Ga naar inhoud
  • 0

Ervaring hybrid turbo 2.0tdi zo uit te wisselen?


Passat Rdi

Vraag

Is er iemand die ervaring heeft met een hybride turbo op 2.0 tdi bkp. Ik ben me een beetje aan het verdiepen in een nieuwe turbo, ik kom van alles tegen waaronder ook garret hybrid turbo's met een iets groter en lichter turbine wiel. Past dit of moet er meer aan gepast worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Er zijn turbo die uit Finland komen de zgn Fin-turbo. Anders neem je contact op met Jos Bruininkx JB Autoservice in Dieverbrug. Hij kan je zeker helpen met je vragen.

Gr Ed

 

 

Verzonden met iPhone 6s+ met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het lijkt me als het al mechanisch past er ook andere software in moet, groter en lichter en spoelt dus eerder op en de flow en drukken zijn dan anders. Daar zul je de inspuiting op moeten aanpassen en eventueel de alarmen en meldingen.

Als je het echt wat gek maakt zul je zelfs de verstuivers moeten vervangen.

Waarom niet een 1 op 1 vervanging?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hybride turbo's zijn altijd aangepaste binnenwerken van bestaande turbo's. Ze zijn in die zin plug and play dat het op dezelfde plek past.

Grotere injectoren, FMIC/downpipe/ zijn en pre en Stage3 tuning is noodzakelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

jawel, ik zei dat een FMIC en injectoren een pré waren..  je gaat alleen 2K uitgeven aan een turbo en nog eens een paar honderd voor tuning en dan zullen de injectoren zometeen de beperking zijn voor meer vermogen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Houd met de S3 IC in de gaten dat ie niet begint te scheuren. De turbodruk bij een diesel is hoger dan de benzineversie. De Forge is ook niet echt een topper, voorbeelden liggen wel bij JB. De wagner IC is van een andere orde. Jos kan je wel een passend advies geven welke turbo met evt verstuivers.

 

 

Verzonden met iPhone 6s+ met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

JD Engineering had een Golf 6 2.0tdi met hybride turbo.

De Golf is alleen een common rail diesel.

De hybride turbo heeft inmiddels plaatsgemaakt voor een grotere Garrett.

Dit had te maken dat deze meer reserve had voor het circuit gebruik.

De Hybride spoelde wel sneller op en leverde net zoveel vermogen (260 pk) als de grotere Garrett, maar dat heeft ook te maken dat de inspuiting van de common rail op z'n max zat.

 

Je zou dus bij JD ook even jouw licht op kunnen steken.

 

Ben zelf ook bezig met deze upgrade, maar wat met alleen de turbo en tuning ben je er niet.

Er moet minstens een 2,5" downpipe op (crooketuning.nl), de standaard koppeling gaat het geweld ook niet meer aan kunnen dus daar moet een verzwaarde set op en dan de tuning.

Al met al zat ik op een bedrag van ongeveer €3.500,-

Wel met maat tuning bij JD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik hoef ook niet extreme te gaan dacht als er toch een nieuwe op moet dan gelijk iets groter iets meer pk winst zat nu meen ik op 176 pk en 410nw dacht als ik nu zo rond de 200 kan uitkomen en iets meer nw nog was het mooi mee genomen????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

O, dat zou kunnen.

Ik heb zelf een CBAB blok, de upgrade naar een CBBB turbo was daarbij p/p.

 

Als dat bij jouw motortype niet het geval is, zou ik het meteen grondig aanpakken.

Had Jim78 niet ook dezelfde motor?

Die heeft ook eerst een 170pk turbo gemonteerd gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden