Ga naar inhoud
  • 0

ABS Probleem?


Laserlite

Vraag

Zoals de titel al zegt, heb ik dus een abs probleem.

 

Uiteraard al op het forum gezocht en rondgezocht op google, alleen kom ik er toch niet meer uit.

 

Probleem is als volgt.

Passat gekocht en op het eerste gezicht geen problemen. Alleen na een paar weken begon heel af en toe de abs lampje branden met nog een remlampje. Dus ik denk zal wel weer voorbijgaan.

Tot op een gegeven moment dat hij bij het starten altijd 3x piept en de lampjes branden/knipperen.

 

Wat heb ik al gedaan?

- Uitlezen; gaat niet omdat de ABS module niet wordt gevonden.

- 2x ABS pomp/module vervangen; is 1x gelukt om hem uit te lezen. Ben paar meter gaan rijden en problemen begonnen weer.

- Zekeringen nagelopen en alles in order (links bij bestuurderskant)

 

Waar kan ik eventueel verder naar kijken? Kabelbreuk? ergens anders een zekering?

 

Auto moet namelijk zo snel mogelijk APK gekeurd worden, dus wie heeft er een idee waar het probleem kan liggen.

 

Alvast bedankt! :mrgreen::angel:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@@Vinniepilon
Bedankt voor de snelle reactie.

 

Zekeringen aan de bestuurderskant zijn allemaal in orde, zit er ergens anders misschien een verstopte zekering? Meen te lezen dat bij de golf 4 op de accu een zekering is, maar die heeft de passat niet.

 

Toen ik hem ging uitlezen kwam er 1 melding, dat was de abs sensor rechtsachter. Maar daarna niet meer kunnen uitlezen (kon de module niet meer bereiken).

 

Misschien een domme vraag, maar hoe kan ik de unit testen of hij wel spanning krijgt?

aangepast door Laserlite
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke

Yes remlichten doen het inderdaad nog. Alle abs sensoren afkoppelen kan ik inderdaad nog proberen.

 

 

Alleen wat mij opvalt is dat, in normale omstandigheden, de abs unit moet "klikken" als je de auto op contact zet. Soort van controle bij het starten of er geen problemen zijn.

Kan het zijn dat door 1 abs sensor kapot is dat hij dit niet meer doet? (klinkt niet echt logisch namelijk :P:lol: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar heb je exact hetzelfde oem nr abs pomp model er in je gedaan ? Je kan niet zo maar een ander nr erin doen bij je jou auto erzijn wel 10 modellen abs unit.

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Das waar ik aan dacht dat er 1 abs sensor misschien moeilijk doet (kortsluiting of sluiting naar massa) en hierdoor de hele module ontregelt en niet meer bereikbaar maakt. Denk gewoon maar even mee, niet dat ik ervaring heb met 3B(G)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Fai

Klopt, ik heb 2x dezelfde abs pomp/module vervangen met exact dezelfde nummers.

 

@@wulfke

Ik kan het altijd proberen toch :thumb::D

 

@@BARRY_TDI

Dat had ik inderdaad ook gelezen. Maar voordat ik mijn radio inbouwde zat er al een radio in, dus zou het dan wat moeten uitmaken?

Ik ga het in ieder geval even proberen! Even radiostekkers eraf en kijken wat hij doet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet niet of je een automaat hebt. Maar onze oude wagen had ook ineens ABS storingen.

Uiteindelijk was het de bak ECU die verzopen was. Het snelheidsignaal komt dan niet meer door aan de ABS unit.

Dus controleer ook of je niet ergens nattigheid voelt.

Kan bij een 3BG nooit kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Vdub

Heb inderdaad 2x een gebruikte gemonteerd.

Bedankt voor de referentie naar ACtronics, maar heb jij of heeft misschien iemand anders ook ervaring met ECU Repair Centre in Helmond?

 

En de vraag is, hoe weet ik zeker dat de module kapot is en dat het probleem niet ergens anders ligt voordat ik 200-250 euro neertel voor iets wat niet nodig was geweest.

 

@@Petroman

Ik heb geen automaat, handgeschakelde passat 3b met 2.3 v5 motor :)

 

Edit: Remolie is in orde, dus niet te laag.

aangepast door Laserlite
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb precies dezelfde problemen gehad, bij mij was het de abs computer zelf ( elektrische gedeelte ) zit een contactje in die wel eens los laat na verloop van tijd.

Als je hem vervangt voor een andere moet het oem nummer wel overeenkomen anders werkt hij niet.

Of als je een beetje handig bent is dit zelf te doen, staan wel filmpjes op internet hoe het moet, bij mij is het mis gegaan dus dan moet je helaas een nieuwe kopen;) Open gemaakte ABS computers  maken ze niet bij die bedrijven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb mijne niet kunnen laten repareren omdat ik zo eigenwijs was om hem zelf open te maken :D

Heb via internet een 2e hands ABS pomp gekocht en hij werkte weer (plug en play) 

Zorg dat de nummers overeen komen dan moet het gewoon over te zetten zijn

Er zijn nogal wat verschillende soorten! welk nummer heb je? Ik heb hier nog een goede liggen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar als je al 2x de abs unit vv hebt, zou ik eerst de bedrading laten controleren. Aangezien je er niet in komt met de testkast zou het goed kunnen zijn dat je massa plus of de can aandrijving van de abs bekabeling niet in orde is. Wat is je voltage? Wat is de weerstand van de massa? Wat is de weestand van de draden van de Can? Die lopen naar de ecu van de motor. Kom je wel in de andere regelapparaten?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@marijnensam

Dat dacht mijn garagist dus ook, want soms met een beetje wiebelen van de abs unit was er geen probleem. Maar na een paar keer starten ging hij weer aan.

 

Maar hierbij een update!

Afgelopen maandag de abs module naar ACtronics verstuurd en gisteren weer terug ontvangen. Zat mooi in een fancy paars koffertje.

 

Alles zag er goed uit en toen ik thuis was maar even ingebouwd, toen was daar het moment. Zou hij nog steeds problemen geven of is het opgelost?

Auto maar gestart en hopen dat de piepjes en lampjes wegbleef. Dus naar een paar seconden al duidelijk dat het probleem is opgelost! :mrgreen:

 

Dus vanochtend was het weer heerlijk rijden zonder piepjes bij het starten, een constant brandend ABS lampje en knipperende handrem lampje.

 

Iedereen bedankt voor de reacties! :mrgreen::angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden