Ga naar inhoud
  • 0

[3C] Coming/leaving home + dimlicht altijd aan = funest aftermarket xenon


nick0016

Vraag

Ik heb nu ongeveer 6 maanden een aftermarket xenon set erin zitten.

Betreft standaard koplamp met lens zonder licht sensor.

 

Ik rijd dus altijd met dimlicht aan (geen DRL en wil graag ook overdag zichtbaar zijn + ziet er mooi uit).

Daarnaast dus ook coming/leaving home aan staan wat ik gewoon erg handig vindt (en stiekem ook mooi).

 

Zoals je al kan raden vinden mijn xenon lampjes dit niet leuk... resultaat is dat ze nu al aan vervanging toe zijn (probleem ligt niet aan de xenon set).

Omdat ik het een beetje zuur vind om elk 6 maanden nieuwe lampen erin te zetten a 50 eur ben ik op zoek naar een ander oplossing waarbij ik mijn coming/leaving home functie kan behouden.

 

- Terug naar een betere halogeen lamp? Heb die twee dagen in mijn auto gehad bij aankoop en zag echt geen ****. Ze hebben dan ook alleen die twee dagen erin gezeten omdat xenon set nog niet binnen was xD. Snap niet dat men überhaupt dit gedaan heeft.

- Oem Xenon in huidige koplamp inbouwen? Vanuit gaande dat het mogelijk is is mij de vraag of hun ook zo een korte levensduur zullen hebben door het vaak opstarten van de lamp...

- LED dimlicht?

 

Inmiddels wel een LED dimlicht besteld om te testen maar aangezien ik wel een goed licht opbrengst wil kom ik telkens uit op xenon als ik de menigte mag geloven.

 

Iemand ervaring/tips wat ik het beste kan doen?

aangepast door nick0016
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In mijn b7 heb ik ook aftermarket xenons geplaatst. Deze knipperen niet doordat de b7 een alternator (of hoe heet zo'n ding) bevat, wat dat ding precies doet weet ik niet maar zorgt er iig voor dat bij het starten de stroom niet inzakt. Als ik het allemaal goed begrepen heb en uitleg.

 

Wellicht kun je dit inbouwen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vreemd, ik gebruik ook ch/lh en rij ook altijd met dimlichten aan en ik heb tot dusver twee keer 'n kapotte (aftermarket) xenonlamp gehad... op vier en half jaar tijd. Lijkt me toch echt meer aan je gebruikte xenonset te liggen hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In mijn b7 heb ik ook aftermarket xenons geplaatst. Deze knipperen niet doordat de b7 een alternator (of hoe heet zo'n ding) bevat, wat dat ding precies doet weet ik niet maar zorgt er iig voor dat bij het starten de stroom niet inzakt. Als ik het allemaal goed begrepen heb en uitleg.

 

Wellicht kun je dit inbouwen?

elke auto heeft 'n alternator, wat jij bedoelt is 'n condensator

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Andreas,

 

Heb je in het boordnet de optie "xenon without shutter" aangevinkt staan ?

 

Ik had namelijk in mijn 3C oem xenon ingebouwd maar omdat nog niet alles goed was aangesloten (de shutters waren nog niet aangesloten) had ik dit nog niet aangevinkt omdat ik dan anders een foutmelding kreeg van het groot licht. En zonder het aanvinken had ik ook het geflikker in de lichten en dit met oem xenon. Na het aansluiten van de shutters heb ik dan de codering aanpast voor xenon en het geflikker was weg.

 

Bij het nog niet coderen was het ook zo dat wanneer de motor niet draaide alles netjes werkte en de lampen niet flikkerenden. Pas bij een draaiende motor kon je mooi een sinusgolf waarnemen in het lichtbeeld.

Bij het aanpassen van de codering niks meer van te merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vreemd, ik gebruik ook ch/lh en rij ook altijd met dimlichten aan en ik heb tot dusver twee keer 'n kapotte (aftermarket) xenonlamp gehad... op vier en half jaar tijd. Lijkt me toch echt meer aan je gebruikte xenonset te liggen hoor...

Ik heb deze merk al 4 jaar in gebruik. Bij mij eerste auto 2 jaar erin zonder problemen. Daarna nieuwe set 2 jaar in mijn vorige passat zonder problemen. Vervolgens nieuwe set in mijn huidige wat er nu 6 maanden in zit.

Kan natuurlijk aan de set liggen. Had nog een reserve lamp liggen en probleem was opgelost. De lampen zijn dus gewoon echt opgebrand in deze korte tijd.

Moet wel zeggen dat ik momenteel bijna 30k ermee gereden heb...

 

Foppe bedoelt een spanningsregulator. In auto's met start-stop is deze ingebouwd om veel systemen van een constante spanning te voorzien. Dus geen knipperende lichten wanneer de motor af slaat en daarna weer start bij het wegrijden.

En waar haal ik die? Door de ch/lh functie gaan de lampen gelijk aan bij het ontgrendelen van de auto. Bij starten van de motor gaan de xenon lampen inderdaad knipperen. Dit is ook niet goed voor de levensduur van de lampen.

 

Andreas,

 

Heb je in het boordnet de optie "xenon without shutter" aangevinkt staan ?

 

Ik had namelijk in mijn 3C oem xenon ingebouwd maar omdat nog niet alles goed was aangesloten (de shutters waren nog niet aangesloten) had ik dit nog niet aangevinkt omdat ik dan anders een foutmelding kreeg van het groot licht. En zonder het aanvinken had ik ook het geflikker in de lichten en dit met oem xenon. Na het aansluiten van de shutters heb ik dan de codering aanpast voor xenon en het geflikker was weg.

 

Bij het nog niet coderen was het ook zo dat wanneer de motor niet draaide alles netjes werkte en de lampen niet flikkerenden. Pas bij een draaiende motor kon je mooi een sinusgolf waarnemen in het lichtbeeld.

Bij het aanpassen van de codering niks meer van te merken.

En waar stel ik dat in? Ik heb hier OBDEleven om het eventueel in te stellen.

 

In wat voor conditie is je accu?

Volgens mijn laatste grote onderhoudsbeurt (vorige maand) is de accu "goed" bevonden door de VW dealer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn b6 stond xenon shutter nogwattes ook aangevinkt maar daar knipperde de set nog wel. Had eerst Pilot later set uit de UK welke ik nogsteeds gemonteere heb.

 

Kun je niet kiesen om Ch/lh via mistlichten te activeren? Dan heb je iig niet dat de xenons onnodig branden. Ik heb bij mijn b7 de voltage (van de verlichting voor) naar 13,5v gezet omdat ik af en toe een foutmelding van de xenon kreeg, daarna nooit geen problemen meer mee gehad.

aangepast door Fopperr
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden