Ga naar inhoud
  • 0

Hoe krijg ik die fitting los?


®win

Vraag

Bij de reparatie van mijn Passat (3C) hebben ze bij de linker koplamp de xenonkit verwijderd en een halogeenlamp teruggeplaatst. Op zich geen probleem, was vooraf besproken, maar nu hebben ze een van de losse draden in de lampunit tussen fitting en lamphuis in geklemd.

post-19381-0-57834200-1472376982_thumb.jpg

 

 

Nu krijg ik met geen mogelijkheid deze fitting los. Is hier een truc voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

even vragen in de garage die erin geslaagd is dit zo vast te zetten of ze dit ook er terug uit kunnen krijgen :censor:

 

kan je het lipje aan de bovenste gele pijl die je erbij hebt gezet niet wat omplooien (wel even de draad er van tussen halen) zodat je wat minder spanning op de fitting hebt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Idee was wel het probleem door hun te laten oplossen, want als het met kracht moet mogen zij de lamp slopen (en vervangen). Ik dacht alleen als er een slim trucje is dan doe ik het zelf ...

 

Aan het draad zit geen los uiteinde, dus die er tussenuit halen gaat niet lukken. En omdat je er erg moeilijk bij kunt zie ik geen mogelijkheden om iets te buige (zou ik dat al willen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

sorry heb het mogelijks verkeerd verwoord, ik snap dat je de draad er niet van tussen kan halen maar je kan hem mogelijks wel wat verschuiven weg van het metalen lipje zodat de draad links van de gele pijl komt te zitten ipv dat hij nu rechts zit van de pijl. Als je de draad laat zitten zoals hij nu zit dan kan je het lipje niet naar boven plooien omdat de draad er dan tussen zit.

hoop dat je wat kan volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wilde dit weekend beginnen met de plaatsing van de xenonset, maar dat plan viel een beetje in het water door de lamp die ik niet los kreeg. Ik hoopte op een tip om het zelf op te kunnen lossen. Aangezien dat niet lukte, zal ik er mee naar de schadehersteller terug moeten, zodat zij dit mogen oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Probleem opgelost. Vanochtend naar de zaak teruggeweest, waar ze de lampunit gedemonteerd hebben. Dan kun je er veel beter bij. Een van de oudere monteurs had al vaker met het bijltje gehakt en had in no-time de fitting los.

aangepast door ®win
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden