Fopperr Geplaatst 11 april, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2017 Ze moeten dan wat doen aan de belasting over de belasting van brandstof (accijns). Dat maakt het dan al wat aantrekkelijker om in benzine te rijden. Ik zou dan ook wel voor benzine kiezen omdat het goedkoper is, ook bij hoge kilometers. Maar blijkbaar is een dergelijke gedachte te hoog gegrepen ofzo Laat ze dan voor lpg rijden een minimale mrb vragen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Speedyace Geplaatst 11 april, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2017 Laat ze dan voor lpg rijden een minimale mrb vragen. Ja!, cool LPG en dan stop ik het in een BMW 540i. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 11 april, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2017 Ja!, cool LPG en dan stop ik het in een BMW 540i.Blijft autorijden toch leuk én betaalbaar én we helpen Groningen om zeep... ???????? 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PassatCBAC Geplaatst 11 april, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2017 Ik ben voor! Dan heb ik ook aanzienlijk meer keus; ondanks dat ik zéér gelukkig ben met mijn CC! 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tarabass Geplaatst 11 april, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2017 Ze moeten dan wat doen aan de belasting over de belasting van brandstof (accijns). Dat maakt het dan al wat aantrekkelijker om in benzine te rijden. Ik zou dan ook wel voor benzine kiezen omdat het goedkoper is, ook bij hoge kilometers. Maar blijkbaar is een dergelijke gedachte te hoog gegrepen ofzo Wie zegt dat op benzine rijden schoner is? Je kunt met een apparaatje bij de uitlaat gaan meten, maar dan heb je natuurlijk nooit alles meegenomen in de berekening of het één schoner is dan het ander. Hoe lang gaat de motor mee, hoe schadelijk is het produceren van de auto, hoeveel energie kost het om die honderden kilo's aan accu's te verplaatsen (hybrides) en te produceren, wat zijn de gevolgen voor het milieu per type aandrijving op langer termijn. Kijk, je kan zeggen dat een glazen colafles beter is dan een plastic fles omdat je hem goed kan hergebruiken en glas duurzamer is dan plastic. Maar glazen flessen zijn ook veel zwaarder en moeten vervoerd worden, maar ook gewassen worden en ga zo maar door. Als je de flessen naast elkaar zet en verder nergens naar kijkt dan lijkt een glazen fles veel milieuvriendelijker, maar als je het totaalplaatje berekent (de levensduur van de beide flessen per genuttigde liter cola) dan kan het heel anders uitpakken. En zo is het nu met auto's ook. Zet je ze naast elkaar en kijk je verder nergens naar dan lijkt een hybride auto veel schoner. Maar het totaalplaatje is helemaal niet inzichtelijk. Maar goed, ik blijf daarnaast van mening dat het niet zoveel uitmaakt of wij met ons dieseltje rondtuffen. Vliegtuigen en schepen zijn grootverbruikers en de industries in China en Amerika zijn zo vervuilend dat het allemaal geen zoden aan de dijk zet als wij zouden overstappen op benzine. En als we het dan hebben over het verschil met of zonder roetfilter dan valt dat helemaal in het niet met de totale uitstoot op aarde. Ik zou me als politici, tot hoever ik ze überhaupt serieus neem, ergens anders druk over gaan maken. Bijvoorbeeld over de gevolgen van het nieuw te openen vliegveld in Lelystad met alle gevolgen van dien.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bert888 Geplaatst 11 april, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2017 (aangepast) De houtkachels in Nederland stoten bijna 3x zoveel uit als alle auto,s in ons landje, en veroorzaken veel overlast. En daar zit geen belasting op! 11 april, 2017 aangepast door bert888 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PassatCBAC Geplaatst 11 april, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2017 Op dit moment maken ze diesel rijden alleen maar duurder op de brandstof prijs na. Mijn punt is niet dat ik benzine wil rijden; het liefst niet zelfs! Maar als ik moet denken aan mijn portemonnee en ze zitten constant te zeiken over hoe vervuilend diesel is, Dan vind ik benzine prima als ze dan ook logische maatregelen nemen daarvoor. Ik ben het verder volledig met je eens @@Tarabass , zoals ik eerder zei is het allemaal krom. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 12 april, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 12 april, 2017 Tja, voor velen is het moeilijk te accepteren blijkbaar, maar de diesel is nu eenmaal de smerigste brandstof voor transport middelen die er is. Geen enkele brandstof is schoon, laten we daar duidelijk over zijn, ook EV's hebben een Carbon footprint, net als een stuk vlees. Maar well to wheel blijft de EV het schoonst, daar zijn al uitgebreide onderzoeken naar gedaan. Zelfs een EV op kolenstroom is 30% schoner dan een vergelijkbare ICE. En met name het effect op de directe omgeving is een enorm pluspunt. Maar het zal nog wel een jaar of 20-30 duren voor de transitie in volle gang is, dus de verstokte diesel rijder heeft nog even tijd om aan het idee te wennen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 12 april, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 12 april, 2017 Je moet alleen mensen niet dwingen om wat anders te kopen.. Het verbieden van auto's zonder roetfilter in steden bijv. is voor lang niet elke bestuurder weggelegd financieel. Momenteel kunnen alleen zakelijke rijders een EV/Pih 'betalen', ik denk dat de winst alleen, juist te halen valt bij de particuliere bezitters die de auto gebruiken voor de boodschappen etc, die kunnen de meeste Pih's nl op de accu doen. Gevolg van veel electrisch rijden zometeen is dat er ineens veel minder belastinggeld binnen komt op brandstoffen waar ze dan zogenaamd geen rekening mee hadden gehouden, dus wordt er extra belasting op electra gerekend. Dan ben je thuis, met of zonder EV/Pih ineens een euro per kWh stroom kwijt ipv 13ct. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 12 april, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 12 april, 2017 Het lost zich in de komende decennia vanzelf op, renewables worden goedkoper dan fossiel en EV zal het zelfde pad volgen. Dit proces is onomkeerbaar. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
serow Geplaatst 26 april, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 26 april, 2017 Geen stress, na de zomer gaat de auto naar een nieuw baasje en ik hoogst waarschijnlijk terug naar Audi A6 2009+ / Mercedes W211 2006+ / Mercedes W212 2009+ Voorkeur is momenteel W212 uit Duitsland halen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ATS Geplaatst 26 april, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 26 april, 2017 Laat Nederland eerst maar hun energie voorziening van kolen en gas naar duurzaam brengen. En dan niet met bijmengen etc. Tevens ook het netwerk aanpassen dat we tenminste wat kunnen terug leveren. Dan is EV of waterstof de enige schone oplossing. Maar zonder de grote aanpassingen is de uitstoot echt niet beter. Als je nu al hoort dat bij sommige PV eigenaren de installatie op sommige momenten uit wordt gezet om het netwerk te ontlasten.. Das toch de omgekeerde wereld. jan modaal probeert wat te doen en wordt door de grote partijen weg gezet. Ik zou het graag zien dat we meer energie uit de zee zouden halen. Eb/vloed, stromingen, zout/zoet water. Zoveel energie mogelijkheden die in de kinderschoenen staan. Met de juiste insteek kan dit Nederland economisch stuk verder helpen. Waar ik me wel aan stoor is de lease rijders met een phev of dergelijke en eigenlijk alleen maar benzine rijden. Hele doel van dat soort auto's is gewoon weg. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten