Ga naar inhoud
  • 0

Pieptoon bij gasgeven


Passaturbo

Vraag

Hey allemaal, ik heb sinds enkele dagen een pieptoon als ik gas geef met mijn passat. De pieptoon is er enkel als ik volgas geef. Bij gewoon rijden hoor ik dit niet. Heb er een filmpje van gemaakt en hoop dat iemand weet wat het is. Ik ben aan het denken dat het iets me de brandstof inspuiting te maken heeft maar ben er niet zeker van.

https://youtu.be/VSakQK4ya_c

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Waarschijnlijk het ABS regel-apparaat dat overleden is.

 

Lees hem eens uit.

 

Een kapotte kabelboom van cilinderkop-kabelboom uit zich (vaak) in een brandend ESP lampje en niet ABS.

Soms voel je de auto ook wat schokken in rijrichting.

aangepast door Worfje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lampje van de abs brand al bijna een jaar. De pieptoon is er nog maar eventjes. Ik meen mij te herinneren van men astra gsi dat ik er een grotere benzinedruk regelaar had opgestoken dat deze ook zo deed. Remmerij is allemaal vorig jaar vervangen, draagarmen, schokdempers en vering 2j geleden. Ik denk dat nu het blokje aan de beurt is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Vdub: je moet m'n bericht wel goed lezen voordat je iets roept

 

Ik ontken juist dat het om een kabelboom zou gaan. Niet wetende dat dat zowiezo niet kon vanwege benzine.

 

Het eerste wat ik 'zomaar' riep zou het prima kunnen zijn.

aangepast door Worfje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ow das een aparte verschijning! Gezien je toerental en volgas geven, waardoor de turbo dus druk op gaat bouwen gaat ie piepen. Misschien ergens een kleine lucht lekkage of speling op turbo. Ff Luchtfilter huis eraf en speling op asje van turbo controleren

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden