Ga naar inhoud
  • 0

Markii

Vraag

Hallo,

 

Ik heb sinds kort een Passat W8. De auto heeft de volgende problemen; Motormanagementlampje brandt; VAGCOM melding P0599 (cruise control circuit high).. Na wat googelen blijkt het Thermostat Heater Control te zijn? Ik ben gisteren voor m'n werk naar Duitsland geweest en op de snelweg met hoge snelheid gaf de temperatuurmeter 110 graden aan (net niet in rood) maar dit is wel te hoog, zou 90 moeten zijn, zal ermee te maken hebben.. Is het erg om zo door te rijden? Moet ik de thermostaat laten vervangen?

 

Verder heb ik een probleem met de stuurbekrachtiging, de pomp begint erg veel lawaai te maken als de motor warm is, zowel bij sturen als bij niet sturen.. Nu las ik iets over de aanzuigleiding tussen het reservoir en de pomp, deze zou van binnen verstopt kunnen raken door loslatende voering, de pomp zuigt dan lucht aan en dat maakt geluid, de pomp smeert dan minder en is natuurlijk niet goed, is het heel erg om mee door te rijden? Ik heb de slang bekeken maar ziet er van de buitenkant goed uit. Als ik de dop van het reservoir haal dan zie ik de olie koken! 

 

Verder werkt mijn benzinemeter niet. Zou dit met elkaar te maken kunnen hebben? De P0599 melding kan ook te maken hebben met de fan, een massaprobleem? Kan het zijn dat de stuurbekrachtigingsolie niet gekoeld wordt door dit probleem?

 

Verder brand melding "check brakepads" in display, dit display vertoond ook kuren, is slecht leesbaar..

 

Iemand tips? Heeft het met elkaar te maken of zijn het losse problemen? Thermostaat/koeling en stuurbekrachtiging/koeling?

 

Alle tips zijn welkom! Ook tips m.b.t. W* experts/monteurs in de regio Groningen..

 

Markii

aangepast door Markii
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

p0599 is van je electronische thermostaathuis, heeft niks van doen met je cruisecontrol. Even uit het hoofd past er bijna PnP een Audi thermostaathuis in.

 

Stuurolie hoort niet te koken, kan wel schuimen. Wellicht een nieuwe/andere pomp nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Probleem is bekend, heb de W8 laten uitlezen en het is idd wat ik verwachte.. Ik heb een nieuw thermostaathuis nodig omdat de sensor niet meer goed is.. Ook heb ik een nieuw stuurhuis nodig en een nieuwe AC FAN.. Wordt dus een duur grapje.. M'n broertje gaat er binnenkort mee aan de de gang.. Aan onderdelen alleen al ben ik zo'n 1500,- kwijt.. Gelukkig rekent m'n broertje geen hoog uurloon.. Ach ja, ik wist waar ik aan begon, hoop alleen niet in de toekomst problemen te krijgen met de bak en motor, lees toch over "productiefouten" m.b.t. de krukaslagers. Het blijkt dat de halve maantjes die de lager op zijn plek houden een ontwerp fout hebben, deze behoren een nokje te hebben die in het blok valt, wat er voor zorgt dat deze op zijn plek blijven zitten. De W8 heeft dit nokje niet, waardoor bij het minste of geringste weerstand de 2 maantjes mee willen draaien, en als deze eenmaal draaien dit direct tot een ketting reactie lijdt" Verder heb ik gelezen over de problemen met de kettingspanners, ik hoop dit niet mee te gaan maken.. Nogmaals, de motor loopt zeer mooi, net als de automaat bak.. Ik weet ook niet of deze "productiefouten" betrekking hebben op alle geproduceerde W88..

 

I keep you posted.. 

aangepast door Markii
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Problemen zijn opgelost! Thermostaat is vervangen (simpel klusje volgens m'n broertje) Stuurhuis vervangen bleek niet nodig, aanzuigbuisje van de pomp vervangen (bekend probleem) en probleem was over, ook al was er fysiek weinig te zien aan het buisje maar waarschijnlijk toch beetje losse voering en/of valse lucht zuigen)

 

Automaat werkt ook weer 100%, ik heb deze laten flushen/spoelen en heb een totaal andere (betere) auto gekregen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden