Ga naar inhoud
  • 0

Welke h7 led verlichting voor m'n 3c 2010?


Robbiestr

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@@Herb17:

Heb jij dan zo een slechte ervaring met die LED sets? Ik vraag me toch echt af welk soort LED's je getest hebt en voor welke prijs.

Doel je trouwens op dim/groot licht (H series) LED sets of gewoon in het algemeen?

 

Die Octavia OEM LED DRLs zijn inderdaad erg mooi, heb het gezien. Alleen wil ik graag mijn mistlamp functie behouden. Dus dat valt af.

Ik houd het wel op DRL in de knipperlicht behuizing als project. Eerst mistlampen gaan retrofitten :)

 

Grootlicht met LED is inderdaad erg gaaf, instant licht geeft inderdaad een goed schrik effect xD

 

LED lamp in de Valeo fitting:

attachicon.gifLamp_valeo_fitting.jpg

 

Vandaag naast een BMW 550 gestaan en ik had gewoon meer licht dan de BMW OEM xenon. Wel vind ik dat het licht van de BMW meer egaler verspreid is.

Ik zie dat je de lamp toch in de fitting hebt gekregen, heb je LED lamp uit elkaar gehaald, daar had ik ook al aan gedacht om dat te proberen.

Omdat die plastic doppen niet los te verkrijgen zijn ben ik een beetje huiverig om hier mee te gaan experimenteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

LED lamp hoef je niet uit elkaar te halen. Bij deze kan je de H7 fitting gewoon los draaien... Op de foto zie je ook een kleine inbus schroef in de fitting, hiermee zet je het vast.

 

De lamp kan je dus ook 360 graden draaien voor de afstelling wat absoluut nodig is.

 

Mijn plastic "dop" is wel heel veel bewerkt. Eerst voor xenon en toen nog eens voor de oude LED licht. De vorige LED lamp had een kortere kraag en moest dus de twee uitstekende plastic delen aan de onderkant/achterkant eraf breken/zagen/vijlen.
De huidige is zoals op de foto te zien is een stuk langer en hoef je weinig aan te passen.

 

Zelf dacht ik dat je die plastic "dop" los kon bestellen, maar goed ook want anders was ik inderdaad wat voorzichtiger haha.

 

Xenon/gloeibol lamp passen nog steeds er in, dus daar hoef je geen zorgen om te maken.

 

Mijn Passat had met xenon retrofit meer lichtopbrengst dan ik nu heb met mijn BMW met OEM xenon. Ook het grootlicht met xenon (bixenon) van de BMW valt me tegen, omdat het veel minder een bundel is en het licht dus over een groter gebied wordt uitgestraald...

 
Dat is ook het nadeel aan Bi-xenon. een enkele lamp voor beiden, terwijl ik nu 55W+36W heb.
 
Aangezien ik graag bochtenverlichting wil moet ik eraan geloven hehehe.
aangepast door nick0016
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

 

Die Octavia OEM LED DRLs zijn inderdaad erg mooi, heb het gezien. Alleen wil ik graag mijn mistlamp functie behouden. Dus dat valt af.

Ik houd het wel op DRL in de knipperlicht behuizing als project. Eerst mistlampen gaan retrofitten :)

 

@@nick0016

je behoudt gewoon je mistlamp functie hoor met DRL op mistlampen. Je stel met VAGCOM in dat je mistlampen als DRL fungeren en klaar. Als je vervolgens je mitslampen wilt gebruiken bij dimlicht kan dit net als anders. Dus geen beperkingen. Je kan ook je mistlampen als bochtverlichting (en DRL) instellen met Vag-com, werkt ook prima (mits je gateway dit ondersteunt).

 

Betreft de levensduur van de LED lampen, je moet het gewoon zelf ervaren. Ik hoop voor je dat het bij jou langer mee gaat dan bij mij ;). En wie weet is dat ook zo...

 

Ps. zijn al die LED lampen CANBUS proof die je nu gebruikt? Of heb je melding op dash?

aangepast door Herb17
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die OEM LED DRLs zijn niet bepaald helder, in dat geval verlies je gewoon je mistlamp functie naar mijn inzien.

Mistlampen als bochtverlichting had ik ook. Staat nu uit want heeft geen nut bij mij, daarnaast vindt de xenon lamp dat niet leuk.

 

levensduur is inderdaad even wachten, aangezien ik altijd met dimlicht rijdt zal de benodigde uren wel erop komen. Tijd zal vertellen. Uiteraard houd ik jullie op de hoogte.

 

Lampen zijn canbus proof, geen melding + leuke kermis erbij bij de lamp controle :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

De lamp kan je dus ook 360 graden draaien voor de afstelling wat absoluut nodig is.

 

 

Dat is handig, naar welke kant heb je de LEDS gericht staan, verticaal of horizontaal?

 

De LED lampen die ik heb liggen bestaan uit een plastic strip met aan beide zijden een aantal CRE leds.

aangepast door R-line
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
  • 0
ik weet het niet zijn ze wel canbus geschikt? heb zelf ook led gehad maar toch naar xenon gegaan. vond de lichtopbrengst vrij matig. maar nu aftermarkt xenon erin en het valt me nog tegen. iemand een idee waarom dat kan?

 

passat variant 3c 1.4 tsi 2009

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ook nooit last gehad met aftermarket pilot xenon set erin. Laat zelfs stellen dat met de aftermarket pilot set de lichtopbrengst ietwat hoger was dan nu met oem xenon.

Misschien iets mis met de reflector in de koplamp of de lens vervuild..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb 2x36W in mijn grootlicht zitten. Voor in dimlicht vond ik ze toch te zwak (was wel meer helder dan halogeen). Maar we weten ook dat de 3C halogeen projector niet de beste is.

 

Deze dus:

https://nl.aliexpress.com/item/72W-12000LM-6500K-CREES-XHP50-LED-HB4-9006-Car-Headlight-Conversion-Kit-Fog-Lamp-Bulb-DRL/32763062419.htm

 

Het is overigens een must om een LED te nemen die 360 graden kan draaien voor het afstellen.

aangepast door nick0016
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Deze soort gelijken heb ik ook. Die geven best wel wat licht. Moet ze nog wel in bouwen maar als het minder koud is☺

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik weet het niet zijn ze wel canbus geschikt? heb zelf ook led gehad maar toch naar xenon gegaan. vond de lichtopbrengst vrij matig. maar nu aftermarkt xenon erin en het valt me nog tegen. iemand een idee waarom dat kan?

 

passat variant 3c 1.4 tsi 2009

Volgens mij is de oorzaak ook de aanslag op de lens, het is net of hier een damp/aanslag op zit, dit was overigens al bij aankoop en volgens VW hoort dit zo. Maar ik zie ook auto's waar die aanslag niet op zit.

Mijn zoon heeft dezelfde set Xenon in zijn Golf met normale koplampen en heeft zeker twee keer zoveel licht opbrengst, bij de Passat ga je soms twijfelen of je je licht wel aan hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk dat je de lamp een halve slag moet draaien... bij de B6 kun je de xenon nl verkeerd monteren. Hij brandt natuurlijk wel maar het lichtbeeld is niet goed.

Dat wordt een probleem, hij kan er maar op een manier in of ik moet die plastic nok er af zagen.

De lampen zitten nu gemonteerd met de draadjes aan de bovenkant van het glazen buisje.

Ik ga het eens proberen, is een rotwerk om bij die fittingen te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk dat je de lamp een halve slag moet draaien... bij de B6 kun je de xenon nl verkeerd monteren. Hij brandt natuurlijk wel maar het lichtbeeld is niet goed.

je kan de lamp toch niet draaien? die zit toch op een vaste plek in de zwarte houder.

 

passat variant 3c 1.4 tsi 2009

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lijkt wel of je hotspot verkeerd is. Kan je een foto maken op 1 a 2 meter afstand van de muur?
 

Overigens maakt het in mijn Valeo lampen niet uit hoe om ik xenon erin deed, nooit erop gelet en was prima.

Met LED is het een ander verhaal, die moet je inderdaad goed afstellen.

aangepast door nick0016
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden