Ga naar inhoud
  • 0

Linker voorveer gebroken


SJ

Vraag

hi allemaal, hier een "latent" lid .... lang geleden lid geworden bij mn eerste Passat (3BG) en nu een 3C maar na verloop van tijd erg weinig op dit forum geweest. En nu ... nu natuurlijk gelijk zoeken op internet en dit forum want bij mijn linker voor veer is gisteren met veel lawaai een halve ring afgebroken.

 

De VW dealer die vraagt hier zo'n 330 euro voor en dan is alleen de linkerveer vervangen. De KwikFit die vraagt ongeveer hetzelfde maar dan is links en rechts vervangen. Dat is nog al een verschil. En misschien is zelf doen ook nog wel een optie.

 

Wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je de gereedschap voor de veren hebt,dan is het makkelijk te doen.

 

Want de veren moeten ingeklemd zijn anders kan het verkeerd gaan.

 

Je moet ze allebij vervangen zowiezo.

 

Anders doe je Twan of Vdub een PB ,zij kunnen u een ermee helpen

aangepast door Rachid17
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als het standaard veren zijn heb ik 4 veren voor je liggen voor een vol krat heineken, hoef je ze niet te kopen.

Doe dan kratje Amstel Andre @@butcher1981... Heineken is niet te zuipen  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

 

Trouwens ik heb hier nog complete veerpoten voor en achter liggen van een 4 motion, ga je gelijk een klein stukje zakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Doe dan kratje Amstel Andre @@butcher1981... Heineken is niet te zuipen  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

 

Trouwens ik heb hier nog complete veerpoten voor en achter liggen van een 4 motion, ga je gelijk een klein stukje zakken.

*kuch* *kuch* Amstel beter dan Heinikepis? *kuch* *kuch*

Pak dan Hertog Jan. Dan heb je tenminste wat.

Sorry voor de off topic moderators

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kratje Heineken, kratje Amstel, kratje HJ .. ieder zo zijn smaak.
 
De wagen heeft nu 144000 km gelopen ongeveer en ik zit nog in dubio om gelijk alles te vervangen of slechts alleen de linkerveer voor. Verlagen hoeft niet @ dus de gehele set van 4 Motion sla ik af. Dank je.
 
@@butcher1981, alles is bij mij nog standaard maar ik zag wel dat er verschil zit tussen vering voor 3C met automaat en handbak. Ik heb nog niet in ETKA kunnen kijken maar op vosparts.nl zie ik verschil in dikte (13,25mm vs 12,75). Waar kwamen jou veren onder vandaan?

 

Ik neig nog even naar snelle en goedkope oplossing, namelijk alleen linksvoor de veer laten vervangen.

aangepast door SJ
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

SJ alleen de ene kant vervangen is een optie, maar dan ga je verschil zien en merken.

Als je het wilt doen dan gelijk allebij doen,anders moet je over een aantal weken de andere kant ook doen.

Het is een aanrader en geen plicht

Niet een plicht maar een ongeschreven wet.

Remschijven en blokken gaan ook altijd per 2. Schokdempers idem dito.

 

Verschil van handbak en automaat zal in het gewicht zitten. Een automaat is zwaarder dan handbak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kratje Heineken, kratje Amstel, kratje HJ .. ieder zo zijn smaak.

 

De wagen heeft nu 144000 km gelopen ongeveer en ik zit nog in dubio om gelijk alles te vervangen of slechts alleen de linkerveer voor. Verlagen hoeft niet @ dus de gehele set van 4 Motion sla ik af. Dank je.

 

@@butcher1981, alles is bij mij nog standaard maar ik zag wel dat er verschil zit tussen vering voor 3C met automaat en handbak. Ik heb nog niet in ETKA kunnen kijken maar op vosparts.nl zie ik verschil in dikte (13,25mm vs 12,75). Waar kwamen jou veren onder vandaan?

 

Ik neig nog even naar snelle en goedkope oplossing, namelijk alleen linksvoor de veer laten vervangen.

Verlagen verlagen, hij gaat maar 1.5 cm om laag hoor hahahaha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook alleen linksachter vervangen toen deze gebroken was.

Volgens mij moet je wel even letten op de uitlijning als je de ophanging loshaalt. Ik heb geen gereedschap om de veren in elkaar te drukken voor de montage dus ik heb de draagbalk losgehaald. Dan moet je wel even aftekenen hoe hij staat om scheefstand te voorkomen. Ik weet niet af dat moet, maar ik heb het gewoon gedaan als het los is kun je het niet meer aftekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kratje Heineken, kratje Amstel, kratje HJ .. ieder zo zijn smaak.

 

De wagen heeft nu 144000 km gelopen ongeveer en ik zit nog in dubio om gelijk alles te vervangen of slechts alleen de linkerveer voor. Verlagen hoeft niet @ dus de gehele set van 4 Motion sla ik af. Dank je.

 

@@butcher1981, alles is bij mij nog standaard maar ik zag wel dat er verschil zit tussen vering voor 3C met automaat en handbak. Ik heb nog niet in ETKA kunnen kijken maar op vosparts.nl zie ik verschil in dikte (13,25mm vs 12,75). Waar kwamen jou veren onder vandaan?

 

Ik neig nog even naar snelle en goedkope oplossing, namelijk alleen linksvoor de veer laten vervangen.

 

Mijn veren kwamen van passat 2.0 fsi sedan bj 2006, en het gaat ook om de standaard veren.

aangepast door butcher1981
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden