Ga naar inhoud
  • 0

CAN gateway niet aan te passen na installatie camera module


maxx007at

Vraag

Even een vraag voor wie het weet.

 

Vandaag @@bob1986 op visite gehad. @@Diver heeft bij hem de camera module (Highline) en alles geïnstalleerd, maar kan hem niet aanzetten.

We dachten dat dit kwam omdat er een kloonkabel gebruikt werd.

 

Dus heb ik mijn originele kabel gebruikt om het te proberen aan te zetten, kwam een eind verder.

Echter kan ik de CAN gateway installatielijst niet aanpassen.

 

Hij geeft dan aan dat de module incorrect gecodeerd is, hij geeft een suggestie dat hij de ingestelde WSC kan gebruiken om de module af fabriek te halen.

Echter lukt dit niet omdat de module de codering niet accepteert.

 

Moet je bij de 7N0 ...... Q modules eerst inloggen voordat je de installatielijst kan wijzigen?

 

Zo ja, weet er iemand dan de inlogcode daarvan?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

@@dreke heb jij nog tips Andre. Jij als passat goeroe :angel:  moet toch een tip hebben. :mrgreen:  Ik heb een log van de auto in kwestie. Die is wel gemaakt voor de camera installatie.

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben benieuwd of het bij wel lukt dan! Ik was vandaag ook bij Diver om de camera te installeren maar het lukte bij mij ook niet. Daarna niet meer verder gegaan omdat ik niemand kon bereiken met een OEM kabel.

Is met een OEM kabel ook niet gelukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben benieuwd of het bij wel lukt dan! Ik was vandaag ook bij Diver om de camera te installeren maar het lukte bij mij ook niet. Daarna niet meer verder gegaan omdat ik niemand kon bereiken met een OEM kabel.

Als bij jou in de Can gateway 6C aan te zetten is en de Cangateway accepteerd de codering bij het opslaan, dan zal het lukken.

Heb jij een 3C of een B7?

 

 

Verzonden door zo'n fruitig dingetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn weten moet je niet inloggen op de gateway om iets aan te passen.

 

De vraag voor WSC code wordt normaal niet gesteld als deze ingesteld is.: kan het dat je die niet ingevuld hebt en nog op 00000 000 00000 staan hebt? Dan kan je mogelijk bij een aantal modules geen wijziging aanbrengen. Zet die op 12345 123 12345, dan zal het wel lukken.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn weten moet je niet inloggen op de gateway om iets aan te passen.

 

De vraag voor WSC code wordt normaal niet gesteld als deze ingesteld is.: kan het dat je die niet ingevuld hebt en nog op 00000 000 00000 staan hebt? Dan kan je mogelijk bij een aantal modules geen wijziging aanbrengen. Zet die op 12345 123 12345, dan zal het wel lukken.

 

grtz, dre

Ik hoop ook dat het lukt

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn weten moet je niet inloggen op de gateway om iets aan te passen.

 

De vraag voor WSC code wordt normaal niet gesteld als deze ingesteld is.: kan het dat je die niet ingevuld hebt en nog op 00000 000 00000 staan hebt? Dan kan je mogelijk bij een aantal modules geen wijziging aanbrengen. Zet die op 12345 123 12345, dan zal het wel lukken.

 

grtz, dre

Daar staat mijn kabel ook op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij werkt hij inmiddels. Ik ben bij iemand geweest met een OEM kabel.

Hij heeft hem in de can-bus aangevinkt en daarna nog bij de navigatie en parkeerhulp. Toen deed hij het.

Ik heb nu alleen geen geluid meer bij mijn PDC! Hij geeft het wel aan maar geen piepjes... Iemand een idee wat dat kan zijn?

Daarnaast blijft er een foutcode instaan dat er een regelapparaat niet goed gecodeerd is! Iemand daar een idee over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij werkt hij inmiddels. Ik ben bij iemand geweest met een OEM kabel.

Hij heeft hem in de can-bus aangevinkt en daarna nog bij de navigatie en parkeerhulp. Toen deed hij het.

Ik heb nu alleen geen geluid meer bij mijn PDC! Hij geeft het wel aan maar geen piepjes... Iemand een idee wat dat kan zijn?

Daarnaast blijft er een foutcode instaan dat er een regelapparaat niet goed gecodeerd is! Iemand daar een idee over?

En als je de PDC knop ingedrukt houdt totdat hij nog een piep geeft, werkt het daarna wel weer?

 

 

Verzonden door zo'n fruitig dingetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En als je de PDC knop ingedrukt houdt totdat hij nog een piep geeft, werkt het daarna wel weer?

 

 

Verzonden door zo'n fruitig dingetje

 

Het werkt weer! Contact aan/uit doet wonderen volgens mij...

 

Nu alleen nog de foutmelding in de radio/navigatie oplossen. Hij geeft een aan dat het regelapparaat fout gecodeerd is maar hoe vind ik uit wat er bedoelt word? Wat is fout gecodeerd?

aangepast door MarVelous
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En als je de PDC knop ingedrukt houdt totdat hij nog een piep geeft, werkt het daarna wel weer?

 

 

Verzonden door zo'n fruitig dingetje

Hoe zouden we dat nou weten hahahahaha... Reset van de PDC

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij werkt hij inmiddels. Ik ben bij iemand geweest met een OEM kabel.

Hij heeft hem in de can-bus aangevinkt en daarna nog bij de navigatie en parkeerhulp. Toen deed hij het.

Ik heb nu alleen geen geluid meer bij mijn PDC! Hij geeft het wel aan maar geen piepjes... Iemand een idee wat dat kan zijn?

Daarnaast blijft er een foutcode instaan dat er een regelapparaat niet goed gecodeerd is! Iemand daar een idee over?

Fijn dat hij bij jouw wel doet alleen nog die van mij

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Fijn dat hij bij jouw wel doet alleen nog die van mij

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zijn de camera module's hetzelfde van jullie beide.

Dan zou je de module even uit kunnen wisselen en Bob zijn module aanmelden bij Marcel zijn B7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden