Ga naar inhoud
  • 0

Off line Long Coder


dreke

Vraag

UPDATE : nieuwe versie 2.5.9.10 (volledige installatie)

2.5.9.10:

- na de melding van @maxx007at dat de settingsmap beveiligd was deze bij aanmaak vrijgezet voor "all users"

2.5.9.9:

- Setup programma opnieuw samengesteld om fouten met updates te voorkomen

2.5.9.7:

- fout opgelost ivm. latere updates (registry key voor updates werd niet aangemaakt)

2.5.9.6:

Diverse fouten hersteld zoals er waren:

- fout wanneer er geen logpath aangemaakt is (wat zeker het geval is bij eerste gebruik)

- fout wanneer er geen recente logs aanwezig zijn (idem aan hierboven)

- nog enkele overbodige lijnen weggehaald

* test gedaan met installatie vanaf nul (alle settings, instellingen e.d. weggehaald vooraleer opnieuw te installeren...)

2.5.9.4:

Enkele onnodige routines weggehaald

Fout weggehaald waardoor de internet verbinding soms open bleef.

2.5.9.x:

Auto-update check bij opstart

Activering online (geen licentie files meer)

2.5.3.17 :

Taalpakketten ingesloten en taalkeuze simpeler gemaakt

PR-codes terug werkend gemaakt

Nog enkele kleine aanpassingen, verbeteringen en cosmetische verbeteringen

2.5.3.12:

Leest ook ODBeleven logs (Nederlands en Engels)

2.5.2.11 :

 

Automatische updates vanaf WWW toegevoegd. Periode is in te stellen van 0 dagen (manueel checken) tot 300 dagen.

Tussendoor manueel checken kan ook altijd.

Om aan te denken : geef VAGC2 toegang tot het web (in te stellen in je antivirus pakket)

2.5.1.4 :

Versie 2.5 leest nu ook de adpmap (VCDS UDS adaption maps) bestanden die je op je PC opgeslagen hebt.

Er zijn ook een aantal cosmetische aanpassingen gedaan en mogelijkheden aangebracht om tabbladen te verbergen bij niet gebruik, en uit te schakelen wanneer deze geen data bevatten.

Spaanse en Tsjechische VCDS logs worden nu ook gelezen.

Indien je een niet volledig log hebt (geen VCDS of VCP in de hoofding) wordt dit gedetecteerd, en krijg je de mogelijkheid om het log opnieuw op te slaan met een extra lijn waarna het log herkend wordt

2.4.x.x

Vanaf versie 2.4 was er een nieuwe (makkelijkere) wijze van registreren ingevoerd.

 

 

Standaard taal : Engels, extra talen Nederlands, Frans, Duits en Spaans

VCDS logs worden gelezen in de talen Engels, Nederlands, Frans, Duits, Pools en Tsjechisch

VCP logs worden gelezen in Engels en Duits

OBDeleven logs worden gelezen in Engels, Nederlands en gedeeltelijk Pools

 

Huidige versie:

image.thumb.png.f17ea3af32305ce60348d1e2f2cf3280.png

 

 

 

Het begin :

Omdat het dikwijls moeilijk is om een code te bereken die past voor je passat, of uit te zoeken hoe iemand anders z'n code in elkaar zit, welke byte en bit voor wat juist staat, heb ik een programmaatje geschreven waarmee men dat kan zonder in de auto te moeten gaan zitten.

 

Hiermee kan je alles wat de long coder van vcds kan, als je bijbehorende label file hebt (*.lbl), geen clb file*.

 

Schermafdruk van progje met voorbeeld label file om de werking wat uit te leggen :

 

post-13946-0-04273700-1473072587_thumb.jpg

....

LR04.JPG

LR03.JPG

LR02.JPG

LR01.JPG

aangepast door dreke
Nieuwe versies blijven bovenaan...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is even geleden, nu weer een update (voor diegenen met een full licensie, voor de anderen is er niets gewijzigd).

 

Je kan hem hier downloaden. **** EDIT : Link even weggehaald ivm probleem met datafile...

 

Nieuw : clb-data file update (VCDS versie 17.1.xx)

 

Nu ook ondersteuning voor multibyte long coding (Long coding over meer dan één byte, valt nogal eens voor bij nieuwe ECU's zoals bv. Discover)

 

grtz, dre

aangepast door dreke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Rachid17 Aangezien je geen full licensie hebt maakt het geen verschil dat je de nieuwe versie installeerd, 

Voor de 'FREE' versie is er niets veranderd.

Anderzijds maakt het ook geen verschil als je de nieuwe versie download en installeert...

 

Wanneer je op het woordje "HIER" (in vorig bericht) klikt kan je downloaden...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de downloadlink even weggehaald, er is een probleem met de datafile, sommige CLB files worden niet gelezen. Er wordt aan gewerkt om deze zo snel mogelijk terug online te zetten.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Rachid17

 

Wat bedoel je Rachid? Heb je het nu over de documentatie van het programma  of over het programma zelf?

 

De documentatie is een PDF file, die moet je openen met een PDF reader. De file vind je (waarschijnlijk) na het downloaden in de map "downloads", tenzij je de instellingen van je PC gewijzigd hebt.

 

Voor het programma dien je na het downloaden de rar-file uit te pakken met Winzip of dergelijk programma, en dan de exefile uit te voeren, dan wordt het programma geinstalleerd, en je krijgt een icoon op je bureaublad. Door op het icoon te klikken gaat het programma open.

Om een labelfile te openen klik je op "Select labelfile", en blader je naar het bestand dat je wil openen (bv. C:\VWOCDB\labels\filename.lbl), dan gaat die labelfile geladen worden.

Je kan ook naar het tabblad "logfile" gaan, dubbelklikken op de titel van het tabblad, dan gaat terug het "open file" venster open, dan bladeren naar een logfile, die openen. De logfile wordt ingelezen en geladen in het tabblad "logfile". Wanneer je nu dubbelklikt op de CODE van betreffende ECU wordt de bijbehorende labelfile geopend en de code automatisch ingevoerd in het scherm "Coding info".

 

Tot daar een korte uitleg die je ook vindt in de documentatie file.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Programma draait als ik het open Dreke, de programma is geen probleem.

 

Als ik naar select labelfile ga en daar op klik en dan kom ik bij de documenten van mijn laptop waar ik vcds op heb draaien, en daar heb ik ook de logfile staan van vcds en die zie ik niet via "select labelfile".....of moet ik de logfile opslaan als winrar of winzip om het te openen.

 

Voor de rest doet het programma goed, ñiks om op aan te merken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je de optie label file wil openen moet je de module nummer hebben of weten welk label de module heeft welke je wil gaan bekijken.

 

Bij het openen van de optie label file kom je inderdaad in een selectie scherm terecht waarin je de juiste label moet gaan zoeken.

Je kan je eigen label files gaan opzoeken of, zoals ik, gebruik maken van de label files die bij VCDS zitten.

Deze zitten normaal onder C:\Ross-Tech\VCDS\Labels

 

bvb je wil de off line codering gaan zien van een boordnet,

Je drukt links boven dan op select label file,

dan krijg je het scherm waar je moet gaan aanklikken waar de file te vinden is,

hierbij zoek je in C:\Ross-Tech\VCDS\Labels

dan krijg je de volledige lijst van labels welke in VCDS zitten,

hier zoek je de label die bij het boordnet hoort - in dit geval dan bvb 30 byte high end boordnet hoort de label 3C0-937-049-30-H

als je deze dan aanklikt gaat hij terug naar het read label programma en zie je de volledige optielijst van het boordnet en welke opties je kan aanklikken.

 

Je moet dus weten welk label ze gebruiken bij de module dewelke je info over wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iemand een board computer in de aanbieding mocht alles gewist worden van mijn broeder zijn passie.

Ik maak me serieus zorgen @@Rachid17 Rachid.

Voor je het weet heb je het verkloot maatje. Als je er geen kaas van hebt gegeten blijf eraf en doe het samen met iemand die er wel verstand van heeft.

Goed bedoelde commentaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iemand een board computer in de aanbieding mocht alles gewist worden van mijn broeder zijn passie.

Ik maak me serieus zorgen @@Rachid17 Rachid.

Voor je het weet heb je het verkloot maatje. Als je er geen kaas van hebt gegeten blijf eraf en doe het samen met iemand die er wel verstand van heeft.

Goed bedoelde commentaar.

????komt goed BARRY_TDI, wat Peter al beschreef het is offline.

 

Je dacht bij je zelf straks doet ze auto het niet en dan komt hij niet bij naar meeting en dan is er GEEN KIP ????????????????????????????.

 

Komt goéd BARRY_TDI ik ga niet klote aan de bcm of wat anders zonder help van onze grote vrienden op de site????????????????

aangepast door Rachid17
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden