Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Fopperr

Ervaring na software update sjoemelsoftware

Aanbevolen berichten

Die Cardrik zit toch bij mij in de buurt, volgens mij be ik er wel eens geweest

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

ja klopt, ik heb mijn vader ook al doorverwezen naar Dr Aadrik ;-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goed geregeld zeg!!

Ik denk dat ze er schijtziek van worden bij VW

aangepast door Speedyace

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag wederom gebeld met VW en wij zijn eruit geen update, maar wel geregistreerd als zijnde update.

Beetje frauderen zijn ze niet vies van ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ga het begin volgend jaar meemaken.

Ik zeg niet doen.

Bedrijf zegt wel doen.

Ik zeg: bedrijf zegt altijd verkeerde dingen dus niet doen.

Bedrijf zegt wel doen

Ik zeg: Ik heb er verstand van, ik ben VAG kenner, heb VCDS en ervaring met auto's

Bedrijf zegt: Wij hebben verstand, wel doen, en nu een beetje snel.

Ik zeg: mijn vrienden op het passat forum adviseren mij ook om het niet te doen.

Bedrijf zegt: jij hebt geen vrienden, wel doen.

Ik zeg:OK jij wint ik doe het  :mrgreen: (bestel maar vast een EGR)

Bedrijf zegt: EGR wat is dat?

Ik zeg: Jullie hadden toch verstand?

Bedrijf zegt: Ophouden nu, ga een afspraak maken om de software aan te laten passen.

Ik zeg: Ok ik bel JD.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag wederom gebeld met VW en wij zijn eruit geen update, maar wel geregistreerd als zijnde update.

Dat willen ze voor mij niet doen in BE. Als dat uitkomt hangen ze straks weer bij VW. Wel goed dat je op papier nu in "orde" bent.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

https://www.autoweek.nl/nieuws/terugroepactie-volkswagen-touareg/

Dacht geluk te hebben en privé geen sjoemelbak te hebben. Nu heb ik dus een caddy waar officieel nog sjoemelsoftware in zou zitten ( zou,,, ivm jd chip ) en rij ik met een 3.0tdi rond met zelfde probleem... 

Gaan de brieven maar afwachten van onze lieve dealer/importeur. 

Was aan het kijken naar een transporter of een vito als opvolger voor de caddy. De MB Vito staat nu toch wel degelijk hoger op mijn wensenlijstje. Dat geouwehoer met vw...

Dus straks de touareg maar inruilen voor een ML ofzo :mrgreen:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

https://www.autoweek.nl/nieuws/terugroepactie-volkswagen-touareg/

Dacht geluk te hebben en privé geen sjoemelbak te hebben. Nu heb ik dus een caddy waar officieel nog sjoemelsoftware in zou zitten ( zou,,, ivm jd chip ) en rij ik met een 3.0tdi rond met zelfde probleem...

Gaan de brieven maar afwachten van onze lieve dealer/importeur.

Was aan het kijken naar een transporter of een vito als opvolger voor de caddy. De MB Vito staat nu toch wel degelijk hoger op mijn wensenlijstje. Dat geouwehoer met vw...

Dus straks de touareg maar inruilen voor een ML ofzo :mrgreen:

Paar gouden kettingen en een american stafford en het “plaatje” is compleet????

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Paar gouden kettingen en een american stafford en het “plaatje” is compleet

Niet zo'n oude kamper/pauper ML met c63 mag badges erop geplakt @@Fopperr

Heel eerlijk gezegd komt er, als het aan de vrouw ligt, geen MB op de oprit. Wat ik dan zakelijk doe moet ik zelf weten.

De touareg was/is al op, en voor sommige klanten over, het randje. Sommige klanten hebben er wel wat van gezegd, meeste waren gelukkig positief. Toch weer een nadeel van zaak aan huis hebben. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Niet zo'n oude kamper/pauper ML met c63 mag badges erop geplakt @@Fopperr

Heel eerlijk gezegd komt er, als het aan de vrouw ligt, geen MB op de oprit. Wat ik dan zakelijk doe moet ik zelf weten.

De touareg was/is al op, en voor sommige klanten over, het randje. Sommige klanten hebben er wel wat van gezegd, meeste waren gelukkig positief. Toch weer een nadeel van zaak aan huis hebben.

Mn schoonmoeder zegt altijd; ze kunnen beter over kletsen dan van je eten...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is dat zo’n Oerse wijsheid.

Zoiets van “ beter over m’n fiets lullen dan over m’n lul fietsen”

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is dat zo’n Oerse wijsheid.

Zoiets van “ beter over m’n fiets lullen dan over m’n lul fietsen”

Je slaat de spijker op z’n kop????

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een B7 2.0TDI uit 2012, import uit Luxemburg. Voor onderhoud etc ga ik naar de goede bekenden uit Nuenen, maar laatst met slot achterklep stuk had ik geen gelegenheid om daarheen te gaan. Dus maar naar de VW dealert op de hoek. Enfin, €110,- en de volgende ochtend gerepareerd waardoor het nauwelijks tijd of moeite gekost heeft (zitten 300mtr van mijn voordeur). En ze hebben meteen even de software update gedaan :(

Ik zou er niks van merken, en inderdaad merk ik met rijden niets. Onlangs wel de eerste keer regenereren actief meegemaakt in de bebouwde kom. Dan sta je wel even vreemd te kijken. Dat is niet zo erg, maar wel dat het verbruik toch wel fors hoger is dan voorheen. Op een volle tank van 65liter haalde ik ongeveer 1200km, nu nog maar 1050-1080km en dus meer dan 10% toename in verbruik.

Wat nu te doen? Gevecht met de dealer heb ik geen enkele trek in. De kans is groot dat ze allerlei foefjes gaan uithalen en "vanalles" van problemen vinden aan de auto waardoor het verbruik hoger is. Heb helaas ervaring met hun met een LT35 van de zaak waar ze een godsvermogen aan klussen aan hebben gedaan en de wagen werd alleen maar slechter (jaja, ik weet het, had er beter weg kunnen blijven).

Maart/April moet de Passat toch weer voor onderhoud naar Nuenen, kunnen ze daar nog iets betekenen? Update terugdraaien ofzo? Maar mocht de auto dan weer bij een dealer komen, zet die dan weer de anti-sjoemel update weer erop?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@@Ramon_Passat_B7 bij VAGtechniek kunnen ze zeker iets doen. Jij hebt nu je "certificaat" dat jij in orde bent met je Passie. Bel of mail ze maar eens met je vraag. Ik zeg even laten chippen daar met meteen een sessie op de testbank, krijg je geen spijt van. Daarom laat ik mijn Passie nu zeker niet achter bij een VW dealer. Good luck.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

O ja, op je laatste vraag, ik persoonlijk zou hem zowiezo daarna nooit meer naar een dealer doen. Moest je daardoor toch je software kwijt zijn kunnen ze die bij VAGtechniek wel terug zetten op de "JUISTE" modus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn 2012 B7 passat ging geregeld in Noodloop (vermogen weg, en niet meer dat 2600 toeren) bij +- 140km op de teller.

Dit kwam na de sjoemel update. Wel irritant om steeds bij 140 van contact te halen. (mooi dat bij zo'n B7 wel je rem en stuurbekrachtiging blijft werken en niet op stuurslot gaat alks je nog rijdt :smile:

Hij is uitgelezen en hieruit kwam dat de wastegate bleef wel eens hangen, een grapje tussen de €1200,- & €1500,- zei de dealer voor een nw turbo.

En dat viel helaas niet onder de coulance regeling van VW :sad:

Vreemde is dat na het uitlezen de storing weg is.

Aangezien er in januari een nieuwe B8 klaar staat maar niet meer laten maken (volgens mij kan dat ook zeker goedkoper bij een turbo spec.)

O, ja. Vroeger kon ik tussen de 1000 en 1100km halen op 1 tank. Tegenwoordig meestal geen 1000 meer. (1.6tdi 105pk)

Staat wel bijna 200.000 op de teller.

aangepast door NickyNoname

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@@Ramon_Passat_B7 bij VAGtechniek kunnen ze zeker iets doen. Jij hebt nu je "certificaat" dat jij in orde bent met je Passie. Bel of mail ze maar eens met je vraag. Ik zeg even laten chippen daar met meteen een sessie op de testbank, krijg je geen spijt van. Daarom laat ik mijn Passie nu zeker niet achter bij een VW dealer. Good luck.

Dankjewel voor het antwoord. Ik kijk het nog even aan hoe het gaat. Nuenen is ruim 100km verderop, als ik iets laat doen dan gaat het met de kleine beurt (begin volgende jaar) mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn 2012 B7 passat ging geregeld in Noodloop (vermogen weg, en niet meer dat 2600 toeren) bij +- 140km op de teller.

Dit kwam na de sjoemel update. Wel irritant om steeds bij 140 van contact te halen. (mooi dat bij zo'n B7 wel je rem en stuurbekrachtiging blijft werken en niet op stuurslot gaat alks je nog rijdt :smile:

Hij is uitgelezen en hieruit kwam dat de wastegate bleef wel eens hangen, een grapje tussen de €1200,- & €1500,- zei de dealer voor een nw turbo.

En dat viel helaas niet onder de coulance regeling van VW :sad:

Vreemde is dat na het uitlezen de storing weg is.

Aangezien er in januari een nieuwe B8 klaar staat maar niet meer laten maken (volgens mij kan dat ook zeker goedkoper bij een turbo spec.)

O, ja. Vroeger kon ik tussen de 1000 en 1100km halen op 1 tank. Tegenwoordig meestal geen 1000 meer. (1.6tdi 105pk)

Staat wel bijna 200.000 op de teller.

Ja is echt een "top"dealer daarzo.....

misschien slimmer om naar Nijkerk te gaan  :wink:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je kunt jezelf hier ook inschrijven bij een vw-carclaim stichting.

aangepast door Roy_01

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Audi is geweest voor de update. Loopt koud niet lekker, meer brandstofverbruik (1100 km is nu 900), vermogen merk ik niets van, maar dat was al maar slechts 105pk.

Afwachten wanneer de EGR nu kapot gaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden