Ga naar inhoud
  • 0

How to vervangen interieur B7


Fopperr

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb nog wel een vraag, zou je even kunnen kijken op welke pinnummers de ambienteverlichting bij de achterportieren is aangesloten? Dat heb ik nooit kunnen achterhalen.

Dit zijn de pinnummers,daar heb ik de ledjes aangesloten voor in de deurgrepen en werkt perfect.post-7988-0-20813500-1472119095_thumb.pngpost-7988-0-50093300-1472119307_thumb.jpegpost-7988-0-26633300-1472119319_thumb.jpeg
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is niet de pin die BM'er bedoeld denk ik. Er zijn sierstrips beschikbaar waarin verlichting zit - de brand rood onder het rijden en brand wit bij het openen van de deur. Dit is dmv 1 led die 2 kleuren kan branden dmv de voedingsspaning om te polen.

 

Als je deze draad uitvolgt weet je op welke pin bezetting de draden terecht komen. Desnoods via een meettoestel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is niet de pin die BM'er bedoeld denk ik. Er zijn sierstrips beschikbaar waarin verlichting zit - de brand rood onder het rijden en brand wit bij het openen van de deur. Dit is dmv 1 led die 2 kleuren kan branden dmv de voedingsspaning om te polen.

Als je deze draad uitvolgt weet je op welke pin bezetting de draden terecht komen. Desnoods via een meettoestel.

Die pinnummers zijn wel degelijk van de verlichting onder de de sierstrips,maar ik heb die gebruikt voor de ledjes in de deurgrepen,en om die te laten werken heb ik via vcds ambiente verlichting geinst. moeten aanvinken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Schakelen deze ledjes dan ook om van rood naar wit ? Want ik dacht dat er ook een codering was van door handle illumination.

Dit heb ik eigenlijk niet getest,de ledjes zijn rood en blijven rood bij het openen van de deur,zou het niet weten...

 

post-7988-0-08229100-1472123208_thumb.png

 

Hier had ik een screen van gemaakt ,Bm-er had al de pinnummers in een oud bericht gegeven van de plus maar van de min niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou.... Deurpanelen ingebouwd en ben even met de achterbank begonnen. De zitgedeeltes was zo klaar. Toen het smalle ruggedeelte ging ook nog, kwam er alleen achter dat de mijne bediening heeft van de rugleuning in de kofferbak en het erop lijkt dat de lederen dat op een hele andere manier heeft. Maar het deel heb ik kunnen plaatsen.

 

Dan nu het breedste deel van de rugleuning, ik moet de gordel nog omzetten maar wilde wel even kijken hoe het zou staan, maar deze krijg ik met geen mogelijkheid op de plek waar de oude zat. De pin waar hij overheen schuift, de as laten we zeggen, gaat niet ver genoeg in de rugleuning.

 

Doe ik iets fout of is t gewoon te warm?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Schakelen deze ledjes dan ook om van rood naar wit ? Want ik dacht dat er ook een codering was van door handle illumination.

Standaard is de sfeerverlichting onder de strips alleen wit, als je wil laten omschakelen tussen rood en wit moet je de spanning ompolen.

Ik heb dat gedaan door een relais te laten schakelen die werkt op de binnenverlichting. Het relais wordt geschakeld dmv een fet, zodat het niet gaat liggen klapperen als de spanning van de binnenverlichting te laag wordt bij het dimmen, maar in één keer omschakelt.

Zo krijg je die 32 polige stekker van de deur dus volledig bezet  :mrgreen:

 

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou.... Deurpanelen ingebouwd en ben even met de achterbank begonnen. De zitgedeeltes was zo klaar. Toen het smalle ruggedeelte ging ook nog, kwam er alleen achter dat de mijne bediening heeft van de rugleuning in de kofferbak en het erop lijkt dat de lederen dat op een hele andere manier heeft. Maar het deel heb ik kunnen plaatsen.

 

Dan nu het breedste deel van de rugleuning, ik moet de gordel nog omzetten maar wilde wel even kijken hoe het zou staan, maar deze krijg ik met geen mogelijkheid op de plek waar de oude zat. De pin waar hij overheen schuift, de as laten we zeggen, gaat niet ver genoeg in de rugleuning.

 

Doe ik iets fout of is t gewoon te warm?

Ik las net op het forum dat de pin een verdikking heeft met een veer zodat de leuning naar voren valt na het ontgrendelen van de rug in de kofferbak oid. Ik denk dat ik even moet spelen met de spanning op die kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Foppe, haal ook evenbij de dealer de mat-chromen ringen die de zwarte ringen bij de handgrepen boven en onder vervangen. Dat is standaard op een Highline en dan ziet je deur er weer net even wat mooier uit.

 

2 per deur, kost een habbekrats. Ik zal de partnummers even opzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden