Ga naar inhoud

Waar op te letten bij aanschaf Passat 1.4 tsi benzine, aut. uit 2012


crackel

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Nog steeds opzoek naar een ander auto. En wederom een vraag over issue/ klachten/ bekende problemen bij een type passat.

 

Het gaat dit keer om een passat 1.4 tsi uit 2012,  benzine en automaat. Zijn er bekende issue/ klachten of problemen en waar moet ik op letten bij eventuele aanschaf?/

 

Alvast bedankt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geluid ketting bij koude start checken en letten op manier waarop de DSG7 schakelt in ieder geval.

 

Klopt Ozzy, buurman kocht een ex-lease auto met 157 K op de klok. Bij aankoop niets aan de hand, nu paar maanden later begint het geratel met starten. Heb hem al wel doorgegeven om het goed in de gaten te houden. Voor de rest zijn het mooie auto's en verder nog geen klachten gehoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat model en er is tot nu toe vervangen(119.000km)

Turbo

Dsg bak volledig

Koppeling

Computer

Maar die pech kan je nou eenmaal hebben..

In principe heb je er gewoon een hele goede auto aan, alleen als er wat kapot gaat dan kan de teller aardig hard gaan.

Succes met je keuze

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat model en er is tot nu toe vervangen(119.000km)

Turbo

Dsg bak volledig

Koppeling

Computer

Maar die pech kan je nou eenmaal hebben..

In principe heb je er gewoon een hele goede auto aan, alleen als er wat kapot gaat dan kan de teller aardig hard gaan.

Succes met je keuze

 

 

Pech of zwakke punten?

 

Bij mij (2010 3C 1.4TSI BM DSG7):

- turbo (km 87.760)

- waterpomp (km 87.760)

- luchtfilterkast (km 87.760)

- koppeling  (km 106.840)

 

Bij een koude start begint deze wat meer geluid te maken en wat onregelmatig te lopen. Dit is na zo'n 15 - 20 seconden weg. Nu 156.500 km op de teller.

 

Maar de auto rijdt gewoon vreselijk lekker en zelfs 21 uur :embarassed: achter het stuur is geen probleem....   :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even ter aanvulling:

 

Bij mij gaat nu standaard de SSA (start/stop automaat) uit na het starten. Volgens mij de schuldige van het voortijdig overlijden van de Turbo.

 

Bij stilstand altijd de rem volledig intrappen (toerental naar stationair = 800 - 900 rpm) of op de parkeerrem en bij filerijden zet ik de bak in handmatige stand, zodat ik telkens in 1 optrek. Als de automaat in D staat rijd je nl. altijd in D2 weg en dan gaat je koppeling (2-4-6) vervroegd naar z'n vaantjes ...

 

Ik rijd regelmatig met de versnelling in S om het toerental wat hoger te houden. Beperkt m.i. intern vervuilen (EGR) van het inlaattraject.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Als ik mag inhaken op vraagstelling.

 

Ook ik ben opzoek naar een knappe gebruikte B7.

Bovenstaand allemaal een duidelijk verhaal, maar heb ook wel gehoord, dat die problemen vaak in eerste type zat. en 2e type verbetert waren klopt dat?

En 2de type hoe herken ik die? of van welk jaartal zijn deze dan?

 

Ik heb nml een knappe zien staan, met 167000 op de teller, en qua starten hoor ik geen gekke dingen.

Ook even mee getoert ook hierin geen vreemde/gekke dingen....

Al met al een super mooie wagen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mag inhaken op vraagstelling.

 

Ook ik ben opzoek naar een knappe gebruikte B7.

Bovenstaand allemaal een duidelijk verhaal, maar heb ook wel gehoord, dat die problemen vaak in eerste type zat. en 2e type verbetert waren klopt dat?

En 2de type hoe herken ik die? of van welk jaartal zijn deze dan?

 

Ik heb nml een knappe zien staan, met 167000 op de teller, en qua starten hoor ik geen gekke dingen.

Ook even mee getoert ook hierin geen vreemde/gekke dingen....

Al met al een super mooie wagen...

 

Het is ook gewoon een gok met het kopen van een auto. Dit is niet specifiek bedoeld voor de 1.4TSI.

Ik heb een 3C uit 2010 met een 1.4 TSI. Mijn ketting begon pas te ratelen bij 180k km. 

 

Een ding is een feit: De ketting is niet gemaakt om een levensduur van een auto mee te gaan. De reparatie van een ketting kan je goedkoop oplossen door bijvoorbeeld bij de volkswagen dealer te laten doen in het buitenland. ( ik deed Kroatie, scheelt zeker 60% en heb garantie voor bij vw dealers)

 

Daarnaast is het gewoon belangrijk om de DSG gewoon goed aan te voelen. 

 

Ik meen dat de nokkenasverstellers vanaf 2011 opgelost zijn door middel van een modificatie. Ik weet dit niet 100% zeker, en zou dit dus nog uitzoeken. Deze reparatie is ook een wel een dure reparatie. Ik heb deze storing net gehad, @ . Ik heb via een goeie monteur eerst preventief wat dingetjes gedaan, waaronder de bougies. ( Deze zijn heel erg gevoelig bij de TSI motoren). Uit eindelijk is dit ook mijn probleem geweest gelukkig. 

aangepast door Hrvatinl
Link naar reactie
Delen op andere sites

En kan ik met een km stand van 174000 bv ook meteen preventief de ketting vervangen? Zou dat schelen?? En in t buitenland.... daar kom ik niet zo veel ☺

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Thijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan had je vermoedelijk wel een diesel genomen

:grin:

 

Indd.

Maar dat het scheelt geloof ik meteen.

Maar ik zou niet weten waar ik moet zoeken, hoe en wa.

 

Maar goe laten we niet op de zaken vooruit lopen.

Het is mij een stuk duidelijker.

 

Thx, and a B7 it will be.. :thumb:

Morgen als het lukt weer proefrijden bij een andere garage.. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

En kan ik met een km stand van 174000 bv ook meteen preventief de ketting vervangen? Zou dat schelen?? En in t buitenland.... daar kom ik niet zo veel ☺

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bij 174000 zou ik hem preventief vervangen ja! Op het moment dat ze hem vervangen vraag je ook gelijk of ze naar je nokkenasverstellers willen kijken.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou eerst moeten achterhalen of deze al een kettingrevisie gehad heeft. Zo ja, dan is opnieuw vervangen weggegooid geld ...

Uiteraard is dat het eerste wat ik ga doen.

Is dit niet het geval dan denk ik dat ik het miss preventief ga doen.

 

Maar eerst maar is proefrijden en kijken of het ind een zeer nette wagen is zoals ze zeggen in de advertentie.

Wat wel een pluspunt is, is dat ik de 2de eigenaar zal worden mocht ik de auto kopen.

 

En mocht ik hem kopen, moest ik maar is een lijstje gaan maken van wat ik allemaal wil gaan modden :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staar je niet blind op 1e eigenaar. Ik heb mijn auto bij de dealer in Dld gekocht met garantie. Zonder garantie had ik €3000,- kunnen afikken vanwege defecte hd pomp en een kapotte injector.

 

Een goede garantie van een dealer is wel belangrijk, beter dan garantie van willekeurige verkoper.

aangepast door Fopperr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm weet niet of het ook in deze post/vraag mag. Maar gezien ik nog zoekende ben naar een Passat 1.4, heb Ik nog wat andere vragen.... te weten: hoe Zie je welke rns radio er In zit?

 

Want heb 2 versies gezien... 1 met 6 knoppen (3 rechts en 3 links) en 1 met 8 knoppen (4 links en 4 rechts)....

 

Mijn vermoeden is dat die met 6 knoppen de rns315 is. Kan iemand dat bevestigen?

 

En kan je op de rns315 ook een achteruitrijd camera aansluiten?

 

Hoor het graag van jullie

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Thijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou net zeggen, dacht nml dat ik ind met een gereden had, die had ook 6 knoppen en navigatie... het scherm met de 8 knoppen is ook groter. Dus ik denk dat die met 8 de rns510 is, en die met 6 de rns315.

 

Alleen kan er op de rns315 ook een achteruit rijd camera?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Thijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou net zeggen, dacht nml dat ik ind met een gereden had, die had ook 6 knoppen en navigatie... het scherm met de 8 knoppen is ook groter. Dus ik denk dat die met 8 de rns510 is, en die met 6 de rns315.

 

Alleen kan er op de rns315 ook een achteruit rijd camera?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Niet op allemaal voor zover ik weet. Als het wel kan heb je achter op de radio een extra langwerpige stekker aansluiting.

Mischien dat een ander forum lid dit beter weet.

Het kan ook nog een rns310 zijn.

De 310 kan zeker geen camera hebben maar ziet er kwa looks het zelfde uit als de 315.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden