Ga naar inhoud
  • 0

Welke h7 led verlichting voor m'n 3c 2010?


Robbiestr

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Deze is niet val Ali, zie eBay link terug in dit topic.

Maar oke, kan natuurlijk nog steeds uit china komen...

 

Het zijn Cree LED's en zover ik zie ook geen fake. Als de driver ook degelijk gemaakt is komen we een eind.

 

Nadeel van deze set is voornamelijk de ventilator, als die het gaat begeven is het over en uit, LED zit wel compleet in de unit dus de kans op stof of dergelijke is wel een stuk kleiner.

 

Edit:

Voor grootlicht zou ik me niet zo druk erom maken, dimlicht is een ander verhaal. Tijd zal het vertellen, bij mij staat dimlicht altijd aan dus de benodigde uren komen wel erop :)

aangepast door nick0016
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft even geduurd maar de nieuwe set LED H7 is binnen!

 

Huidige zijn 36w (x2) en de nieuwe zijn 55w (x2).

 

Als het beetje mee zit vanavond kijken of het past en vergelijken

 

De huidige 36w LED werken tot heden nog perfect. Geen klachten/problemen ondervonden.

 

Sent from my SM-G900FD using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat een gedoe, dit is niet iets voor iemand die al moeite heeft om een standaard/xenon lamp te vervangen.

 

Hier is de tweede nog niet vervangen...

>> Zoek het verschil, welke is volgens jullie de nieuwe 55W LED lamp?

Foto's volgen nog zodra ik ook groot licht gedaan heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ìk heb de afgelopen jaren diverse CREE led sets gehad als DRL licht. Ook de dure sets. Maar helaas de duurzaamheid viel in alle gevallen tegen. Langste is krap 1 jaar wat 1 set is meegegaan. 

 

Daar in tegen gaan after market Xenon van een goed merk niet stuk, die gaan gewoon jaren mee. Heb zelfs 6 jaar lang met 1 set xenon gereden en was nog niet stuk bij verkoop vorige auto.

aangepast door Herb17
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ìk heb de afgelopen jaren diverse CREE led sets gehad als DRL licht. Ook de dure sets. Maar helaas de duurzaamheid viel in alle gevallen tegen. Langste is krap 1 jaar wat 1 set is meegegaan.

 

Daar in tegen gaan after market Xenon van een goed merk niet stuk, die gaan gewoon jaren mee. Heb zelfs 6 jaar lang met 1 set xenon gereden en was nog niet stuk bij verkoop vorige auto.

Hmzz, afwachten dan. Wat versta jij onder dure sets? 30 eur? 100 eur?

Ben wel benieuwd eigenlijk.

 

Aftermarket xenon houd het bij mij niet vol door dat ik ch/lh aan heb staan en ook altijd dimlicht. Ieder half jaar kan ik ze dan vervangen want dat vaak aan/uit schakelen vinden ze niet leuk...

 

@@Fopperr: Uhmm de linker, rechter lijkt feller omdat het dichterbij schijnt terwijl de link juist verder reikt en dus in het echt meer licht opbrengst geeft.

 

Sent from my SM-G900FD using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat een gedoe, dit is niet iets voor iemand die al moeite heeft om een standaard/xenon lamp te vervangen.

 

Hier is de tweede nog niet vervangen...

>> Zoek het verschil, welke is volgens jullie de nieuwe 55W LED lamp?

 

Foto's volgen nog zodra ik ook groot licht gedaan heb.

denk links de nieuwe

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Antwoord van het filmpje: De linker is 55W LED, de rechter is 35W xenon (nieuwe lamp).

 

Ze zitten erin. Moet zeggen, zou niet zonder willen!

 

Dimlicht:

post-21596-0-36375800-1477854356_thumb.jpg

 

Dimlicht + grootlicht:

post-21596-0-38011900-1477854333_thumb.jpg

 

Dimlicht:

post-21596-0-17610400-1477854361_thumb.jpg

 

Dimlicht + grootlicht:

post-21596-0-86415800-1477854343_thumb.jpg

 

Dimlicht:

post-21596-0-50399500-1477854368_thumb.jpg

 

Dimlicht + grootlicht:

post-21596-0-17645600-1477854350_thumb.jpg

 

Dimlicht en grootlicht video test:

 

Jammer dat de standaard projectie lenzen van de 3C zo bagger zijn. De lamp geeft in een ander projectie lens nog meer licht!.

Ondanks dat komt er een bak licht vanaf! Meer dan mijn xenon set.

 

OEM xenon staat op de lijst (wil bochtverlichting :)), anders had ik deze koplampen aangepast met fatsoenlijke projectie lenzen. Hoewel dat nu niet echt meer nodig is, ben wel benieuwd hoeveel licht ik dan zou hebben xD.

 

Project geslaagd moet ik zeggen! Uiteraard afwachten op de levensduur. Tijd zal vertellen.

 

Opgesomd:

6000K LED
Dimlicht 55W = 110W
Grootlicht 36W = 72W
 
Totaal = 182W
aangepast door nick0016
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit gaat helaas niet passen als je een 3C met Valeo koplampen hebt, daar zit over de fitting een plastic dop en die gaat niet over de koeler van de LED.

LED met een externe koeler zoals Xenon zou een beter alternatief zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Snap wat je bedoelt maar het andere type koplamp is qua fitting nagenoeg t zelfde toch? Enkel is het dopje niet van plastic maar van metaal.

 

Bij de B7 is het wel totaal anders.

wrmcfn.jpg

 

Deze dop, gaat niet over de koeling, tenminste niet zonder geweld :neutral:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit gaat helaas niet passen als je een 3C met Valeo koplampen hebt, daar zit over de fitting een plastic dop en die gaat niet over de koeler van de LED.

LED met een externe koeler zoals Xenon zou een beter alternatief zijn.

jawel kan wel met een beetje vijlen en zagen kom je er wel. heb het zelf ook gedaan.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb Valeo lampen en ook exact die plastic "dop" als @R-line.

 

Makkelijkst is de metalen voet (heb ik vernomen), alleen geen idee waar je die vandaan haalt..

 

Heb mijn plastic "dop" nog extra moeten bewerken (meer dan het al was voor aftermarket xenon)

 

Sent from my SM-G900FD using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is t probleem ook, die metalen doppen zijn geloof ik niet los te bestellen, althans, dat is een hele tijd niet mogelijk geweest.

Klopt, net als die plastic doppen, moet je een complete koplampunit bij nemen, belachelijke "service" van Valeo.

Ik heb er een hele briefwisseling met Valeo over gehad maar zonder resultaat, ik wilde desnoods rechtstreeks bij de fabriek zo'n dop halen/bestellen maar dat kan niet helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmzz, afwachten dan. Wat versta jij onder dure sets? 30 eur? 100 eur?

Ben wel benieuwd eigenlijk.

 

Aftermarket xenon houd het bij mij niet vol door dat ik ch/lh aan heb staan en ook altijd dimlicht. Ieder half jaar kan ik ze dan vervangen want dat vaak aan/uit schakelen vinden ze niet leuk...

 

@@Fopperr: Uhmm de linker, rechter lijkt feller omdat het dichterbij schijnt terwijl de link juist verder reikt en dus in het echt meer licht opbrengst geeft.

 

Sent from my SM-G900FD using Tapatalk

 

Heb geen enkel probleem met ch/hl met aftermarket Xenon. Inmiddels al weer ruim 2 jaar dezelfde xenon set erin. 

 

Ik rijd ook alweer een jaar met xenon als DRL in de mistlampen. Dat bevalt prima :)

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/29811-herb17-passat-3c-update-premium-tel-module/page-11

ong. 8ste post van onder ofzo staan wat links wat ik nu voor DLR gebruik wat goed spul is.

 

Als je xenon lampen besteld, neem lampen van CNLIGHT. Dan zijn de top aftermarket xenon lampen. ( Vergelijk maar eens zo lamp met een Pilot lamp ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En als mijn after market set nu van Pilot is?

 

In mijn vorige passat 3BG gingen de lampen ook 3 jaar mee.

 

Maargoed. Heb nu LED in dim+groot licht en dat bevalt me heel goed.

Meer licht dan xenon.

Daarnaast is xenon in grootlicht niet zoals het hoort. LED is daar meer geschikt voor.

 

Mistlamp is nu aan de beurt. Retrofitten met projectie lenzen en dan xenon erin (heb ik nog liggen) en dan vergelijken met LED.

 

DRL komt erna aangezien dat aardig wat werk is.

 

Sent from my SM-G900FD using Tapatalk

aangepast door nick0016
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Herb17 dat staat zeker op de planning. Ik heb daarvoor een H11 nodig, of HB3, of H8 (zijn alle 3 t zelfde?).

 

Als LED nou net zo duurzaam was had ik dat geprobeerd maar dan vertrouw ik voorlopig maar op een goede AM xenon kit. Volg dit topic een flinke tijd, we worden vast op de hoogte gehouden door Nick????

 

Moest jij nog iets speciaals bedenken voor de montage van de xenons in de DRL?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Herb17 dat staat zeker op de planning. Ik heb daarvoor een H11 nodig, of HB3, of H8 (zijn alle 3 t zelfde?).

 

Als LED nou net zo duurzaam was had ik dat geprobeerd maar dan vertrouw ik voorlopig maar op een goede AM xenon kit. Volg dit topic een flinke tijd, we worden vast op de hoogte gehouden door Nick

 

Moest jij nog iets speciaals bedenken voor de montage van de xenons in de DRL?

 

Die van mij zijn HB4, dit is blijkbaar willekeurig. Beter check je het even na, is 2 minuten werk.

 

Mistlampen als DRL vind ik persoonlijk niks, maar ieder zijn ding.

 

LED is duurzaam, denk dat het meer te maken heeft met de bouw kwaliteit. Tijd zal vertellen.

Mijn oude 36W dimlicht (nu in grootlicht) is van voorzien van Cree LED's.

Mijn huidige 55W dimlicht is voorzien van Philips LED's.

 

Ik houd jullie sowieso op de hoogte :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@nick0016 dat klopt, het zit hem meestal in de slechte bouwkwaliteit, slecht bestand tegen trillingen of warmteafvoer onvoldoende.

Enige goede LED oplossing voor de 3C zijn die Octavia OEM LED DRLs. Enkele hier hebben dat gedaan. Dan vervang je het totale binnenwerk, maar past wel exact.

 

Voor dimlicht, tja gewoon proberen, de tijd zal leren!  

Ps. Dat grootlicht met LED is gaaf wanneer je even een sein geeft, zeer snelle reactie tijd geeft goed schrik effect :)

 

@@Fopperr Je moet even kijken inderdaad welke fitting de B7 heeft. Is zeker niet allemaal hetzelfde. 

Inderdaad, ik ben ook even helemaal klaar met de LED setjes. 

Verder zorg dat je xenon set canbus proof is vanzelfsprekend.

aangepast door Herb17
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Herb17:
Heb jij dan zo een slechte ervaring met die LED sets? Ik vraag me toch echt af welk soort LED's je getest hebt en voor welke prijs.

Doel je trouwens op dim/groot licht (H series) LED sets of gewoon in het algemeen?

 

Die Octavia OEM LED DRLs zijn inderdaad erg mooi, heb het gezien. Alleen wil ik graag mijn mistlamp functie behouden. Dus dat valt af.
Ik houd het wel op DRL in de knipperlicht behuizing als project. Eerst mistlampen gaan retrofitten :)
 

Grootlicht met LED is inderdaad erg gaaf, instant licht geeft inderdaad een goed schrik effect xD

 

LED lamp in de Valeo fitting:

post-21596-0-77448500-1478119393_thumb.jpg

 

Vandaag naast een BMW 550 gestaan en ik had gewoon meer licht dan de BMW OEM xenon. Wel vind ik dat het licht van de BMW meer egaler verspreid is.

aangepast door nick0016
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn Passat had met xenon retrofit meer lichtopbrengst dan ik nu heb met mijn BMW met OEM xenon. Ook het grootlicht met xenon (bixenon) van de BMW valt me tegen, omdat het veel minder een bundel is en het licht dus over een groter gebied wordt uitgestraald...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden