Ga naar inhoud
  • 0

ACC inleren Passat 3C


II85

Vraag

Beste allen,

 

Ik heb de Adaptive Cruise Control in mijn Passat, maar die werkt nu niet vanwege een storing.

 

post-25055-1469232102,4911_thumb.jpg

 

05989df2ee6d572b15bd427ad612de0b.png

 

Uitlezen geeft aan dat de lens opnieuw ingeleerd dient te worden.

 

Kan dit alleen bij de dealer of kent iemand ook andere garages of wellicht leden die dat doen? De dealer gaf een pittig prijsje door daarvoor dus ben benieuwd!

 

Dank alvast!

aangepast door II85
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je schrijft dat de lens opnieuw ingeleerd moet worden denk ik aan de camera. Die wordt niet gebruikt voor ACC maar voor lane assist en verkeersbordherkenning en dergelijke. Die kan je opnieuw calibreren ook bij carglass dat moet namelijk gebeuren als ze de ruit vervangen.

De ACC maakt gebruik van de radar in de grille. Ik heb geen idee of daar ook iets aan in te leren of af te stellen is. Weet alleen dat vernieuwen van dat ding best prijzig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om zo'n radar in te leren heb je hele complexe apparatuur nodig, je moet simuleren dat de radarbundel voorwerpen voor zich ziet en dat is niet eenvoudig. Het radarbeeld wat 'teruggekaatst' wordt naar de radar moet overeenkomen met alsof er werkelijk een auto voor je rijdt. Idem voor de side-assist radars.

 

Daarmee vergeleken is technisch gezien het inleren van een camera in de voorruit of een achteruitrijcamera kinderspel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor je reactie!

 

Ik heb het inderdaad over de radar want lane assist werkt prima. Die is ook geen enkele keer uitgevallen.

 

Ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat de radar stuk zou kunnen zijn omdat deze een keer na reinigen weer even heeft gewerkt. Voordat de radar volledig uitviel, viel de radar een keer of 3 even uit voor een aantal dagen maar werkte snel weer voor best een tijdje.

 

Uitlezen gaf aan:

 

Code 00234: Sensor for automatic distance regulation misajusted

aangepast door II85
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor zover ik weet kost calibreren om en bij de 400 Euro, en niet elke dealer heeft de geschikte apparatuur hiervoor...

 

Maar heb je geen accurate foutmelding, of een log... dan weten we misschien zoveel meer...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden