Ga naar inhoud
  • 0

Off line Long Coder


dreke

Vraag

UPDATE : nieuwe versie 2.5.9.10 (volledige installatie)

2.5.9.10:

- na de melding van @maxx007at dat de settingsmap beveiligd was deze bij aanmaak vrijgezet voor "all users"

2.5.9.9:

- Setup programma opnieuw samengesteld om fouten met updates te voorkomen

2.5.9.7:

- fout opgelost ivm. latere updates (registry key voor updates werd niet aangemaakt)

2.5.9.6:

Diverse fouten hersteld zoals er waren:

- fout wanneer er geen logpath aangemaakt is (wat zeker het geval is bij eerste gebruik)

- fout wanneer er geen recente logs aanwezig zijn (idem aan hierboven)

- nog enkele overbodige lijnen weggehaald

* test gedaan met installatie vanaf nul (alle settings, instellingen e.d. weggehaald vooraleer opnieuw te installeren...)

2.5.9.4:

Enkele onnodige routines weggehaald

Fout weggehaald waardoor de internet verbinding soms open bleef.

2.5.9.x:

Auto-update check bij opstart

Activering online (geen licentie files meer)

2.5.3.17 :

Taalpakketten ingesloten en taalkeuze simpeler gemaakt

PR-codes terug werkend gemaakt

Nog enkele kleine aanpassingen, verbeteringen en cosmetische verbeteringen

2.5.3.12:

Leest ook ODBeleven logs (Nederlands en Engels)

2.5.2.11 :

 

Automatische updates vanaf WWW toegevoegd. Periode is in te stellen van 0 dagen (manueel checken) tot 300 dagen.

Tussendoor manueel checken kan ook altijd.

Om aan te denken : geef VAGC2 toegang tot het web (in te stellen in je antivirus pakket)

2.5.1.4 :

Versie 2.5 leest nu ook de adpmap (VCDS UDS adaption maps) bestanden die je op je PC opgeslagen hebt.

Er zijn ook een aantal cosmetische aanpassingen gedaan en mogelijkheden aangebracht om tabbladen te verbergen bij niet gebruik, en uit te schakelen wanneer deze geen data bevatten.

Spaanse en Tsjechische VCDS logs worden nu ook gelezen.

Indien je een niet volledig log hebt (geen VCDS of VCP in de hoofding) wordt dit gedetecteerd, en krijg je de mogelijkheid om het log opnieuw op te slaan met een extra lijn waarna het log herkend wordt

2.4.x.x

Vanaf versie 2.4 was er een nieuwe (makkelijkere) wijze van registreren ingevoerd.

 

 

Standaard taal : Engels, extra talen Nederlands, Frans, Duits en Spaans

VCDS logs worden gelezen in de talen Engels, Nederlands, Frans, Duits, Pools en Tsjechisch

VCP logs worden gelezen in Engels en Duits

OBDeleven logs worden gelezen in Engels, Nederlands en gedeeltelijk Pools

 

Huidige versie:

image.thumb.png.f17ea3af32305ce60348d1e2f2cf3280.png

 

 

 

Het begin :

Omdat het dikwijls moeilijk is om een code te bereken die past voor je passat, of uit te zoeken hoe iemand anders z'n code in elkaar zit, welke byte en bit voor wat juist staat, heb ik een programmaatje geschreven waarmee men dat kan zonder in de auto te moeten gaan zitten.

 

Hiermee kan je alles wat de long coder van vcds kan, als je bijbehorende label file hebt (*.lbl), geen clb file*.

 

Schermafdruk van progje met voorbeeld label file om de werking wat uit te leggen :

 

post-13946-0-04273700-1473072587_thumb.jpg

....

LR04.JPG

LR03.JPG

LR02.JPG

LR01.JPG

aangepast door dreke
Nieuwe versies blijven bovenaan...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

komt goed BARRY_TDI, wat Peter al beschreef het is offline.

Je dacht bij je zelf straks doet ze auto het niet en dan komt hij niet bij naar meeting en dan is er GEEN KIP .

Komt goéd BARRY_TDI ik ga niet klote aan de bcm of wat anders zonder help van onze grote vrienden op de site

Nou dat is idd mijn grootste angst.

 

Zal verder niet meer off topic gaan.

Was goed bedoeld iig :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weer een klein update, hier te downloaden.

 

Wijzigingen :

 

Gecodeerde redirection files worden ondersteund waar dat voorheen niet het geval was.

 

Oudere scans worden ondesteund :

 

   - waar geen label beschikbaar is wordt gezocht via SW versie naar een (nu) bestaande labelfile :

post-13946-0-23368700-1494407752_thumb.jpg

 

post-13946-0-03044900-1494407761_thumb.jpg

 

  - waar vroeger een lbl file beschikaar was, maar nu een gecodeerde file wordt de gecodeerde file gebruikt en niet meer gemeld dat de bewuste file niet aanwezig is :

 

post-13946-0-42036500-1494407816_thumb.jpg

 

post-13946-0-73277200-1494407823_thumb.jpg

 

Er worden nu ook commentaarregels weergegeven die in de label files aanwezig zijn :

 

post-13946-0-49769600-1494407878_thumb.jpg

 

Voor de duidelijkheid een knop toegevoegd om logfile te openen (oude versie blijft ook werken)

 

post-13946-0-05940800-1494407940_thumb.jpg

 

 

Tot zover de aanpassingen

Grtz, dre

 

Tot zover de aanpassingen

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Programma draait als ik het open Dreke, de programma is geen probleem.

 

Als ik naar select labelfile ga en daar op klik en dan kom ik bij de documenten van mijn laptop waar ik vcds op heb draaien, en daar heb ik ook de logfile staan van vcds en die zie ik niet via "select labelfile".....of moet ik de logfile opslaan als winrar of winzip om het te openen.

 

Voor de rest doet het programma goed, ñiks om op aan te merken

@@Rachid17 Rachid, je moet met de logfile niets doen, die gaat open zoals opgeslagen door VCDS. (als txt file) De logs kan je enkel seleteren wanneer je het tabblad logfile openklikt, dan dubbelklikken op de tekst "logfile" (titel van het tablad), of met deze nieuwe versie op de knop "Select logfile"

 

Let er wel op dat je bij "Settings" het pad naar je logfiles en eveneens het pad naar je labelfiles instelt!

 

 

Je kan je eigen logs vinden onder vcds\logs

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog eens een update...

 

Slave en subsystems worden nu ook weergegeven (thanks to @@Thijn zijn probleem met uitstapverlichting)

 

post-13946-0-37214500-1494578311_thumb.jpg

 

post-13946-0-29322300-1494578318_thumb.jpg

 

*EDIT : link weggehaald wegens bug...

 

grtz, dre

aangepast door dreke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Begrijp nie heulemaal wat je bedoelt... :angel:

@@Thijn Dank zij jouw probleem een idee gekregen om mijn programma nog wat uit te breiden. Dat is alles...

 

Je kan hier ook de code zien die ik in mijn deurmodule achter zitten heb (met uitstapverlichting) : 0000D0

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Thijn Dank zij jouw probleem een idee gekregen om mijn programma nog wat uit te breiden. Dat is alles...

 

Je kan hier ook de code zien die ik in mijn deurmodule achter zitten heb (met uitstapverlichting) : 0000D0

 

grtz, dre

Ow zo... :mrgreen:

Ik ga hopenlijk van middag ff printscreens maken, en hoop ik dat je er wat mee kan.

 

Ik zal tevens dan het programmatje downloaden en testen.

 

Maar ben nu deze topic ff aan het doornemen :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met dank aan @@wulfke weer een bug eruit gehaald.

 

Hier dan weer de nieuwste versie :

 

ReadLabel_V5.4.07.rar

 

Nog nieuw in deze versie :

 

Mogelijkheid tot het openen van 2 logfiles om een vergelijking van coderingen makkelijker te maken voor een totale auto. De instelling is te maken in het tabblad "Settings".

 

Ondersteuning van logs in Duits, Frans, Pools (door een summiere vertaling van de nodige gegevens).

 

Wie logs heeft in nog een andere taal mag er daarvan eentje doormailen of een link doorgeven.

 

grtz, dre

aangepast door dreke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weer een beetje werk ingestoken...

 

Verbeterde versie voor het uitlezen van modules, subsystemen enz... Er wordt gezocht via redrection files, indien niet gevonden via SW code, indien niet gevonden via HW code...

 

Fout opgelost bij het uitlezen van module 53 (handrem)

 

ReadLabel_V5.4.11.rar

 

Veel plezier ermee!

 

@@wulfke : hopelijk werkt nu alles naar wens... :blink1:

 

grtz, dre

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Binnenkort komt er een nieuwe (verbeterde?) versie uit. Die wordt momenteel getest door m'n testteam... die wil ik hiervoor bedanken.

 

Voor de gratis geregistreerde versie is er nieuw dat ALLE .lbl (de niet gecodeerde files dus) gelezen worden, zowel longcoding als shortcoding.

 

Voor de Full Licensie is er nieuw dat de logfiles in het hoofdscherm gekozen kunnen worden, dat je alleen de overeenkomende componenten kan kiezen uit de logfiles, en dat je keuze maakt van een ECU door middel van een pulldownmenu. Is de labelfile voor de componenten gelijk krijg je de vergelijkingsscherm tussen de twee codes, wanneer de componenten verschillende labelfiles gebruiken krijg je een melding hiervan en natuurlijk ook geen vergelijking. De werking zoals vroeger is ook nog mogelijk (op aanvraag van Wulfe, zijnde het testteam).

post-13946-0-53763300-1524482659_thumb.png

 

Vergelijkschermen zijn duidelijker : je ziet niet enkel dat er een verschil is, maar de twee coderingen naast elkaar.

post-13946-0-38868400-1524482681_thumb.png

 

Verder is er voorzien voor update van de gecodeerde labelfiles... er wordt gekeken welke versie je hebt, en welke versie in je VCDS map zit. Is de versie van de VCDS map hoger dan de huidige versie krijg je een melding (ik probeer zo snel mogelijk een update klaar te krijgen).

De update wordt met een installer geinstalleerd, dus komt automatisch in de juiste map terecht, en wordt bij de eerstvolgende ingebruikname aangepast.

 

Belangrijk bij installatie : het is best eerst de huidige versie van ReadLabel verwijderen, het beste ook de map waar het geinstalleerd zit. Vergeet geen eigen bestanden te bewaren! Normaal gezien zit er een uninstall.exe in de installatiemap. Naderhand kunnen eventueel overblijvende bestanden en mappen manueel verwijderd worden.

 

Nog een belangrijke wijziging voor deze versie : de oude licensie werkt niet meer, dus een nieuwe moet aangevraagd worden. Full licensies worden natuurlijk gratis vervangen, maar een aanvraagbestandje is nodig. Een gratis licensie is niet echt nodig, maar je gaat na een aantal keren gebruiksteeds langer moeten wachten eer het programma kan werken.

De licensie wordt eveneens met een installer geinstalleerd in de juiste map.

 

Voila, dat is het zo een beetje... nog even de reactie afwachten van het testteam...

 

grtz, dre

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, we gaan er voor...

 

Hier de nieuwste versie. Met dank aan Wulfke om voor proefkonijn te spelen.... en verschrikkelijk veel versies te testen.

 

Het programma is door Avast nageken op virussen en virusvrij bevonden...

post-13946-0-84879500-1525686525_thumb.pngpost-13946-0-00197500-1525686541_thumb.png

 

 

De licensie van vorige versies werkt NIET met deze versie... dus je moet gewoon een nieuwe aanvragen. Je krijgt deze zo snel mogelijk toegestuurd.

 

Het aanvragen werkt zoals in vorige versie : knop "About & Registration",dan "Registration", schermpje invullen en het bestand dat je op je bureaublad vind naar me mailen...

 

grtz, dre

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update voor ReadLabel 6.2.0.153 

ReadLabel_Update_6.2.0.154_setup.rar

 

Fout opgelost ivm logbestanden (met thanks aan @)

 

Update voor datafile (enkel voor full licensies)

ReadLabel_DataFile20180212_Setup.rar

 

grtz, dre

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update voor ReadLabel 6.2.0.153 

attachicon.gifReadLabel_Update_6.2.0.154_setup.rar

 

Fout opgelost ivm logbestanden (met thanks aan @)

 

Update voor datafile (enkel voor full licensies)

attachicon.gifReadLabel_DataFile20180212_Setup.rar

 

grtz, dre

@@dreke moet ik ze beiden installeren of toch alleen de onderste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De eerste is een upadate voor het programma, de tweede voor de datafile van de laatste versie VCDS (gecodeerde labelfiles), dus beide installeren om up to date te zijn.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe kom je eigenlijk aan een full licentie ? Had vorig jaar al een paar keer zo'n mail laten genereren, maar daar niets van terug gezien helaas :(

Nu ik wat meer met VCDS bezig bent, lijkt me toch wel een super handige tool  :thumb:  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Druk op de knop "About & Registration", dan krijg je een schermpje met een beetje uitleg over het programma (versies e.d;), onderaan heb je een knop "Registration", wanneer je een ongeregistreede versie hebt krijg je een invulscherm te zien, geef daar alle info die gevraagd wordt, dan wordt er een bestandje aangemaakt (*.que) op je bureaublad. Dat bestandje kan je sturen naar het vermelde email adres en dan krijg je een licensie teruggestuurd.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden