Ga naar inhoud
  • 0

Automatisch dimmende buitenspiegel


roelh

Vraag

Hallo,

 

Laatst savonds op de autobahn kwam ik er achter dat mijn linker buitenspiegel dimmend is. Super fijne functie! Echter, rechts is dat niet. Is dat normaal dat dit zo is?

 

En de dimmende binnenspiegel, mijn gevoel zegt dat deze niet helemaal oke meer is. Is dit te testen via vcds of kan dat niet?

 

Groet

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Rechts is niet standaard.

Het dimmen werkt parallel aan elkaar. De buitenspiegel is gekoppeld aan de binnen spiegel.

Als die niet goed werkt, is waarschijnlijk het glas stuk en zal je een nieuwe binnenspiegel nodig hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat het gekoppeld was, merkte ik al. Even mee gespeeld op de autobahn. Is rechts wel zo aan te sluiten, indien ik de goede spiegel heb? Lijkt me wel mooi namelijk. Op de sloop even nieuwe spiegel zoeken dan.

Ga ik ook even kijken voor een binnenspiegel.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Achterop de binnenspiegel zit een sensor (kant voorruit). Daar moet je je vinger op houden. En dan met een lichtbron op de senor vooraan op de spiegel schijnen. Dan zou de binnenspiegel donker moeten worden net als de bestuurders spiegel. De bijrijders spiegel is standaard niet dimmend.

Rechts dimmend spiegelglas is heel schaars te vinden op de UK markt, ben al een paar jaar op zoek maar tot op heden niet gevonden.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je een spiegel glas vind is dit idd aan te sluiten maar hier moet wel extra bedrading voor getrokken worden. Van de spiegel naar de ruit motor en van de ruitmotor naar de deur connector en dan van de deur connector naar de dimmende binnenspiegel. Dus niet op 1-2-3 gedaan en niet zomaar plug and play. Ook is zoals ik zei het spiegelglas heel schaars te vinden. En nieuw kopen is onbetaalbaar (richting de 3-400eur)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoveel geld gaat er niet uit voor. Ik had gedacht dat de bedrading er misschien wel zat, jammer weer haha! Wordt alleen andere binnenspiegel dan

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

 

Ik had geluk dat er al bedrading lag van ruitmotor tot aan de deurconnector om mijn bestuurders spiegel dimmend te krijgen. Dat zijn dan ook de enigste 2 draadjes die ik ooit in de wagen vond die al voorbereid waren. Deze tot aan de bijrijders deur zullen er zeker en vast niet liggen aangezien dit een nooit geleverde optie is geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om even door te gaan op deze oude topic... ?

Mijn Passat B7 was standaard al voorzien van een dimbare binnenspiegel + buitenspiegel bestuurderskant. Nu heb ik laatst een set inklapbare spiegels gemonteerd, waarbij aan de passagierskant al een stekkertje aanwezig was voor een dimbare spiegel. Waarschijnlijk kwam deze set van een UK Passat af. Helaas was het spiegelglas dat erbij zat niet geschikt hiervoor. Nu heb ik EINDELIJK een dimbare spiegel voor de passagierskant gevonden (UK versie) en wil dit geheel werkend maken. Stekker vanaf de buitenspiegel naar de raam module toe zit er dus al.

- Heeft iemand een how-to beschrijving hoe ik de rest van de bekabeling hiervoor aanleg en aansluit? En welke onderdelen ik hiervoor nodig heb?
- Zou het makkelijker zijn om de spiegel aan te sluiten op de bedrading van de binnenspiegel of juist op de bedrading van de buitenspiegel bestuurderskant?
- Zijn alle raam modules hier geschikt voor? Of moet ik ook even kijken of mijn raam module geschikt is?
- Moet er nog iets gecodeerd worden?

Bvd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden