01316 - Remmenregelapparaat 013 - AUB Storingsgeheugen afvragen - MIL AAN Freeze frame: Fout Status: 11101101 Fout Prioriteit: 3 Fout Frequentie: 254 Reset Teller: 39 KM-stand: 322520 km Tijd Indicatie: 0 Datum: 2042.14.00 Tijd: 20:38:22
Freeze frame: Voltage: 12.32 V Aantal: 236
ABS Toerentalsensor linksachter.
Begreep er niks van want was hier niet mee bezig geweest, had wel gezien dat er achter de naaf van het lager linksachter veel roest zat en er soort kartonnen ring ter grootte van de ABS ring los hing.
Heb eerst de sensor maar losgehaald stekker contacten in de contactspray gezet en weer gemonteerd.
Fouten kunnen wissen en na 10 meter weer ABS storing.
Beetje zitten googelen over mogelijke oorzaak, kon mij niet voorstellen dat de sensor stuk was omdat ie wel door VCDS werd herkend.
Had nog een oud wiellager liggen, beet je vergeleken met die op de auto en besloten om hem toch maar te wisselen, nieuwe sensor kan altijd nog.
Asboutje bij de dealer gehaald, lager gewisseld en.........ABS storing was weg.
De storing van het remmen regelapparaat kon ik niet wissen, een km of 6 gereden, autold, ESP, ABS deed het allemaal weer prima.
Na 6 km nog een keer geprobeerd fout 01316 te wissen en dat lukte.
Ik weet dat de ABS ring bij de meeste VW's in het lager is geïntegreerd maar vraag me toch af hoe die werkt, hij zou pulsen moeten geven en/ of magnetisme opwekken.
Het lager is niet magnetisch en ik kon het zo uit elkaar trekken (niet echt fris dus) maar het lager huis lijkt uit een stuk gegoten en kan er verder niks aan ontdekken.
Ben natuurlijk blij dat het opgelost is maar nieuwsgierig naar de oorzaak.
Kreeg bij de dealer nu deze nieuwe asbout, ze gebruiken nu achter dezelfde bouten als voor.
Vraag
Willem nunspeet
Ik heb afgelopen zaterdag mijn complete remmen achterzijde vernieuwd: schijven, keramische blokken en de 2 flexible remleidingen.
Bij een proefritje kreeg ik meteen de ABS/ ESP foutmeldingen op het dashboard.
Uitlezen gaf deze foutmeldingen.
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Adres 03: ABS Remmen Labels: 3C0-614-095-C2.clb
Regelapparaat Onderd.nr.: 3C0 614 095 P HW: 3C0 614 095 P
Component en/of Versie: ESP 440 C2 H015 0003
Software Codering: 0029986
Dealernummer: WSC 05311 000 00000
VCID: 2F6611BABEFA4846D9-807A
1 Fout Gevonden:
00290 - ABS-toerentalsensor LA (G46)
004 - Geen Signaal/Communicatie - Geregeld
Freeze frame:
Fout Status: 00100100
Fout Prioriteit: 1
Fout Frequentie: 3
Reset Teller: 36
KM-stand: 322475 km
Tijd Indicatie: 0
Datum: 2042.14.00
Tijd: 14:47:49
Adres 53: Handrem Labels: 3C0-907-801-53.clb
Regelapparaat Onderd.nr.: 3C0 907 801 B HW: 3C0 907 801 B
Component en/of Versie: EPB VC8HC001 013 0001
Software Codering: 0000012
Dealernummer: WSC 12345 123 12345
VCID: 2142E782F82EEE365F-8074
1 Fout Gevonden:
01316 - Remmenregelapparaat
013 - AUB Storingsgeheugen afvragen - MIL AAN
Freeze frame:
Fout Status: 11101101
Fout Prioriteit: 3
Fout Frequentie: 254
Reset Teller: 39
KM-stand: 322520 km
Tijd Indicatie: 0
Datum: 2042.14.00
Tijd: 20:38:22
Freeze frame:
Voltage: 12.32 V
Aantal: 236
ABS Toerentalsensor linksachter.
Begreep er niks van want was hier niet mee bezig geweest, had wel gezien dat er achter de naaf van het lager linksachter veel roest zat en er soort kartonnen ring ter grootte van de ABS ring los hing.
Heb eerst de sensor maar losgehaald stekker contacten in de contactspray gezet en weer gemonteerd.
Fouten kunnen wissen en na 10 meter weer ABS storing.
Beetje zitten googelen over mogelijke oorzaak, kon mij niet voorstellen dat de sensor stuk was omdat ie wel door VCDS werd herkend.
Had nog een oud wiellager liggen, beet je vergeleken met die op de auto en besloten om hem toch maar te wisselen, nieuwe sensor kan altijd nog.
Asboutje bij de dealer gehaald, lager gewisseld en.........ABS storing was weg.
De storing van het remmen regelapparaat kon ik niet wissen, een km of 6 gereden, autold, ESP, ABS deed het allemaal weer prima.
Na 6 km nog een keer geprobeerd fout 01316 te wissen en dat lukte.
Ik weet dat de ABS ring bij de meeste VW's in het lager is geïntegreerd maar vraag me toch af hoe die werkt, hij zou pulsen moeten geven en/ of magnetisme opwekken.
Het lager is niet magnetisch en ik kon het zo uit elkaar trekken (niet echt fris dus) maar het lager huis lijkt uit een stuk gegoten en kan er verder niks aan ontdekken.
Ben natuurlijk blij dat het opgelost is maar nieuwsgierig naar de oorzaak.
Kreeg bij de dealer nu deze nieuwe asbout, ze gebruiken nu achter dezelfde bouten als voor.
aangepast door Willem nunspeetLink naar reactie
Delen op andere sites
0 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten