Ga naar inhoud
  • 0

RNS510 kan ik geen adres opslaan


laurens

Vraag

Hallo

 

Heb mijn oude rns510 uit Passat van 2008 in Passat van 2013 gezet.

 

al mijn adressen van mijn oude passat staat erin. nieuwe adressen zet hij er wel in.

totdat ik de auto opnieuw start dan zijn ze weer weg.

 

dat is met laatste reisdoelen en favorieten.

 

wat doe ik verkeerd?

 

kan iemand op de meeting  van 17 sept hiernaar kijken?

 

Gr Laurens

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Laurens,

 

Ik heb een soortgelijk probleem, mijn RNS510 onthoud mijn laatste adressen niet en na het opstarten staan alle oude adressen van jaren geleden er wel in. Ook onthoud hij mijn huisadres niet. Ik heb het geheugen al regelmatig geleegd en heb ook een reset op de navigatie en ook op het hele systeem uitgevoerd. Ook na de volledige reset komt hij toch weer met de oude adressen terug. Het lijkt erop dat het vaste geheugen beveiligd is tegen overschrijven.

 

Onlangs heb ik geprobeerd om een update uit te voeren met originele  CDRom voor West Europa. Het systeem laadt deze CDRom niet in (ofschoon de keuze wel wordt weergegeven in een pop-up scherm), ik kan alleen direct van de CDRom navigeren. Dit versterkt mijn gevoel dat het interne geheugen in het systeem op de een of andere manier geblokkeerd is.

 

Ik zie dat jij geen reacties op jouw vraag hebt gehad, maar deze dateert ook al van een aantal maanden geleden. Misschien is bij jou ondertussen het probleem opgelost, dan zou ik dat graag horen.

 

Als een van de andere forumleden een goede tip voor mij heeft dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

 

Met vriendelijke groet

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste Laurens,

 

Ik heb een soortgelijk probleem, mijn RNS510 onthoud mijn laatste adressen niet en na het opstarten staan alle oude adressen van jaren geleden er wel in. Ook onthoud hij mijn huisadres niet. Ik heb het geheugen al regelmatig geleegd en heb ook een reset op de navigatie en ook op het hele systeem uitgevoerd. Ook na de volledige reset komt hij toch weer met de oude adressen terug. Het lijkt erop dat het vaste geheugen beveiligd is tegen overschrijven.

 

Onlangs heb ik geprobeerd om een update uit te voeren met originele CDRom voor West Europa. Het systeem laadt deze CDRom niet in (ofschoon de keuze wel wordt weergegeven in een pop-up scherm), ik kan alleen direct van de CDRom navigeren. Dit versterkt mijn gevoel dat het interne geheugen in het systeem op de een of andere manier geblokkeerd is.

 

Ik zie dat jij geen reacties op jouw vraag hebt gehad, maar deze dateert ook al van een aantal maanden geleden. Misschien is bij jou ondertussen het probleem opgelost, dan zou ik dat graag horen.

 

Als een van de andere forumleden een goede tip voor mij heeft dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

 

Met vriendelijke groet

Jos

Ik had dit probleem ook. De VW dealer heeft meerdere pogingen gedaan om dit te verhelpen. Helaas niet gelukt.

 

Gisteren heeft Ronald mijn RNS510 voorzien van nieuwe firmware een een kaartupdate. Ook gelijk de harddisk vervangen door een SSD.

Alles werkt nu weer helemaal goed, en door de SSD voelt hij ook een stuk sneller.

 

Wellicht dat Ronald jou ook kan helpen.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beetje late reactie maar:

Ik had dit ook, het lijkt erop dat de RNS510 niet eindeloos adressen kan opslaan.

Als je een fabriek reset doet (dat heb ik gedaan, maar dan ben je wel alles kwijt!) of (wellicht..) oude adressen eruit gooit werkt het weer....

Bij nieuwe firmware onthoudt de RNS510 de oude adressen, dus dat helpt niet.

 

Groetjes, Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Fappie

Hallo

 

Heb mijn oude rns510 uit Passat van 2008 in Passat van 2013 gezet.

 

al mijn adressen van mijn oude passat staat erin. nieuwe adressen zet hij er wel in.

totdat ik de auto opnieuw start dan zijn ze weer weg.

 

dat is met laatste reisdoelen en favorieten.

 

wat doe ik verkeerd?

 

kan iemand op de meeting  van 17 sept hiernaar kijken?

 

Gr Laurens

JA hoor stuur me maar even een PM

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Fappie

Beetje late reactie maar:

Ik had dit ook, het lijkt erop dat de RNS510 niet eindeloos adressen kan opslaan.

Als je een fabriek reset doet (dat heb ik gedaan, maar dan ben je wel alles kwijt!) of (wellicht..) oude adressen eruit gooit werkt het weer....

Bij nieuwe firmware onthoudt de RNS510 de oude adressen, dus dat helpt niet.

 

Groetjes, Gerard

Hangt ervan af welke FW je er op zet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden