Ga naar inhoud
  • 0

Gordel achterbank vervangen.


Fopperr

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Op de achterkan van de zetel rugleuning heb je een hard stuk wat soort velours bekleed is. In de overgang van leder naar dit velours deel zit een gootje verwerkt. Aan het leder zit een plastiek latje genaaid en dit dit ingeklikt in dit gootje. Dus het is een kwestie van bvb een plastiek spatel tussen het gootje en het latje te drukken en het latje uit het gootje te wippen. Het gordelsysteem zit binnenin vast gemonteerd aan het frame van de rugleuning. De gordel riem hebbe ze zeer waarschijnlijk door gesneden en zit nu binnenin opgerold.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke dat vermoeden heb ik ook, maar kan mn oude overzetten dus dat is geen probleem. Ik ging er wel van uit dat de rugleuning open kon aangezien de gordel er binnenin zit.

 

Kan ik ook de gehele "rug" overzetten? Mijn huidige interieur heeft zo'n rubberen mat als afwerking? Dan verwijder ik hem helemaal en zet deze erop.

 

@@Vinniepilon, dat is goed kerel. Heb er toch pa na het weekend tijd voor. Vandaag trouwerij van mijn schoonzus en zwager en rest van het weekend van huis voor de band.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De hele rug overzetten kan maar dan moet je de volledige leder bekleding loshalen en overzetten incl de zetel mousse. Uiteraard pak meer werk. Ik heb destijds enkel de bovenkant en zijkant wat los gemaakt tot ik aan de bevestigingsbout kon waarmee de gordelspanner mee vast gezet was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Vinniepilon zou je voor mij ook eens na willen kijken hoe ik het brede deel van de rugleuning moet monteren? De as waar de rugleuning overheen valt wil niet ver genoeg in de rug en hierdoor past deze niet. Ik vermoed dat ik iets moet doen met de vergrendeling maar aangezien het een best zwaar ding is en je in een vervelende houding staat is een beetje wegwijs toch wel handig

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die zone bedoel ik Foppe. Als het plastiek spateltje niet lukt zal je zwaardere en stevigere middelen moeten gebruiken. Weet niet echt wat ik er voor gebruikt heb destijds maar dacht met een fijne platte schroevendraaier tussen velours deel en leder en dan diep genoeg gaan zodat je het plastiek latje uit het gootje kan wippen. Uiteraard zit er wel wat spanning op want het leder moet mooi strak gespannen staan als het latje in het gootje zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bekleding zit inderdaad in een U-profiel onder spanning gemonteerd. Als je eenmaal een begin hebt lukt het wel en is het meteen duidelijk.

 

De U-profiel zit als het goed is aan die ruwe bekleding. Aan het leer zal een kunststof strip zitten in als ware in de U zit (onder spanning door het foam).

Probeer die Strip uit het het u-profiel te 'lepelen', b.v. met een bot boterham-mes o.i.d. 

 

Althans zo zat het bij een 3C. Als je het netjes doet, kun je niet zien dat het open is geweest. Dat ski-luik is wel vervellend....

 

Probeer eerst even bij het interieur wat eruit komt om te oefenen. Hier nog een foto die ik kon vinden van een oud 3C interieur waar ik ski-luik eruit gehaald had. Meende ook voor gorder vervanging. 

 

Kan me ook herinneren dat er iets uitgebogen moet worden wat je later met een kunststof hamer terug moet tikken om bekleding weer strak te trekken,

 

hmm. kan geen foto plaatsen. werkt deze link?

https://lh3.googleusercontent.com/h8Chey21QEWCL_Oo2DEU6G6TrBqYAjbR-euceiHJdzjXqIbG4Ly3a51SopB7_iF-Ko37RuMI407tsQ=w1920-h1080-rw-no

aangepast door Herb17
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bekleding zit met een kunststofstrip goed vast in de achterplaat.

Je kunt het beste beginnen onderaan en met een brede schroevendraaier heel voorzichtig de kunststofstrip  uit de velsrand van de plaat drukken.

Helaas woon je te ver voor mij anders had ik je geholpen

 

Trouwens volgens mij heb ik nog een gordelunit liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden