Ga naar inhoud
  • 0

RNS 310 maakt geen bluetooth-verbinding


SvenvanRoij

Vraag

Afgelopen weekend heb ik mijn Volkswagen op mogen halen.
Nu wil ik hier graag via bluetooth mee bellen en muziek mee afspelen.
De auto heeft een RNS 310 (audio-/navigatiesysteem), een cradle (zie plaatje) en een bluetooth module (1K8 035 730).
Het lukt me echter niet om contact te maken. Als ik met mijn telefoon (iPhone 6) zoek, vindt hij simpelweg niets.... Hoe kan dit?

2016 08 21 10.15.46

Bluetooth module

aangepast door SvenvanRoij
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Welkom hier,

Denk dat je best een upgrade doet van je BT module, en dan heb je ook de cradle op het dash niet meer nodig

 

 

ook even dit,

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/forum/4-ik-ben-en-ik-rij/

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welkom, heb je de adapter er ook bij? Die heb je nodig om te koppelen.

Hallo, dankjewel. De adapter heb ik nog niet. Maar voordat ik op zoek ga naar een adapter wil ik eigenlijk eerst weten of mijn bluetooth-module überhaupt geschikt is om te communiceren met mijn iPhone 6.

 

 

Welkom hier,

Denk dat je best een upgrade doet van je BT module, en dan heb je ook de cradle op het dash niet meer nodig

 

 

ook even dit,

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/forum/4-ik-ben-en-ik-rij/

 

Dankje. Volgens mij lukt het idd niet met deze BT module, en als ik dan een nieuwe koop zou ik hiermee meteen moeten kunnen communiceren met mijn RNS 310/315. Klopt dat?

 

Trouwens, nog tips om die cradle op een mooie manier weg te werken?

 

Je hebt een Bluetooth touch adapter nodig.

Maar muziek afspelen via u gsm ga je niet lukken, dan heb je een andere BL module voor nodig.

 

Als ik dan toch een nieuwe BT module koop, kan ik er toch ook een kopen die meteen gekoppeld kan worden aan de RNS?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ivm een upgrade voor de bt module hebben we nog wat info nodig.

 

Welk soort teller heb je erin ?

Heeft u stuurwielbediening ?

Eventueel een scan van de wagen met welke modules er allemaal geplaatst zijn ?

 

Voor de passat is de 3C8 bt module tot nu toe de meest uitgebreide module met de grootste functionaliteit. Echter heeft u met de iphone iets minder werkingsopties dan een toestel welke wel overweg kan met de rsap modus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ivm een upgrade voor de bt module hebben we nog wat info nodig.

 

Welk soort teller heb je erin ? Zie foto...

Tellers

Heeft u stuurwielbediening ? Ja, onderstaande versie. (LET OP, dit is dus niet MIJN stuur, maar een soortgelijk...)

steering-wheel.jpg

Eventueel een scan van de wagen met welke modules er allemaal geplaatst zijn ?

Uhmmm.. Geen idee hoe ik dit doe?

 

Voor de passat is de 3C8 bt module tot nu toe de meest uitgebreide module met de grootste functionaliteit. Echter heeft u met de iphone iets minder werkingsopties dan een toestel welke wel overweg kan met de rsap modus.

aangepast door SvenvanRoij
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Uit uw reactie mag ik opmaken dat u niet in het bezit bent van uitleesmogelijkheden zoals bvb VCDS .

voor de scan van de wagen kan je bvb iemand raadplegen bij je in de buurt om een VCDS scan te maken van de wagen.

 

Nee dat klopt. Om eerlijk te zijn heb ik simpelweg de ballen verstand van auto's.. Haha.

Op sommige fora lees ik nu ook dat het ook nog eens zo zou kunnen zijn dat ik een RNS 315, waarbij dus geen aparte bluetooth module nodig zou hoeven zijn.

Hoe kan ik controleren of het een RNS 310 of 315 is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zijn 2 verschillende RSN315's op de markt waarbij de ene versie wel ingebouwde BT heeft en de andere niet.

en ook hier komen we uit bij het uitlezen zodat het duidelijk wordt welke versie RNS er eigenlijk in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zijn 2 verschillende RSN315's op de markt waarbij de ene versie wel ingebouwde BT heeft en de andere niet.

en ook hier komen we uit bij het uitlezen zodat het duidelijk wordt welke versie RNS er eigenlijk in zit.

Oke. En hoe kom ik erachter wie dat in de regio Zuid-Limburg kan? Toevallig iemand van dit forum? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allemaal. Even een update over mijn bluetooth probleem. Allereerst blijkt de informatie die ik mijn eerste post heb verteld niet te kloppen. Ik heb namelijk geen RNS 310, maar een RNS 315.

Ik heb dit gecontroleerd via instellingen, maar ook door m eruit te halen en daarnaast ook via een VCDS. (zie bijlages).

VCDS

Navigatiesysteem

 

Nu weet ik niet of deze RNS 315 ingebouwde bluetooth heeft of niet, dat weet misschien een van jullie?

Want het lukt me niet om via VCDS de instellingen zo aan te passen dat de bluetooth werkt.

Is het dan toch nodig om een pairing adapter aan te kopen?

 

Wie kan me helpen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afgelopen weekend heb ik mijn Volkswagen op mogen halen.

Nu wil ik hier graag via bluetooth mee bellen en muziek mee afspelen.

De auto heeft een RNS 310 (audio-/navigatiesysteem), een cradle (zie plaatje) en een bluetooth module (1K8 035 730).

Het lukt me echter niet om contact te maken. Als ik met mijn telefoon (iPhone 6) zoek, vindt hij simpelweg niets.... Hoe kan dit?

Goeieavond,

 

Ik heb de zelfde radio met het zelfde probleem.

Mag ik vragen hoe je dit hebt opgelost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden