Ga naar inhoud

Roest steenslag


querex

Aanbevolen berichten

Nadat mijn auto enkele maanden heeft moeten buitenstaan voor verbouwingen, merkte ik dat enkele kleine steenslag putjes al snel zijn uitgebreid tot best grote roest plekken.  :neutral:

Aangezien ze op dergelijk korte tijd zo groot zijn geworden, kan ik ze best tijdig laten repareren, alvorens mijn volledig dak binnenkort bruin ziet  :neutral:

 

Zonet even bij een spuiter in de regio geweest, om te informeren achter de kosten om de schade te laten herstellen.

Maar deze liepen al snel + 1000 euro op.

- Herspuiten volledig dak

- Herspuiten stijl rechts naast de voorruit (langs voorkant auto bekeken)

- Herspuiten motorkap

 

Aangezien de Passat 3C ondertussen ook al 7,5 jaar oud is en de kostprijs wat hoog oploopt voor de leeftijd,

wou ik eens informeren of er hier al iemand ervaring heeft met dergelijke roest plekjes op een meer economisch verantwoorde (goedkopere) manier op te lossen, rekening houdend met de leeftijd van de 3C.

 

- De roest voorzichtig wegkrabben + behandelen met roestwerende (zwarte) verf?

- ...

 

Na doorvragen aan de spuiter, zou lokaal bijwerken ook mogelijk zijn.

Maar dit zou alles behalve een mooi resultaat geven wist hij me te zeggen:

- De randen zichtbaar

- Doffe waas door de vernis

 

Iemand ervaring / tips / .. alles welkom!

 

 

Enkele foto's.

 

Roesplek boven de voorruit (ongeveer in het midden boven de raam):

7VZjFt0.jpg

 

 

Roestplek op de rechter stijl naast de voorruit (langs de voorkant bekeken):

NYZG4m3.jpg

 

 

2x Roestplek boven de voorruit in de rand

knL6XAx.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die op het dak is wel een flinken, je ziet ook nog een stuk roestblader zitten links op de foto. Dat moet eerst weg. Zou wel eert iets van primer of menie aanbrengen voor de lakstift, anders is het na een jaar nog erg als nu. Met lakstift breng je het zo dun aan dat er zo vocht doorheen komt en binnen veder gaat met roesten.

aangepast door Schippersss
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de zij stijl lijkt ook meer te zitten, of is dit bedrog?

Inderdaad als ik de foto opnieuw bekijk, lijkt dit inderdaad verwarrend  :roll:

Die extra "veeg" in de zijstijl naast het "puntje" is een wierspiegeling van de omgeving.

Visueel is het dus enkel het "puntje / gaatje".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste is toch gewoon laten spuiten. je kan wel spot-repair doen, maar dat blijf je op dit soort vlakken altijd zien. Beter direct goed afhandelen. Misschien kun je dit in combinatie met de gehele kop van de auto spuiten laten doen en is er na prijsopvraag bij diverse partijen een interessante prijs te bedingen? Met zelf via een lakstift doen gaat dit niet mooi worden. De plekken zijn daarvoor echt te groot (los van het helemaal voorkomen van verder roesten). Ook die op de rand bij de ruit gaat een lastige worden want voor je het weet is de roets doorgekropen onder de ruit en is er daar nog meer aan de hand. Eigenlijk zou je zelfs de ruit eruit moeten laten halen en vervangen om het helemaal 100% te doen. Vraag jezelf af: hoe lang wil je nog met de auto doen? En bij verkoop of inruil gaat dit soort roest toch behoorlijk negatief drukken op de prijs die je nog ontvangt.

aangepast door Nard
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste is toch gewoon laten spuiten. je kan wel spot-repair doen, maar dat blijf je op dit soort vlakken altijd zien. Beter direct goed afhandelen. Misschien kun je dit in combinatie met de gehele kop van de auto spuiten laten doen en is er na prijsopvraag bij diverse partijen een interessante prijs te bedingen? Met zelf via een lakstift doen gaat dit niet mooi worden. De plekken zijn daarvoor echt te groot (los van het helemaal voorkomen van verder roesten). Ook die op de rand bij de ruit gaat een lastige worden want voor je het weet is de roets doorgekropen onder de ruit en is er daar nog meer aan de hand. Eigenlijk zou je zelfs de ruit eruit moeten laten halen en vervangen om het helemaal 100% te doen. Vraag jezelf af: hoe lang wil je nog met de auto doen? En bij verkoop of inruil gaat dit soort roest toch behoorlijk negatief drukken op de prijs die je nog ontvangt.

Inderdaad, ik ben aan het overwegen om misschien de grote plek op het dak + de 2x moeilijke roest plaatjes in de raam rand te laten doen met spot-repair.

En de andere kleinere losse puntjes misschien met de hand te doen dmv reeds aangeraden primer + lakstift.

Het is moeilijk afwegen wat de beste optie is...

 

Ik zoek nog wel enkele jaren met deze B6 te blijven rijden.

Deze is mechanisch 100% in orde, als ik een nieuwe koop, moet ik weer afwachten of alles mechanisch in orde is.

Als ook met de verbouwingen vervoer je liever alles met een iets oudere wagen dan een pareltje van een nieuwe wagen  :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je iemand hebt die goed spot repair kan doen zie je er niks van. Ik kan het weten mijn auto paar punten laten doen op voorscherm achterbumper deur en binnekort weer paar kleine plekjes voor die vorige 3 delen was is 250euro kwijt. En ik ben erg kritisch maar je ziet er niks van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je iemand hebt die goed spot repair kan doen zie je er niks van. Ik kan het weten mijn auto paar punten laten doen op voorscherm achterbumper deur en binnekort weer paar kleine plekjes voor die vorige 3 delen was is 250euro kwijt. En ik ben erg kritisch maar je ziet er niks van!

Postie, was jouw spot repair van de 1 a 2 mm groote? Of ook van de 10 mm zoals de roestplek op het dak van mijn 3C?

Alvast bedankt voor uw input!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden