Ga naar inhoud
  • 0

Passat 2.0tdi trilling/rammel


Fopperr

Vraag

Inmiddels de Passat bijna 5 maand en 20k verder.

 

Fijne auto met erg soepele motor! Natuurlijk merk je een aantal dingen aan de auto????

 

Als de auto in z'n vrij staat merk ik dat de auto ligt schommelt. Trap ik de koppeling in is dat schommelen weg. Ik vermoed dat het vliegwiel die trilling veroorzaakt

 

Destijds heb ik 1 nieuwe injector gekregen. Ik merk dat de waarden van de injectoren wisselend zijn als ik de koppeling wel/niet intrap. Het lijkt erop de motor het vliegwiel compenseert.

Daarbij hoor ik ook een zwaarder geluid tussen de 1000/2000rpm. Ik vermoed dat de vorige eigenaar de schakelindicator gevolgd heeft....

 

Als de motor koud is hij klinkt als een normale CR diesel maar als hij warm is hoor ik een metaal-achtige rammel wat vooral stationair hoorbaar is.

 

Wat zou dit kunnen zijn? EGR, misschien hitteschild oid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Oorzaak is een slechte HD pomp. Het gevolg is metaalslijpsel in je gehele brandstofsysteem en ook je injectoren.

Wat je kunt doen om het te voorkomen; regelmatig je brandstoffilter controleren op metaaldeeltjes en voorkomen kan door elke 100k (of eerder) je HD pomp te vervangen....

Sorry had jouw reactie nog niet gezien maat
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@giromaat

 

Ik heb vandaag iemand uit de sportschool gesproken die een bmw 320d e90 heeft, die heeft er ook heel veel ellende mee gehad... dusja een bmw is ook niet geheel probleemvrij.

Met de Passat van ons hebben we tot nu toe geen ellende gehad, ook een BKP trouwens. (*afkloppen*)

Ondertussen hebben we al bijna 110.000 km (huidige km stand 270.xxx) er zelf bij gezet.

 

Je moet gewoon geluk hebben, zoals @@Fopperr het al zei...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welke ga je aanschaffen?

Ik heb de 318d gehad.super blok enkel krukas poelie rubber is zwak punt.het rubber verduurd na een tijd met alle gevolgen vandien.geld ook voor 2.0 e90.91

 

 

Ik heb hem al een BMW 320D EDE Touring standaard 163 PK De Passat had na tunign 170 PK moet nog wennen aan de achterwielaandrijving 

20160730_110949_zpsibohdhwn.jpg

20160730_111003_zps1wac6cg4.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@giromaat

 

Ik heb vandaag iemand uit de sportschool gesproken die een bmw 320d e90 heeft, die heeft er ook heel veel ellende mee gehad... dusja een bmw is ook niet geheel probleemvrij.

Met de Passat van ons hebben we tot nu toe geen ellende gehad, ook een BKP trouwens. (*afkloppen*)

Ondertussen hebben we al bijna 110.000 km (huidige km stand 270.xxx) er zelf bij gezet.

 

Je moet gewoon geluk hebben, zoals @@Fopperr het al zei...

Ik hoop dat  je al terug bent geweest voor die verstuiver actie 23H9 geloof ik?

NADAT die zijn vervangen (en na me bezoek bij JD veel plezier gehad met de wagen ben van 99k naar 240k gegaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bmw heeft ook problemen met injectoren en vliegwielen etc. Van merk switchen omdat daar mogelijk minder problemen zijn heeft volgens mij geen zin, je moet er gewoon geluk mee hebben en lief voor zijn

 

Klopt had wat velgen gekocht van iemand die had de zelfde auto 1 jaar ouder gelijk naar de tuning en ja hoor vliegwiel kon die extra PK niet aan maar hij heeft een deal gemaakt met de verkoper

hij wilde ook nieuwe koppelingsplaten met bijbetaling van 750e  nieuw vliegwiel en koppelingsplaten   dus die tuning gedachte nog maar even uitgesteld :) heb nog 6 maanden garantie  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@giromaat

 

Mooie 320d F31.

Automaat (ZF 8 traps automaat) of handbak?

 

Ik was de eerste in Deventer die bij de dealer kwam aankloppen voor 4 nieuwe verstuivers. :)

aangepast door Ozzy40
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden