Ga naar inhoud
  • 0

How to vervangen interieur B7


Fopperr

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

oude zetels eruit ,

nieuwe erin ..

weet niet of je hier voldoende mee hebt :mrgreen:

Zo heb ik het ook gedaan... 

 

Gewoon beginnen Foppe, dan zal je zien dat het helemaal niet moeilijk is.

Ik zou wel met de achterbank beginnen..dan heb je op de middenconsole het moeilijkste gehad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo heb ik het ook gedaan... 

 

Gewoon beginnen Foppe, dan zal je zien dat het helemaal niet moeilijk is.

Ik zou wel met de achterbank beginnen..dan heb je op de middenconsole het moeilijkste gehad

het stadium middensconsole hoeft ie niet te doen aangezien deze er niet bij is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Haha nou het wisselen van de delen zelf zie ik niet zozeer als een probleem hoor.

 

Het is grotendeels plug&play maar mijn huidige interieur heeft geen verlichting in de deurpanelen. Moet de stekker van het paneel worden om gestoken of die in de deurstijl?

 

De gordel in de rug van de achterbank moet ook omgezet worden, nog niet naar gekeken maar volgens mij is dat niet zo moeilijk.

 

De airbag vervangen kan ik spieken van mijn huidige stoelen. De bekleding van de nieuwe set is nog los dus dat is mooi meegenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is afhankelijk of ze de originele kabelboom bij het deurpaneel gelaten hebben, dan is het enkel de grote connector inpluggen op de ruitmotoren en de ruitmotor coderen naar de code dat er een lampje geplaatst is - bij een 3AA motor is dit gewoon aanvinken.

Voor de achterste deuren moet je ook coderen maar dan via het pull down menu de achterste ruitmotor aanklikken en hier ook aanvinken dat je er een lampje in hebt zitten.

 

hebben ze de originele kabelboom niet op de panelen gelaten dan zal je je huidige kabelboom moeten aanpassen en draden bijtrekken en inpluggen in de grote connector.

in de stekker van de deurstijl moet je niks veranderen.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aha, heb dus geen kabel bij de achterste deurpanelen voor de voetverlichting. Toch maar zelf kabeltjes maken en naar scharnierstekker trekken? Of kun je deze kant&klaar krijgen?

 

Tevens zijn de tweeters uit het deurpaneel verwijderd. Deze moet losgesmolten worden met een soldeerbout?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kabelboom zit erbij, dat is dus enkel aansluiten en instellen.

niet per sé!!!

 

@@PassatMotion kan bevestigen dat het wisselen van mijn deurpanelen indertijd zorgde dat ik geen énkele elektrische functie kon gebruiken van ramen/spiegels tot ik de kabelboom van m'n eigen auto op de nieuwere panelen plaatste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

T wordt dan toch een extra kabeltje maken voor de deurverlichting. Dat is ook makkelijker voor de montage want anders moet ook het binnenste paneel eraf?

 

De eerst volgende uitdaging is de tweeters. De kabel voor de deurverlichting plaats ik later wel, wil toch nog voetverlichting en doe dat dan samen.

@@Vinniepilon ga het proberen, wish me luck

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ga de voorpanelen toch eerst even aansluiten voordat ik het paneel met deze kabelboom van het nieuwe interieur inbouw. Als alles werkt gebruik ik de nieuwe. Als iets niet werkt pak ik de oude en pas deze later aan voor de verlichting in de deur.

 

Het lijkt erop dat de panelen destijds voorzien waren van ambient verlichting aangezien het voorste paneel een aansluiting heeft welke mijn oude niet heeft thv de alu strips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden