13546-0-37318000-1473146872_thumb.jpg

 

vandaag eens getest en ziet er naar mijn mening best goed uit !!

oordeel zelf maar. (jammer van de niet zo schitterende beeldkwaliteit)

 

2de filmpje is met alle knipperlichten aan enkel achterkant links is zonder timer en rechts is met timer

 

https://www.dropbox.com/s/tmmbv09j2lo8pbs/2016-09-06%2007.05.18.mp4?dl=0

 

https://www.dropbox.com/s/jb6zpwdaq76o5kw/2016-09-06%2007.06.32.mp4?dl=0

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb de 2de reeks modules gewoon op de plank getest en afgesteld icm een setje achterlichten maar zonder knipper relais. Dus moesten de tijden niet zo goed zijn ingesteld kan je deze vertragingstijd wat inkorten door de potentiometer op de print wat linksom te gaan verdraaien (minimaal).

De volgende reeks zal ikzelf terug afstellen bij mijn wagen zoals ik bij de eerste reeks heb gedaan zodoende je zelf niet meer moet gaan bijstellen op de printplaat.

Mijn excuses.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hellup!! Ik heb ze er ook tussen "gehad" rechts werkt prima alleen links doet de richting niet meer,modules er tussen uit gehaald,rechts doet weer normaal maar links nog niks,voor doet her wel gewoon,wie oh wie??

 

Gr Jeroen

het knipperlicht in het kofferdeksel doet alles dan wel goed ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja rear left turn signal defective heb al een andere unit er in gehad maar deed ook niks

hmm, helaas geen vcds om de foutmelding te resetten zie ik.

Je kan eens proberen van de accu eens los te koppelen en dan terug aan te sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hmm, helaas geen vcds om de foutmelding te resetten zie ik.

Je kan eens proberen van de accu eens los te koppelen en dan terug aan te sluiten.

Helaas nog steeds geen richting aanwijzer ???? Zit er toevallig een aparte zekering voor de richting aanwijzers achter ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas nog steeds geen richting aanwijzer Zit er toevallig een aparte zekering voor de richting aanwijzers achter ?

je kan eens kijken in de linker zekeringbox of er daar 1tje weg is.

Bedien je de knipperlichten met de knipperlicht schakelaar aan het stuur of via de alarmlichten schakelaar ?

 

heel vervelend dit aangezien ik alle modules getest heb voor ik ze allemaal ging versturen.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je kan eens kijken in de linker zekeringbox of er daar 1tje weg is.

Bedien je de knipperlichten met de knipperlicht schakelaar aan het stuur of via de alarmlichten schakelaar ?

 

heel vervelend dit aangezien ik alle modules getest heb voor ik ze allemaal ging versturen.

Zekeringen nagekeken en allemaal goed,weet het nu niet meer. Het blijft toch raar dat alleen de linker achterkant geen richting meer heeft en de rest wel ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zekeringen nagekeken en allemaal goed,weet het nu niet meer. Het blijft toch raar dat alleen de linker achterkant geen richting meer heeft en de rest wel ????

Ik heb zo een vermoeden dat er iets is mis gegaan met het demonteren van de unit. Dan moet de bedrading wat naar buiten gehaald worden. Ook zit hierop de bedrading van de guy mod units ledring op aangesloten. Misschien is hier wat los gekomen, krimpkous verschoven, tape losgekomen, bedrading los getrokken en dat deze nu massa sluiting maakt. Normaal als er iets mis is met de knipperlichten gaat het boordnet deze afsluiten. Wanneer het knipperlicht of bedrading terug in orde is zal het boordnet bij de volgende lamp controle de uitgang terug activeren.

 

Bij een niet goed gestekkerde stekker zou alsnog de ring in het kofferdeksel het goed moeten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook zo'n vermoeden op een draadbreuk... afzonderlijke zekeringen voor/achter links/rechts zijn er volgens mij niet...

Zoals je zegt : bij een slechte stekkerverbinding moet het knipperlicht op het deksel het nog doen...

 

Ik gok eerder op een breuk dan op een kortsluiting... (misschien is de draad doorgeknipt geweest (iets wat ik zelf nooit doe, ik strip de draad gewoon een stukje zonder knippen) om de guymod verbinding te maken en is deze losgekomen...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik strip ook steeds de bedrading zonder door te knippen en dan solderen. Ik dacht dat ik deze guy mod niet heb uitgevoerd dus weet ik ook niet zo hoe de aftakking gemaakt is maar normaliter wordt afgetakt ergens ter hoogte van de achterste stijl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De geleerden hier hadden wederom gelijk, kabeltje los bij de soldering???? Weer gesoldeerd en nu werkt het zoals Peter het bedoeld had ???????? allemaal bedankt voor het meedenken ????????

Ps hebben jullie het trouwens ook als je de auto opent of sluit dat alleen de binnenste een keer knipperen ivm "tijdgebrek"

 

Gr Jeroen

aangepast door dragon76
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De geleerden hier hadden wederom gelijk, kabeltje los bij de soldering Weer gesoldeerd en nu werkt het zoals Peter het bedoeld had allemaal bedankt voor het meedenken

Ps hebben jullie het trouwens ook als je de auto opent of sluit dat alleen de binnenste een keer knipperen ivm "tijdgebrek"

 

Gr Jeroen

Yep heb ik ook, komt volgens Peter door de korte duur van de knipper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mogelijks staat bij jou ook de vertragingstijd wat langer dan bij mij, bij mij is het bij het afsluiten dat de buitenste een paar milliseconden wel oplicht maar wel heeel kort,

de knipper frequentie is bij sluiten en openen dan ook sneller dan bij gewoon knipperlicht gebruik.

 

Ben blij te lezen dat het alsnog in orde is gekomen en dat het maar een losse draad was.

We helpen waar we kunnen maar is moeilijk storing zoeken vanop afstand en zeker niet als de situatie al gewijzigd is geweest die niet door onszelf is gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke zou die frequentie niet aan te passen zijn bij openen/sluiten dat die hetzelfde is zoals bij gewoon knipper gebruik?

Neen dat gaat niet zomaar, dat is eigen aan de comfortmodule die de knipper frequentie aanpast bij openen of sluiten. Ook zie je bij openen dat ie maar 1 keer knippert en bij sluiten 2 keer kort na elkaar dus hier zit ook al verschil in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden