Ga naar inhoud
  • 0

Chiptuning 1.6TDI


Rainierrrr

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi

 

ZIjn er mensen met ervaring bij het chippen van de 1.6 TDI van de passat B7 van 2011?

Wat is de vermogenwinst en prijs? Is dit het waard? (vooral in lage toeren merk ik dat hij het zwaar heeft).

 

Groeten

Vermogen neemt wel merkbaar toe zeker bij hogere toeren.hij trekt bv makkelijk door naar 3500tpm met behoud van vermogen dus daar zit winst.top snelheid ligt boven de 225...

Maar...bij mijn tuning en dat vind ik goed is het karakter van de curve behouden.dus nog steeds minder onderin maar turbo komt wel wat eerder in.

Al met al zeker geen spijt van verw8 geen zuinigere auto want dat gebeurt gewoon niet.daar is hij te zwaar voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet niet of dat een andere motor is als in de Octavia 2014 1.6tdi, maar daar had ik een externe Box van JD Engineering in zitten, resultaat op de rollenbank 141pk en 336NM, ik was er erg tevreden over, de box ligt hier trouwens ter overname omdat ik nu een andere auto heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inhakend op het topicje (sorry topic starter): zijn er voor de langere termijn geen nadelige effecten?

 

De verhoging van 105 naar 240 pk en 250 naar 320 nm vind ik substantiele verhogingen! Ca 30%.

 

Stel ik rij (met tuning) over lange afstanden 180-190. Ook meer kans op schade bij langere termijn? Ten opzichte van bijv 160-170 rijden zonder tuning?

 

Wat ik zelf prettig vind is zo laag mogelijk alle nm beschikbaar en hoger topsnelheid. Niet zo zeer de versnelling van 1500 naar 3500 toeren

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@bjeli ik heb er 115.000km mee gereden ongeveer 50% op de Duitse autobaan, waar ik altijd indien toegestaan vol reed met de auto (vond hem nog steeds veel te traag nl.) geen ander olieverbruik dan bij mijn niet getunde VAG auto's en geen enkel probleem gehad. En zeer belangrijk, dus ook niet met de DSG die dit niet zou moeten kunnen verwerken op den duur, wel reed ik bijna altijd in de sportstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@bjeli ik heb er 115.000km mee gereden ongeveer 50% op de Duitse autobaan, waar ik altijd indien toegestaan vol reed met de auto (vond hem nog steeds veel te traag nl.) geen ander olieverbruik dan bij mijn niet getunde VAG auto's en geen enkel probleem gehad. En zeer belangrijk, dus ook niet met de DSG die dit niet zou moeten kunnen verwerken op den duur, wel reed ik bijna altijd in de sportstand.

Sorry bedoelde km/h niet totaal gereden km.

 

Normaal zou ik zonder tunen niet comfortabel voelen om bijv heel Duitsland door te rijden met 180 a 190 km/h omdat je dan heel dicht tegen zn maximum aan rijdt. Misschien is het niet een juiste technische vergelijking maar ik zie het alsof je in elke willekeurige versnelling tegen zn max aan zit. Dat doe je alleen eventueel heeeeel kort en remt af of schakelt door. Maar in zn 6 blijf je er dan in doorrijden...... En hoef niet plankgas naar die snelheid. Gewoon rustig naar toe acceleren.

 

Staat nu weliswaar 75.000 km op de teller maar als het aan mij ligt ga ik weer naar 300.000 (of hoger)

 

Zit dus ff de eventuele nadelige gevolgen op een rijtje aan het zetten

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het maximum word nooit gehaald met een standaard auto.er is.altijd genoeg marge behouden..dus met.een goede tuning word ook nog onder die marge gebleven geen zorgen over maken dus..wel een goede tuning is belangrijk.ik zou zeker niet te veel vermogen onderin gaan vragen want dat is juist wel slecht voor je blok en met name koppeling en vliegwiem krijgen het dan zwaar te verduren..

Mijne is getuned met dezelfde vermogens curve alleen meer nm s en pk s.dus hij rijd harder op topsnelheid.

Trekt ook harder op maar niet als een gek.de turbo komt iets vroeger in maar alles voelt normaal en niet geforceerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jup exact.het simpelste zou zijn de turbodruk te verhogen maar dat is ook het minst slimste lijkt me. en meer brandstof in laten spuiten is ook niet de beste oplossing .je hoort veel verhalen dat mensen een raketterugkrijgen...maar het is moordend voor je blok.

Ff ter info nog he.

Ik ben een leek in motortechiek maar logica speelt een belangrijkr rol

aangepast door rob 44
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden