Ga naar inhoud

Heb jij ervaring met Passat GTE?


visi9999

Aanbevolen berichten

  • 2 months later...
  • 2 years later...

Even een oud topic stof afblazen. Ben inmiddels twee á drie weken onderweg met de GTE en heb hem tweedehands gekocht bij een bevriende dealer. Ik was eigenlijk op zoek naar wat 'snellers', maar de trend laat duidelijk zien dat die auto's een beetje geweest zijn bij het overgrote deel van autokopend nederland. Men wil zuinig en liefst niet al te groot. Dat zie je dus duidelijk terug in de auto's die bij een dealer terug komen.

 

Anyway; na enig aandringen dat deze auto's toch best lekker doorrijden, ben ik overstag gegaan en gaan proefrijden. Ik heb mij laten verbazen over de power én comfort, dus ik heb hem gekocht.

 

Dan nu het verbruik: afgelopen weken best veel gereden en 2 keer getankt. Ik ben geen ecorijder en was op zoek naar power, dus die GTE stand staat gewoon keihard altijd aan bij mij. 800 - 900km op een tank is dan best leuk. Tuurlijk rij ik ook in hybride in de file, maar geen file is gte stand.

 

Fijne kar, voldoende power, redelijk zuinig. Het is maar net wat je verwacht en wat je referentiekader is. Ik was eigenlijk op zoek naar een 2.0 tfsi met weetikveelwat eromheen (audi, vw..) maar die lusten toch best wel een slokkie en uiteindelijk rij je met hetzelfde vermogen. De gte is een leuk alternatief.

 

 

 

Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
en volgens mij niet in de E-Mode (maar dat kan volgens mij ook niet met een lege accu )
Bij een GTE start deze standaard in de E-mode..en ik dacht dat als je hem in hybride zet hij met benzine start. GTE is full power met accu en benzine, maar als de accu leeg is dan start deze niet. In hybride bepaalt de auto wat het beste is en dat is in geval van een lege accu (batterypack eigenlijk) de benzinemotor.

Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Spiky said:

 

Het zou kunnen dat de motor idd pas start als je rijd, rijden deed ie niet vanwege de lege batterypack. Ik heb ook geprobeerd met de stand op hybride. Nu is ie aan het laden en kan ik het niet meer verder uittesten. Zal nog een keer de pack leegrijden en dan testen hoe of wat werkt. Tnx voor alle support. 

18 minutes ago, Groovejunk said:

Bij een GTE start deze standaard in de E-mode..en ik dacht dat als je hem in hybride zet hij met benzine start. GTE is full power met accu en benzine, maar als de accu leeg is dan start deze niet. In hybride bepaalt de auto wat het beste is en dat is in geval van een lege accu (batterypack eigenlijk) de benzinemotor.

Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is handig geprogrammeerd zeg... Het zou handiger zijn als het constant op stand naar voorkeur zou staan en daarna switchen naar de juiste stand in zulke omstandigheden als wat Evberkel heeft mogen ervaren. 

aangepast door Ozzy40
Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Groovejunk zei:

Bij een GTE start deze standaard in de E-mode..en ik dacht dat als je hem in hybride zet hij met benzine start. GTE is full power met accu en benzine, maar als de accu leeg is dan start deze niet. In hybride bepaalt de auto wat het beste is en dat is in geval van een lege accu (batterypack eigenlijk) de benzinemotor.

Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk
 

Zou dit niet automatisch moeten gaan? https://www.greencarguide.co.uk/car-reviews-and-road-tests/volkswagen-passat-gte-review/

Ze doen tegenwoordig zeker geen boekjes meer bij een auto om het milieu te sparen zeker? :mrgreen:?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is handig geprogrammeerd zeg... Het zou handiger zijn als het constant op stand naar voorkeur zou staan en daarna switchen naar de juiste stand in zulke omstandigheden als wat Evberkel heeft mogen ervaren. 
Het zou handiger zijn als die in hybride start al naar gelang de auto tot zijn beschikking heeft. Maar goed, het is wel vreemd dat hij de auto niet heeft kunnen starten want die hoort om te schakelen naar hybride op het moment dat je weinig/geen sap meer in je accupack hebt.

Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tarabass. In het boekje staat niets hierover ? en ook google weet geen raad. 
 

Helemaal het gas intrappen heb ik ook geprobeerd, geen resultaat. Het kan zijn dat ik toch iets verkeerd heb gedaan, ik heb de auto pas sinds afgelopen zaterdag. Ik ga het nog een keer proberen morgen, batterypack leegrijden en dan kijken wat er gebeurt. Het zou logisch zijn als de accu nog voldoende sap heeft om weg te kunnen rijden en dat dan de motor aanslaat. Keep u posted.

Groet Edwin 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden