Ga naar inhoud
  • 0

( de zoveelste) Schroefset muurvast


PatrickBurg

Vraag

De stelringen van de schroefset onder m'n 3bg zitten muurvast. Treurig want ik wil toch graag m'n voorkant omhoog draaien. Dus dan zal het deze borgringen doorslijpen worden en nieuwe erop plaatsen worden. Echter weet ik niet zeker wat voor merk schroefset er onder de auto steekt. Zat er bij aanschaf al onder namelijk. Heb contact met de oud eigenaar gezocht volgens hem is het FK. Nou is mijn vraag zijn die borg ringen altijd dezelfde diameter of is dat merk afhankelijk?

En waar vindt ik deze dingen dan?

 

Hoor het graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Alleen op vet blijft ook weer allemaal troep zitten..

Klopt maar met een beetje remmenreiniger maak je dat af en toe schoon, maar rot het niet vast, en als je weer versteld opnieuw doen.

 

@@Dabrother ik gebruik meestal molykote br2 plus, gebruik het op het werk al jaren voor boutjes etc om vast rotten te voorkomen, je hoeft ook niet overdadig veel te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt maar met een beetje remmenreiniger maak je dat af en toe schoon, maar rot het niet vast, en als je weer versteld opnieuw doen.

 

@@Dabrother ik gebruik meestal molykote br2 plus, gebruik het op het werk al jaren voor boutjes etc om vast rotten te voorkomen, je hoeft ook niet overdadig veel te gebruiken.

 

molykote is inderdaad wonderspul,

ik persoonlijk gebruik liever kopervet,

veel voorkomende ( goedkope ) oplossing hier is vet met oude motorolie vermengen, wordt wel vies maar werkt super

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

molykote is inderdaad wonderspul,

ik persoonlijk gebruik liever kopervet,

veel voorkomende ( goedkope ) oplossing hier is vet met oude motorolie vermengen, wordt wel vies maar werkt super

molykote is alleen maar een merknaam, en daar heb je ok weer vele soorten vet van. Waar je wat wijzer van wordt is het type vet er bij te zetten zoals Vinniepilon/Vincent doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

molykote is alleen maar een merknaam, en daar heb je ok weer vele soorten vet van. Waar je wat wijzer van wordt is het type vet er bij te zetten zoals Vinniepilon/Vincent doet.

 

@@Diver sorry volgende keer zal ik het erbij zetten, was meer om aan te geven dat het goed spul is, ik gebruikte het vaak op stage maar zou niet meer weten welke het was ( donkere pasta in een pot :P) maar dat zijn er zoveel.

 

dat is ook de reden dat er bij staat dat ik nu kopervet gebruik.

aangepast door Ramses II
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kopervet werkt vaak tegen je als je aluminium hebt en rvs, het spanningsverschil is te groot waardoor het juist vast rot. Staal kopervet en staal is prima zoals bij remblokken etc. In de motorfiets wereld heb je veel aluminiumlegeringen en rvs, eigenlijk gaat dat al niet samen en dan kopervet, dat is vragen om ellende daarom de br2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kopervet werkt vaak tegen je als je aluminium hebt en rvs, het spanningsverschil is te groot waardoor het juist vast rot. Staal kopervet en staal is prima zoals bij remblokken etc. In de motorfiets wereld heb je veel aluminiumlegeringen en rvs, eigenlijk gaat dat al niet samen en dan kopervet, dat is vragen om ellende daarom de br2.

 

Dat wist ik niet,

@@Vinniepilon even off topic, mij is geleerd dat als je inderdaad last hebt van spanningsverschillen je er een koperring tussen moet doen, dit om elektrolyt corrosie tegen te gaan, hoe kan dit dan worden voorgeschreven ? ( gewoon puur omdat ik het interresant vind om di t soort dingen te weten voor in de toekomst )

aangepast door Ramses II
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat wist ik niet,

@@Vinniepilon even off topic, mij is geleerd dat als je inderdaad last hebt van spanningsverschillen je er een koperring tussen moet doen, dit om elektrolyt corrosie tegen te gaan, hoe kan dit dan worden voorgeschreven ? ( gewoon puur omdat ik het interresant vind om di t soort dingen te weten voor in de toekomst )

Ik heb geen idee waarom ze dat voorgeschreven hebben, ik heb alleen slechte ervaring met kopervet, rvs en aluminium. Misschien ligt het wel aan de legering van het aluminium en aan welk kopervet je gebruikt.

 

Het is niet echt off topic trouwens, het gaat erom hoe je dingen kan voorkomen vast te rotten en wat zijn ieders ervaringen met bijbehorende onderbouwingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat wist ik niet,

@@Vinniepilon even off topic, mij is geleerd dat als je inderdaad last hebt van spanningsverschillen je er een koperring tussen moet doen, dit om elektrolyt corrosie tegen te gaan, hoe kan dit dan worden voorgeschreven ? ( gewoon puur omdat ik het interresant vind om di t soort dingen te weten voor in de toekomst )

Als het koper een lagere waarde heeft als het aluminium of staal, is dit het materiaal dat als eeste opgegeten wordt als het ware. Daarom zitten er ook lood blokken op een schip die worden ook als eerste opgegeten, en zijn makkelijk vervangbaar. ( opgegeten/electrolitische werking )

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden