Ga naar inhoud
  • 0

spanrollen bij de multiriem klappert soms


Sonnie1983

Vraag

Hallo,

 

Ik heb dan wel een golf TDI maar er zullen hier vast wel reacties komen.

 

Ik heb net de ANWB laten komen kijken.

Want sinds woensdagavond maakte mijn motor af en toe een geluid als ik stilstond of uit liet lopen in bijv. bocht.

 

Meer een TK TK TK TK geluid.

 

Soms hoorde ik het geluid wel, dan als ik later tijdens de rit stil stond niet meer etc.

 

De ANWB zegt dat ik de spanrollen bij de multiriem na moet laten kijken en zo min mogelijk rijden omdat anders nog erger kan worden.

 

Op wat voor kosten kan ik rekenen?

 

Eind vorig jaar is wel de distributieriem, waterpomp etc vervangen. Hoort dit er eigenlijk niet bij dan?

 

Maandag moet ik zowiezo naar APK dus dat ritje moet hij nog en vandaag nog naar huis en dan natuurlijk nog naar de monteur.

 

Baal er echt gruwelijk van. Heb deze auto nu bijna 1,5 jaar. En eerst gekloot gehad met het alarm (zoals ik zeg hij werkte te goed want ik kon niet eens meer de auto starten!, daarvoor speciaal lid moeten worden bij ANWB dus extra dokken), nieuwe accu er in, nieuwe distr.riem etc, raam die naar beneden ging en niet meer omhoog wilde, en nu dit weer... Blijf aan de gang zeg...

 

Hopelijk weet iemand hier op wat voor kosten ik kan gaan rekenen. Geluk dat ik volgende week een weekje vrij ben en dus niet echt een auto nodig heb. Maar dan moeten ze nog tijd hebben in de garage!

 

Alvast mijn dank.

 

Groetjes Sonja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

En wat gaat dat kosten?

 

De ANWB zei in ieder geval als hij zo'n pin vast hield dat het geluid minder werd. En dat ik dus naar de spanrollen van de multieriem moest laten kijken.

 

Zit daar de dynamo ook in de buurt? (sorry geen verstand van auto's)

En wat zouden daar de kosten van zijn (vrijlooppoelie van de dynamo)?

 

Bedankt in ieder geval vast.

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor mijn passat was ik voor de spanrol van de multiriem een goeie € 180 kwijt bij een automaterialenzaak. Dus zelf monteren. Mijn oude spanner was echt helemaal gaar, het loopwiel was zelfs in de metalen houder ingelopen.

Kwam er bij toeval achter, bij het vervangen van de distributieriem.

Ik denk dat als je de spanner laat vervangen, ook beter de multiriem laat vernieuwen. Mocht de vrijlooppoelie defekt zijn, die is niet zo gek duur (vind ik). Zo'n € 15.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maandag na de APK breng ik hem naar de monteur.

Ik moet dus tussen de 0 en 200 euro rekenen?

 

Overigens toen ik het aan de monteur uitlegde en dat de ANWB had gezegd dat ik hem naar de spanrollen bij de multiriem moest laten kijken.

Na het hele verhaal zei hij het kan ook de vrijloop van de dynamo zijn. Zoals hier ook al geopperd is.

 

Even afwachten nog. Ik ben ook niet zo goed in het nadoen van dat geluid. moet hij toch maar zelf horen.

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden