Ga naar inhoud
  • 0

Onregelmatig toerental


Passat_CC

Vraag

Hoi,

 

Mijn passat cc 140/tdi heeft tijdens het rijden een onregelmatig toerental.Ik heb hem dan op de cruise control staan en toch wiebelt hij op en neer. Dit heeft ook een behoorlijk effect op het verbruik.

 

Ik heb inmiddels de luchtmassameter, dieselfilter, luchtfilter en olie vervangen. Nog steeds geen oplossing.

 

Hebben jullie nog een tip voor mij?

 

Alvast dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb dat probleem ook met mijn DSG gehad.

Is alleen in de versnelling 2, 4 en 6 rond de 2000 toeren.

Is naar mijn idee net even te weinig druk op de koppelingsplaat.

Kun je op twee manieren oplossen.

-1

Tuning op maat met ook DSG tuning waarbij de koppelingsdruk verhoogd wordt.

-2

Andere DSG olie die bij bedrijfstemperatuur dunner wordt en daardoor meer vriktie heeft tussen de platen.

 

Ik heb de tweede optie gedaan omdat ik toch schone olie nodig had.

Bij JB autoservice in Dieverbrug weet Jos hier alles over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

 

Mijn passat cc 140/tdi heeft tijdens het rijden een onregelmatig toerental.Ik heb hem dan op de cruise control staan en toch wiebelt hij op en neer. Dit heeft ook een behoorlijk effect op het verbruik.

 

Ik heb inmiddels de luchtmassameter, dieselfilter, luchtfilter en olie vervangen. Nog steeds geen oplossing.

 

Hebben jullie nog een tip voor mij?

 

Alvast dank.

Kijk eens even een keer naar je brandstoffilter, misschien dat je pomp aan het slijten is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt wel je brandstoffilterhuis losdraaien en het kapje eraf halen als je auto recht staat kan dit zonder knoeien,je ziet dan de bovenkant van je filter zitten,is dit schoon is het wel goed,zie je metaal schilfertjes niet goed;

Als je dit doet draai dan een doek ofzo om het filterhuiks heen voor evt druppels of als er een schroefje valt dan ben je dat niet kwijt;

Enkel deksel optillen filter niet eruit halen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt wel je brandstoffilterhuis losdraaien en het kapje eraf halen als je auto recht staat kan dit zonder knoeien,je ziet dan de bovenkant van je filter zitten,is dit schoon is het wel goed,zie je metaal schilfertjes niet goed;

Als je dit doet draai dan een doek ofzo om het filterhuiks heen voor evt druppels of als er een schroefje valt dan ben je dat niet kwijt;

Enkel deksel optillen filter niet eruit halen

De filter is recent vervangen. Er zat idd wat viezigheid in. Weet niet wat het was.. ik dacht zelf aan pluisjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm als het niet glinsterde is het geen metaal,heb je hem zelf vervangen?

Dan weet je de procedure ook,je zou nog eens kunnen kijken ernaar al lijkt me met die km niks aan de hand,iig normaal zit er niks in tenzij het residu vanuit je tank is,let er wel op dat je nooit op reserve rijd dat versnelt evt slijtage alleen maar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tunex ???? Daar zou ik sowiesie niet naartoe gaan...

 

Maar over een vies brandstoffilter gesproken;

 

Bij de mijne merkte ik ook trilling en wat zoekerig gedrag met lagere toerental. Motor was prima mee te rijden maar vorige week onder coulance vervangen dus je monteue heeft het fout.

aangepast door Fopperr
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden