Dommel1975 Geplaatst 23 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 23 mei, 2017 Na 12.000km al de eerste x de motorolie kunnen bijvullen. Maar even een litertje erbij, over 3000km moet hij toch voor een olieservice naar de garage. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tvc15 Geplaatst 23 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 23 mei, 2017 Dat is pech. Mijn GTE verbruikt geen olie tot nu toe (52.000 km gereden) 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
2015GTE Geplaatst 22 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2017 Zo dat is al snel. Ook bij mij geen olieverbruik , huidige stand 92.000 km Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dommel1975 Geplaatst 24 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 24 augustus, 2017 En na 21000km komen er twee nieuwe deuren in :P Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tiptronic Geplaatst 24 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 24 augustus, 2017 Zonde Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Groovejunk Geplaatst 2 februari, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 2 februari, 2020 Even een oud topic stof afblazen. Ben inmiddels twee á drie weken onderweg met de GTE en heb hem tweedehands gekocht bij een bevriende dealer. Ik was eigenlijk op zoek naar wat 'snellers', maar de trend laat duidelijk zien dat die auto's een beetje geweest zijn bij het overgrote deel van autokopend nederland. Men wil zuinig en liefst niet al te groot. Dat zie je dus duidelijk terug in de auto's die bij een dealer terug komen. Anyway; na enig aandringen dat deze auto's toch best lekker doorrijden, ben ik overstag gegaan en gaan proefrijden. Ik heb mij laten verbazen over de power én comfort, dus ik heb hem gekocht. Dan nu het verbruik: afgelopen weken best veel gereden en 2 keer getankt. Ik ben geen ecorijder en was op zoek naar power, dus die GTE stand staat gewoon keihard altijd aan bij mij. 800 - 900km op een tank is dan best leuk. Tuurlijk rij ik ook in hybride in de file, maar geen file is gte stand. Fijne kar, voldoende power, redelijk zuinig. Het is maar net wat je verwacht en wat je referentiekader is. Ik was eigenlijk op zoek naar een 2.0 tfsi met weetikveelwat eromheen (audi, vw..) maar die lusten toch best wel een slokkie en uiteindelijk rij je met hetzelfde vermogen. De gte is een leuk alternatief. Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vinniepilon Geplaatst 3 februari, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 3 februari, 2020 Mooi om te horen, is ie al gechipt? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Groovejunk Geplaatst 3 februari, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 3 februari, 2020 Nee, dat moet ik nog laten doen. Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Evberkel Geplaatst 18 februari, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2020 GTE noob vraag; mijn vrouw (uiteraard) heeft de hybride accu leeg gereden, nu staat de auto op de oprit en start deze niet op benzine. Ik krijg niet gevonden hoe ik m moet starten op benzine. Iemand enig idee? ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vinniepilon Geplaatst 18 februari, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2020 Zit er wel benzine in? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Evberkel Geplaatst 18 februari, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2020 Ja volle tank, alles brand ook lichten dash ect Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Spiky Geplaatst 18 februari, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2020 Even een verlengsnoer uitrollen, en aan de lader? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vinniepilon Geplaatst 18 februari, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2020 Zit er geen startknop, rem indrukken en daarop drukken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PatrickDS Geplaatst 18 februari, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2020 Bij een DSG start de auto alleen als hij in P of N staat.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Spiky Geplaatst 18 februari, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2020 en volgens mij niet in de E-Mode (maar dat kan volgens mij ook niet met een lege accu ?) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Evberkel Geplaatst 18 februari, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2020 (aangepast) Ik heb m nu aan de thuislader met verlengsnoer. Maar moet toch ook op benzine kunnen starten en rijden? 18 februari, 2020 aangepast door Evberkel 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 18 februari, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2020 Naar mijn weten wel, zou vreemd zijn als het niet zo is Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bm-er Geplaatst 18 februari, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2020 Slaat de motor niet pas aan als je gaat rijden? Wat gebeurd er precies als je normaal instapt en daadwerkelijk gaat rijden? Wat gaat er dan mis? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Groovejunk Geplaatst 18 februari, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2020 en volgens mij niet in de E-Mode (maar dat kan volgens mij ook niet met een lege accu ) Bij een GTE start deze standaard in de E-mode..en ik dacht dat als je hem in hybride zet hij met benzine start. GTE is full power met accu en benzine, maar als de accu leeg is dan start deze niet. In hybride bepaalt de auto wat het beste is en dat is in geval van een lege accu (batterypack eigenlijk) de benzinemotor. Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Evberkel Geplaatst 18 februari, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2020 1 hour ago, Spiky said: Het zou kunnen dat de motor idd pas start als je rijd, rijden deed ie niet vanwege de lege batterypack. Ik heb ook geprobeerd met de stand op hybride. Nu is ie aan het laden en kan ik het niet meer verder uittesten. Zal nog een keer de pack leegrijden en dan testen hoe of wat werkt. Tnx voor alle support. 18 minutes ago, Groovejunk said: Bij een GTE start deze standaard in de E-mode..en ik dacht dat als je hem in hybride zet hij met benzine start. GTE is full power met accu en benzine, maar als de accu leeg is dan start deze niet. In hybride bepaalt de auto wat het beste is en dat is in geval van een lege accu (batterypack eigenlijk) de benzinemotor. Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 18 februari, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2020 (aangepast) Dat is handig geprogrammeerd zeg... Het zou handiger zijn als het constant op stand naar voorkeur zou staan en daarna switchen naar de juiste stand in zulke omstandigheden als wat Evberkel heeft mogen ervaren. 18 februari, 2020 aangepast door Ozzy40 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tarabass Geplaatst 18 februari, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2020 42 minuten geleden, Groovejunk zei: Bij een GTE start deze standaard in de E-mode..en ik dacht dat als je hem in hybride zet hij met benzine start. GTE is full power met accu en benzine, maar als de accu leeg is dan start deze niet. In hybride bepaalt de auto wat het beste is en dat is in geval van een lege accu (batterypack eigenlijk) de benzinemotor. Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk Zou dit niet automatisch moeten gaan? https://www.greencarguide.co.uk/car-reviews-and-road-tests/volkswagen-passat-gte-review/ Ze doen tegenwoordig zeker geen boekjes meer bij een auto om het milieu te sparen zeker? ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Groovejunk Geplaatst 18 februari, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2020 Dat is handig geprogrammeerd zeg... Het zou handiger zijn als het constant op stand naar voorkeur zou staan en daarna switchen naar de juiste stand in zulke omstandigheden als wat Evberkel heeft mogen ervaren. Het zou handiger zijn als die in hybride start al naar gelang de auto tot zijn beschikking heeft. Maar goed, het is wel vreemd dat hij de auto niet heeft kunnen starten want die hoort om te schakelen naar hybride op het moment dat je weinig/geen sap meer in je accupack hebt. Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stephenvanengelen Geplaatst 18 februari, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2020 Wat je kan proberen is starten met het gas pendaal in getrapt. Dan slaat de motor wel meteen aan. Zo kan je na onderhoud ook olie peilen al vaker moeten doen zo. Maar dan was de accupack niet leeg.Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Evberkel Geplaatst 18 februari, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2020 @tarabass. In het boekje staat niets hierover ? en ook google weet geen raad. Helemaal het gas intrappen heb ik ook geprobeerd, geen resultaat. Het kan zijn dat ik toch iets verkeerd heb gedaan, ik heb de auto pas sinds afgelopen zaterdag. Ik ga het nog een keer proberen morgen, batterypack leegrijden en dan kijken wat er gebeurt. Het zou logisch zijn als de accu nog voldoende sap heeft om weg te kunnen rijden en dat dan de motor aanslaat. Keep u posted. Groet Edwin 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten